وضعیت صنعت خودرو مناسب است اما قابل دفاع نیست!

شنبه 4 تیر 01 ساعت 15:31
وضعیت صنعت خودرو مناسب است اما قابل دفاع نیست!
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر این‌که بخش صنعت، معدن و تجارت ۲۵ درصد از اقتصاد و تولید ناخالص کشور را به خود اختصاص می‌دهد، گفت: وضعیت در حوزه خودرو قابل دفاع نیست، اما روند موجود قابل‌قبول است.
در سال گذشته، ۱۴۳ هزار دستگاه خودرو کف پارکینگ بود که در سه ماهه نخست امسال به ۴۲ هزار دستگاه رسید.

سیدرضا فاطمی‌امین با اشاره به وضعیت حوزه خودرو افزود: سال گذشته آمار تحویل خودرو نیز امسال با ۳۶ درصد افزایش به ۲۸۱ هزار دستگاه رسید؛ همچنین تعداد خودروهای معوق در سال گذشته ۷۰ هزار دستگاه بود که امسال با ۷۰ درصد کاهش به ۲۱ هزار دستگاه رسید.

رسیدن به ثبات تولید و تغییر در ترکیب پلتفرم‌ها دو گام اصلی در حوزه خودرو

فاطمی امین تصریح کرد: در حوزه خودرو، نخستین گام رسیدن به یک ثبات در تولید خودرو بوده است، امسال، سایپا روزانه ۸۰۰ دستگاه و ایران‌خودرو دو هزار و ۵۰۰ دستگاه تولید عبور مستقیم داشته‌اند؛ گام دوم نیز تغییر در ترکیب پلتفرم‌ها بوده است به‌طوری‌که کمیت تولید هم‌زمان باکیفیت آن افزایش یابد.

سال گذشته تمرکز بر تکمیل سامانه جامع تجارت بود و امسال بر مبارزه با قاچاق است

وی اضافه کرد: سال گذشته تمرکز روی تکمیل سامانه جامع تجارت بود و روند کاهش قاچاق آغاز شد و امسال نیز طرح ویژه مبارزه با قاچاق کالا را از قطعات لوازم‌یدکی خودرو آغاز کردیم و در مرحله بعدی نیز به برخورد با قاچاق لوازم‌خانگی، دخانیات و پوشاک و غیره می‌پردازیم.

تغییر جریان صدور مجوزها به نفع شرکت‌های دانش‌بنیان

وزیر صمت عنوان کرد: در حوزه زیرساخت‌ها، رویکرد کلی وزارت صمت بر این مبنا بوده که از سال گذشته به سمت توسعه مناطق کم برخوردار حرکت کردیم و به نفع شرکت‌های دانش‌بنیان جریان صدور مجوز را تغییر دادیم.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar