وزیر صنعت طرح کاهش سالانه ۱۰ درصدی تعرفه واردات را قبول ندارد

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
وزیر صنعت طرح کاهش سالانه 10 درصدی تعرفه واردات را قبول ندارد

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس با اعلام اینکه وزیر صنعت عقیده دارد اجرای طرح ساماندهی واردات خودرو در وضعیت فعلی به مصلحت ایران نیست، گفت: قرار است قیمت خودرو در نشست آتی کمیسیون صنایع بررسی شود.

رضا علیزاده، در رابطه با نشست عصر دیروز کمیسیون صنایع مجلس که به منظور بررسی قیمت خودرو بر پا شده بود، اظهار داشت: در این نشست اول نمایندگان به بررسی طرح ساماندهی واردات خودرو پرداختند که به این کمیسیون ارجاع داده شده بود.

وی با بیان اینکه در طرح ساماندهی واردات خودرو نمایندگان پیشنهاد کاهش تعرفه خودرو را هرساله به حدود ۱۰ درصد اعلام کرده‌اند، افزود: وزیر صنعت و مدیران عامل شرکت‌های خودروسازی به بیان دیدگاه‌های خود در مورد این طرح پرداختند که در آخر قرار شد در نشست آینده کمیسیون صنایع مجلس این طرح مورد بررسی جدی‌تری قرار گیرد.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس با اعلام اینکه وزیر صنعت عقیده دارد در وضعیت فعلی اجرای این طرح به مصلحت ایران نیست گفت: شریعتمداری در این نشست به اعلام شرایط تولید خودرو پرداخت و اعلام کرد اگر وضعیت فعلی در اقتصاد ایران وجود نداشت کاهش تعرفه می‌توانست کمک زیادی به تولیدکننده داخلی کند ولی امروز شرایط فرق می‌کند.

علیزاده در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه بررسی طرح ساماندهی واردات خودرو فرصتی را به ارزیابی قیمت خودرو نداد، تاکید کرد: این مسئله قرار است در نشست آینده کمیسیون صنایع مورد ارزیابی قرار دهد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar