ورود کیا سلتوس با موتور جدید به ایران

یکشنبه 10 تیر 03 ساعت 11:47
ورود کیا سلتوس با موتور جدید به ایران

کوشاخودرو به عنوان واردکننده محصولات کیا به ایران، نسخه جدیدی از سلتوس را به بازار عرضه کرده که به نسبت نسخه قبلی ۱۶۰۰ سی‌سی پیشرانه قوی‌تر و آپشن‌های بیشتری دارد.

در داخل کابین، دو نمایشگر روی داشبورد و پشت فرمان یکپارچه شده و سطح امکاناتی که مشاهده می‌کنیم به مراتب بیشتر از نمونه ۱۶۰۰ سی‌سی است که قبلا به بازار عرضه شده بود. سلتوس ۱۴۰۰ به نسبت سلتوس ۱۶۰۰، ۴ کیسه هوا بیشتر دارد و مجموع کیسه هوای این خودرو به ۶ عدد (جلو، جانبی و پرده ای) رسیده است. از دیگر تفاوت ها می‌توان به سیستم های کمکی رانندگی (ADAS) اشاره کرد که قابلیت هایی همچون : دستیار کمکی برخورد از جلو (با عابر پیاده، خودرو، موتور سیکلت)، سیستم حفظ خودرو بین خطوط، دستیار هوشمند محدودکننده سرعت، سیستم نور بالا اتوماتیک، سیستم کمکی رانندگی در بزرگراه ها، کروزکنترل تطبیقی را به راننده ارائه می‌کند.

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی تیپ جدید سلتوس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، ترمز پارک برقی + اتوهلد، سقف پانورامیک، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم استارت استاپ اتوماتیک، تنظیم صندلی برقی به همراه گرمکن صندلی های جلو، سنسور نور، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، مالتی مدیا ۸ اینچی لمسی، سیستم ورود بدون کلید + استارت دکمه ای، آینه های جانبی تاشو برقی، سنسور فشار باد تایرها، قابلیت انتخاب حالت رانندگی، سنسور پارک عقب + دوربین دنده عقب.

مهم ترین تفاوت نسخه جدید سلتوس وارداتی، موتور این خودرو است. قبلا یک موتور ۱۶۰۰ سی‌سی تنفس طبیعی از نوع MPI روی این خودرو نصب بود که حداکثر ۱۲۱ اسب بخار قدرت و ۱۵۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد و تمامی نیرو از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک از نوع AT به محور جلو منتقل می شود اما در نسخه جدید وارداتی این خودرو، یک موتور ۱۴۰۰ سی‌سی توربو با پاشش سوخت مستقیم (GDI) که توانایی تولید ۱۴۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۲ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. همچنین به جای گیربکس AT در این خودرو یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه از نوع تر(wet) روی این خودرو جایگزین شده است.

در مبحث طراحی نمای جلو خودرو، فرم کلی سپر طرحی شبیه به همان نسخه قبلی دارد اما در یک سری جزئیات مانند ورودی هوا زیر سپر، جلوپنجره، گرافیک و طرح داخلی چراغ و ... تغییراتی داشته است.

از نمای جانبی که به خودرو نگاه می کنیم، متوجه شباهت هایی با برادر کوچک تر خودش یعنی سول می شویم. زاویه ستون A خودرو که خیلی تیز و بدون انحنا است. در ستون آخر خودرو که شبیه به اسپورتیج یک نوار کرومی سطح ستون را پوشش داده است.

چراغ های عقب خودرو اصلی ترین تفاوت این خودرو با نمونه قبل فیس لیفت است که از نوع متصل به هم و ترند روز استفاده شده و طراحی زیر سپر این خودرو نیز یکی دیگر از تغییرات مهم این نما است.

عصرخودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar