امسال واردات خودرو انجام نمی شود

چهارشنبه 7 اردیبهشت 01 ساعت 11:16
امسال واردات خودرو انجام نمی شود

مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس گفت: هیچ کمبودی در بازار داخلی خودرو نداریم، متاسفانه ما در زمینه خودرو با یک استفاده سرمایه‌ای مواجه شده ایم.

مصطفی میرسلیم در گفتگو با "تحلیل بازار" گفت: صنعت خودروسازی بدون توجه به تولیدات دانش بنیان ادامه پیدا نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: صنعت خودروسازی ما باید به طور صددرصد دانش‌بنیان شود و تنها از این طریق می‌توان جوابگوی ارتقای کیفیت خودرو شد.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: تمرکز بر دانش بنیان شدن صنعت خودروسازی می‌تواند این صنعت را رقابت‌پذیر کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی صورت گرفت تا کالاهای دانش بنیان به صنعت خودرو تزریق شود، گفت: با این حال این اقدامات کفایت کار را نمی‌کند و خیلی مانده تا ما به رتبه‌های بین المللی در این بخش دست پیدا کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر سرنوشت واردات ۷۰ هزار خودرو به کشور اظهار کرد: این مصوبه تایید نشد و امسال واردات خودرو نخواهیم داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: واردات خودرو مسئله را حل نمی‌کند؛ در نتیجه این فرایند یک عده خودرو وارد بازار می‌کنند و نهایتاً قیمت آن خودروها هم دو برابر خواهد شد بنابراین واردات هم به این سرنوشت دچار می‌شود.

میرسلیم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کمبود خودرو در بازار داخلی به چه نحوی باید جبران شود، گفت: هیچ کمبودی در بازار داخلی خودرو نداریم، متاسفانه ما در زمینه خودرو با یک استفاده سرمایه‌ای مواجه شده ایم لذا مردم به دلیل اینکه از آب رفتن سرمایه خود جلوگیری کننده است به سرمایه‌گذاری در خرید و فروش خودرو می‌پردازند.

وی با بیان اینکه حتماً واردات خودرو باعث افزایش کیفیت خودرو خواهد شد، بیان کرد: البته ما و هم خودروسازان موافق واردات خودرو هستند آن هم در حد یک در هزار، البته به دلیل اینکه ما متوجه پیشرفت‌های خودروسازی شویم، اما این مسئله فرق می‌کند با وارداتی که می‌خواهد بازار را تنظیم کند.

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

12 دیدگاه ها برای "امسال واردات خودرو انجام نمی شود"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
محمد
مهمان

این شخص مسئول هرچی کشته شدن تصادفات باخودروهای ایرانی هست میباشد بایدشکایت بشه ازاین شخص ***

قربون
مهمان

آخه بی سواد چطوری برای ملت تعیین تکلیف میکنید، طرف دوس داره پولشو داره میخواد سوار بشه، دلیل نمیشه بیاد لگن شمارو سوار بشه

بهمن
مهمان

اخه یکی نیست بگه ***تو چه کاره ای ***

سعید
مهمان

این ***. دست اینا تا مرفق تو رانته. اینقد که گاری سازا میریزن به توبره اینا کجا میتونن کاسبی کنن. هیچ وقت کاری نمیکنن به ضرر این گاری سازا تموم بشه.

سعید
مهمان

جناب اقای میرسلیم .هرساله میدانید چند خانوار یتیم میشوند .میدونید چه کودکانی هستن چشم انتظار پدرانشان که سفر برگردند وچه بسا این چشم انتظاری تا ابد برایشان باقی خواهد ماند .من امور سیاسی زیاد نمیدانم ولی اینو میدونم تنها کشوری هستیم که واردات خودرو نداره .ولی لحظه ای خودتون جزو اون خونواده های داغدار بزارین که بخاطر بعضی تصمیمات اشتباه یا خودسرانه مسیر زندگیشان بخاطر از دست دادن عزیزانشون بطور کل عوض شد .بترسید از روزی که نفس این مردم بشماره بیفته !!!

جواد علیزاده
مهمان

*** قاتل جان مردم در جاده ها وخیابانها تو آنقدر پول *** بزودی همتونو مردم محاکمه خواهند کرد صبر مردم تمامه همتون را ***منتظر باشین ***

یه انسان
مهمان

آخه ***
تو کی هستی که بخوای واسه سرنوشت یه ملت تصمیم بگیری ها

خلو
مهمان

کشور بی صاحب که***از همه جهت برای ۸۰ میلیون نفر تصمیم میگیره بفروش داداش آشغال ها را *** دیر وزود داره سوخت و سوز نداره

سلام
مهمان
از بس که به ***گفتیم مومن هستی خوب هستی و هزاران القابی که واقعا لیاقتشو نداشتند اینها شدند قیم این ملت بی صاحب بعضی ها مملکت رو چپاول کردند بعضی ها با حیثیت نظام بازی کردند خیلی ها جاسوس و سرباز غرب در ایران هستند و حرفهای آنها را میزنند خیلی ها هم در خفا در حال خرابکاری در مملکت هستند خلاصه مردم در نظر گرفته نمیشوند اگر اینها به دنبال منفعت مردم هستند که به بهانه خروج ارز از کشورانجام میشه از خروج این همه سرمایه های ایران به ترکیه و امارات و کویت و وسایر کشورها که برای… بیشتر
سلام
مهمان
خودرو سازها با انبار کردن خودروها و تزریق قطره چکانی و استفاده از دلالها خودرو را به کالای سرمایه ای تبدیل کرده اند این آقا مشکل اصلی را می داند چون در جریان هرج و مرج ایجاد شده توسط خودرو سازها هست مسئولین نظام ابتدا از دین و مذهب این میر سلیم تحقیق می کردند بهتر بود شخصی که اصلاح کردن صورت خود به این صورت انجام می دهد چه معنی دارد و بعد در تشخیص مصلحت نظام از وی استفاده میکردند حالا سهام داری در خودرو سازی ها پیش کش ؛این آقا به دنبال ایجاد نارضایتی عمومی است کسی… بیشتر
صدرالدین بامتی طوسی
مهمان

سلام‌ اقای میرسلیم شما بسیار انسان خوبی هستی بنده تعجب میکنم که حضرتعالی در کشور نگاه به ارقام و امار تصادفات جاده ای ندارید ایا میدانید هر روز در کشور بالای ۲۰ نفر انسان در تصادفات کشته میشوند و هر روز چندین نفر مجدوح و زحمی میشوند شما کمی به امار کشته شدن مردم در تصادفات توجه کنید از کیفیت خودروهای ساخت وطن متوجه میشوید اقای میرسلیم قیمت ها رو نگاه کنید ایا خودرو با این کیفیت و این قیمت عادلانه است خواهشا کمی نظرات پلیس های راهور را مطالعه کنید که در خصوص این تولیدات داخلی چی میگویند