ورود خودرو فراری به گمرک آستارا!

یکشنبه 23 شهریور 99 ساعت 13:25
ورود خودرو فراری به گمرک آستارا!

در حالی بتازگی ورود یک خودروی فراری در گمرک آستارا حاشیه‌ساز شد که طبق اعلام معاون فنی گمرک ایران، این خودرو ترانزیتی بوده و از ایران خارج شده است.

بتازگی در فضای مجازی تصاویری منتشر شد که نشان می‌داد که یک دستگاه خودروی فراری از طریق گمرک آستارا وارد شده است و همین موضوع باعث ایجاد بحث هایی مبنی بر واردات خودرو در زمان ممنوعیت واردات این کالا شد.

اما پیگیری ماجرای از گمرک ایران با توضیحاتی از معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران همراه بود.

مهرداد جمال ارونقی گفت: هیچ‌گونه واردات خودرویی از این مدل حتی به طور موقت یا تحت صحابت کارنه دوپاساژ انجام نگرفته و این خودروی سواری چند روز پیش به مقصد کشور امارات ترانزیت خارجی شده که از گمرک آستارا وارد و از گمرک شهید باهنر هم خارج شده است.

به گفته وی، مبدأ خودروی فراری کشور آذربایجان‌ و مقصد آن هم کشور امارات بوده است.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران تاکید کرد: حداکثر زمان اعتبار پروانه حمل بعد از خروج از مبدا چهار روز بوده و اکنون هم این خودرو از ایران خارج شده است.

لازم به ذکر است؛ واردات خودرو از حدود سه سال پیش و با تغییر شرایط ارزی و همچنین ضوابط واردات خودرو، ممنوع و هیچگونه ثبت سفارشی در این رابطه انجام نمی گیرد.

این در حالی است که خودروهایی هم که در زمان مجاز وارد شده بودند با تغییر شرایط مدت ها برای ترخیص با موانعی رو به رو بوده و هنوز بعد چند دوره تعیین مهلت از طرف دولت به طور کامل تعیین تکلیف نشده اند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar