وزارت صمت توانایی ترخیص خودروهای وارداتی را ندارد

یکشنبه 19 اسفند 97 ساعت 14:04
وزارت صمت توانایی ترخیص خودروهای وارداتی را ندارد

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در حل مشکل ترخیص خودروهای دپو شده از گمرکات، مستمسک قانونی با عنوان مصوبه هیات وزیران در اختیار دارد ولی توانایی انجام این کار را ندارد و این عمل منجر به نارضایتی و از بین رفتن سرمایه‌های مردمی شده است.

مهدی دادفر با ذکر این مطلب افزود: یکی از کوچکترین موضوعات در وزارت صنعت، معدن و تجارت موضوع ترخیص خودروها است چون کاملاً دارای شفافیت بوده و معضل پیش پا افتاده‌ای به شمار می‌رود، ولی حل نشدن این مشکل عدم توانمندی این وزارت خانه در این نقطه، کاملاً محرز است.

وی با اشاره به دلایلی که در هفته‌های ابتدایی برای عدم ترخیص خودروها مطرح می‌شد، تصریح کرد: در هفته‌های اول مشکل عدم هماهنگی دستگاه‌ها موجب عدم ترخیص شد ولی بعد از گذشت دو ماه از مصوبه هیات وزیران و انجام نشدن کاری خاص در این زمینه، این روند نشان از بی کفایتی دارد.

این فعال در حوزه تجارت خودرو با ذکر این که تشتت آرا در تصمیم گیری هاه، ناهماهنگی سازمانی، عدم نگرش سیستمی و بی کفایتی قاطعانه منجر به نارضایتی مردمی در این زمینه شده است، اظهار کرد: این وضعیت در حالی وجود دارد که فعالان دیگر حوزه‌ها نظیر تولید و تجارت هم با مشکل رو به رو هستند و انجمن با دیدن این وضعیت ناگزیر به سکوت می‌شود چون حتی وجود ۱۵ هزار پرونده قضایی و نارضایتی مردم در این زمینه، در برابر مشکلات فعلی تولیدکنندگان هیچ بوده که نشان می‌دهد کفایت در این وزارت خانه وجود ندارد.

دادفر ادامه داد: یا این توانایی در وزیر وجود ندارد و یا زیرمجموعه‌های مرتبط دارای توانمندی نیستند که لازم است هرچه سریع‌تر نسبت به بکارگیری مدیری مدبر در این زمینه اقدام شود.

واقعاً این موضوع پیش افتاده بوده و نکته جالب این است که دوستان درپی توقیف قضایی هستند در حالیست که در شرکت‌های نمایندگی، توقیف قضایی به طور محدود وجود دارد و به ۲۰۰ دستگاه نمی‌رسد ولی دوستان در نظر دارند توپ را به زمین قوه قضاییه بیندازند در حالی که این مشکل به عدم توانمندی وزارت صنعت باز می‌گردد.

عصرخودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar