وزارت صمت باید با جدیت ترخیص خودروهای موجود در گمرک را پیگیری کند

شنبه 11 اسفند 97 ساعت 17:45
وزارت صمت باید با جدیت ترخیص خودروهای موجود در گمرک را پیگیری کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزارت صمت باید با جدیت ترخیص خودروهای موجود در گمرک را پیگیری کند چون که دپو شدن آنها ایجاد التهاب در بازار و در نتیجه افزایش قیمت چهارچرخ‌ها می‌شود.

حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف هرچه زودتر خودروهای رسوب شده در گمرک، گفت: باید با اخذ تدابیر ویژه راهکارهای لازم برای ترخیص خودروهای رسوب شده در گمرک اجرایی شود چون که از یک طرف این خودروها سرمایه ملی هستند و از طرف دیگر ترخیص آنها می‌تواند تا اندازه‌ای التهاب بازار را کاهش دهد.

نماینده مردم فیروزه و نیشابور در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با جدیت ترخیص خودروهای موجود در گمرک را پیگیری کند چون که دپو شدن آنها نه تنها کمکی به ساماندهی بازار خودرو نمی‌کند بلکه موجب ایجاد التهاب در بازار و در نتیجه افزایش قیمت چهارچرخ‌ها هم می‌شود.

تعلل بیشتر در ترخیص خودروهای رسوب شده در گمرک زیان بیشتری برای کشور به همراه دارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: هرچه در ترخیص خودروهای رسوب شده در گمرک تعلل بیشتری انجام گیرد کشور متحمل زیان بیشتری می‌شود چون که از یک طرف مدل خودروها قدیمی‌تر شده و از طرف دیگر ممکن است محل نگه‌داری خودروها نامناسب باشد.

هرچند افزایش نرخ ارز موجب افزایش قیمت خودروهای وارداتی شده است ولی می‌توان با انعقاد تفاهم‌نامه بین دولت و واردکنندگان زمینه ترخیص هرچه سریعتر این خوردوها فراهم شود

وی اظهار کرد: هرچند افزایش نرخ ارز موجب افزایش قیمت خودروهای وارداتی شده است ولی می‌توان با انعقاد تفاهم نامه بین دولت و واردکنندگان زمینه ترخیص هرچه سریعتر این خوردوها فراهم شود.

پروسه تفکیک خودروهای وارداتی قانونی و غیرقانونی از یکدیگر زمان بر است

این نماینده مردم در مجلس دهم با ذکر اینکه ثبت سفارش بعضی از خودروهای وارداتی غیرقانونی بود، تصریح کرد: نهادهای مسئول باید خودروهایی که به طور غیرقانونی وارد کشور شده‌اند را از قانونی تفکیک کنند سپس زمینه ترخیص خودروهای قانونی را فراهم کنند؛ پروسه تفکیک این دو گروه از یکدیگر زمان بر است و ممکن است تاخیری که در ترخیص آنها اتفاق افتاده به خاطر تمیز این خودروها از یکدیگر است.

وی در خصوص بعضی ادعا مبنی بر اینکه دولت برای ترخیص خودروهای موجود در گمرک درپی کسب سود و سهم است، یادآوری کرد: سهم خواهی دولت موضوع بعیدی است. احتمالاً دولت هزینه نگه‌داری این خودروها در گمرک را مطالبه می‌کند.

بوروکراسی اداری از جمله عوامل تأخیر در ترخیص خودروهای رسوب شده در گمرک

عضو کمیسیون صنایع و معادن تاکید کرد: بوروکراسی اداری یکی دیگر از دلایلی است که موجب تأخیر در ترخیص خودروهای وارداتی است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar