بررسی ورود خودروهای مدل ۲۰۲۰ به بازار ایران

جمعه 9 دی 01 ساعت 11:12
بررسی ورود خودروهای مدل 2020 به بازار ایران

هم‌اکنون شاهد ورود خودروهای خارجی برای مصارف عمومی مانند خودروهای امدادونجات هستیم اما در این بین برخی از مدل‌های ۲۰۲۰ خودرو در بازار آزاد وجود دارد که عملا مجوز واردات به کشور را نداشته‌اند به همین دلیل لازم است وزارت صمت شفاف‌سازی لازم را انجام دهد.

حدود یک ماه قبل بود که دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت در مکاتبه ای با گمرک مجوز  ترخیص ۲۲۰ دستگاه خودروی وارداتی تویوتا هایس را صادر کرد. براساس نامه این وزارتخانه ۲۲۰ دستگاه خودروی ون تویوتا هایس که توسط یک شرکت خصوصی وارد کشور شده بود جهت آماده‌سازی و تجهیز و تبدیل به خودروی امداد و نجات و "خدمات شهری" با رعایت ضوابط ثبت سفارش و مقررات مربوطه، ترخیص شد.

با توجه به اینکه ثبت سفارش خودرو همچنان ممنوع است و تنها برخی شرکت‌های محدود مجوز واردات خودرو آن نیز به صورت کنترل شده دریافت کردند این سوال پیش آمده که چنین خودروهایی که با مجوز خاص و برای کاربری های عمومی وارد کشور شده‌اند در نهایت چه سرنوشتی پیدا می‌کنند.

مسئله‌ای که وجود دارد این است که در برخی موارد شاهد فروش خودروهای مدل ۲۰۲۰ در بازار آزاد خودرو هستیم و این در حالی است که ورود خودرو به کشور همچنان محدودیت‌های بسیار جدی دارد. پیش از این نیز ورود خودروهای تویوتا از مدل‌های دیگر خبرساز شده بود.

با توجه به این شرایط یکی از مسیرهایی که برای ورود این خودروها به کشور مطرح می‌شود همین واردات با کاربری‌های دیگر است اما لازم است در این خصوص وزارت صمت و سایر دستگاه‌های مربوط شفاف‌سازی کنند که دقیقا از چه طریقی شاهد فروش خودروهای مدل ۲۰۲۰ خودروهایی نظیر تویوتا هایلوکس در کشور هستیم.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar