وضعیت نابسامان خودروسازی با دخالت دولت در آن

چهارشنبه 20 بهمن 00 ساعت 14:08
وضعیت نابسامان خودروسازی با دخالت دولت در آن

اسماعیل حسین زهی با اشاره به گلایه مقام معظم رهبری از وضعیت نامطلوب صنعت خودروسازی کشور، بیان کرد: از نظر بنده تا زمانی که دست حاکمیتی در خودروسازی باشد مشکل این صنعت حل نخواهد شد. مادامی که دولت در این صنعت نقش داشته باشد نمی توان به ارتقای کیفیت خودروهای داخلی امیدوار بود.

وی در ادامه اظهار کرد:دست دولت در صنعت خودروسازی مانع ایجاد رقابت در این حوزه شده و خودروساز در حاشیه امن هر خودرویی را که می خواهد تولید و به دست مردم می دهد  دولت اجازه نمی دهد تا رقابت در این صنعت شکل گرفته و پای بخش خصوصی نیز به میدان باز شود. باید بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی دو کارخانه خودروسازی بزرگ کشور واگذار شده و سهام آن در اختیار مردم قرار گیرد. دخالت های دولت مانع شکل گیری رقابت در این صنعت شده و خودروساز نیز هر خودروی بی کیفیتی را که می خواهد تولید کرده و به دست مردم می دهد.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: واردات خودرو می تواند نقش موثری در ایجاد رقابت در صنعت خودروسازی داشته باشد. زمانی که خودروی خارجی وارد شود خودروسازی داخلی مجبور می شود برای رقابت کیفیت خودروی خود را بالا ببرد در غیر این صورت بازنده رقابت خواهد بود. در تصادف جاده ای اخیر در خوزستان دیدیم که ایربگ هیچ کدام از خودروها باز نشد. امروز خودروساز خود را در حاشیه امن دیده و تلاشی برای ارتقای کیفیت نمی کند.

آتش رقابت است که خودروساز را به ارتقای کیفیت وامیدارد
وی در ادامه تاکید کرد: این رقابت است که خودروساز را ملزم به ارتقای کیفیت می کند. امروز خودروساز خورویی ناایمن را در اختیار مردم قرارداده و به بحث کیفیت نیز توجه چندانی ندارد. دولت که ادعا می کند خودروسازی متعلق به مردم است پس سهام آن را نیز از طریق بورس در اختیار مردم قرار دهد. مادامی که دولت در این صنعت دخالت کند و رقابتی در این بازار شکل نگیرد نه تنها کیفیت خودروها ارتقا نخواهد یافت بلکه روز به روز وضعیت آنان بدتر خواهد شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar