وام ۵۰ میلیونی نوسازی تاکسی‌ها چه شد؟

شنبه 21 دی 98 ساعت 14:23
وام 50 میلیونی نوسازی تاکسی‌ها چه شد؟

رئیس سازمان حمل نقل بار و مسافر شهرداری کرج در خصوص طرح‌های نوسازی ناوگان تاکسیرانی گفت: هم اکنون تنها طرح فروش نقدی تاکسی قابل اجرا است که طبق آن شرکت‌های اسقاط خودرو تاکسی‌های فرسوده را به قیمت پنج میلیون تومان از تاکسیدار خریداری و راننده باید مابقی مبلغ  خرید تاکسی نو را به طور نقدی پرداخت کند.

مجید استاد کاظمی با اشاره به گلایه بعضی شهروندان در مورد رفت و آمد تاکسی‌های فرسوده در سطح شهر اظهار کرد: قرار بود دو طرح برای تعویض تاکسی‌های فرسوده با نو اجرایی شود که یکی از آنها اختصاص وام ۵۰ میلیون تومانی به تاکسیداران برای خرید خودروی نو بود.

وی با اشاره به اینکه هنوز توافق لازم برای اجرای این طرح بین اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور و بانک عامل مشخص شده انجام نگرفته، افزود: شهرداری کرج در حال رایزنی با بانک‌های عامل است تا بتواند این طرح را در کرج اجرایی کند.

وی اظهار کرد: هم اکنون تنها طرح فروش نقدی تاکسی قابل اجرا است که طبق آن شرکت‌های اسقاط خودرو تاکسی‌های فرسوده را به قیمت پنج میلیون تومان از تاکسیدار خریداری و راننده باید مابقی مبلغ  خرید تاکسی نو را به طور نقدی پرداخت کند.

این مسئول توضیح داد: با توجه به افزایش قیمت خودرو، اغلب تاکسیداران موفق به شرکت در این طرح نمی‌شوند چون از عهده پرداخت کل مبلغ لازم برای خرید تاکسی نو بر نمی‌آیند.

استادکاظمی در ادامه به پیگیری برای راه اندازی خط بی آرتی در کرج اشاره کرد وگفت: مطالعه این طرح برای اجرا از مبدأ خیابان شهید بهشتی تا خیابان شهید سلطانی در حال انجام است.

رئیس سازمان حمل نقل بار و مسافر شهرداری کرج افزود: در صورت تصویب شورای ترافیک استان، مقدمات اجرای این طرح فراهم می‌شود.

به گفته استاد کاظمی در مرحله اول اولویت ایجاد خطوط ویژه اتوبوسرانی در کرج است و فعلاً برنامه‌ای برای ایجاد خطوط ویژه تاکسی نداریم.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar