وضعیت فروش و تولید بهمن دیزل در ۷ ماه نخست امسال

یکشنبه 12 آبان 98 ساعت 14:17
وضعیت فروش و تولید بهمن دیزل در 7 ماه نخست امسال

گروه بهمن دیزل در هفت ماهه امسال ۵۶۸ دستگاه خودرو تولید و ۷۱۲ دستگاه به فروش رسانده که قیمت اکثر محصولات این شرکت در نیمه نخست سال ارزان‌تر از قیمت مهرماه بوده است.

طبق اطلاعات بورسی منتشر شده، گروه خودروسازی بهمن دیزل در نیمه نخست امسال ۵۳۸ دستگاه خودرو تولید و ۵۹۹ دستگاه خودرو به فروش رسانده است که بیشترین تولید مربوط به کامیونت ۶ تن به تعداد ۲۱۹ دستگاه بوده است.

در حالی که کامیونت ۵ تن NMR و مینی‌بوس مکسوس در بهار و تابستان امسال تولید نشده، ولی در همین مدت ۵۱ دستگاه از آنها توسط بهمن خودرو دیزل به فروش رسیده است.

بررسی‌ها حکایت از آن دارد که این شرکت در مهرماه هر دستگاه کامیونت ۶ تن را به قیمت ۲۸۹ میلیون و ۷۰۰ هزار، کامیون ۸ تن را به قیمت ۳۰۰ میلیون و ۷۴۶ هزار، کامیونت ۵ تن NMR را به قیمت ۳۰۷ میلیون و ۷۳۹ هزار، کامیون FVR را به قیمت ۲۷۱ میلیون و ۷۶۶ هزار، کامیون FVZ را به قیمت ۶۳۲ میلیون و ۶۶ هزار، مینی بوس را به قیمت ۳۸۹ میلیون و ۱۶۶ هزار، مینی بوس مکسوس را به قیمت ۲۹۳ میلیون و ۹۳۳ هزار، کامیونت شیلر ۶ تن را به قیمت ۱۴۸ میلیون و کامیون را به قیمت ۷۰۶ میلیون و ۵۹۳ هزار تومان به فروش رسانده است. این در حالی است که این شرکت در زمینه محصولاتی مانند کامیونت ۵ تن، کامیونت ۸ تن NMR، کامیون FVZ، مینی بوس، کامیونت شیلر ۶ تن و کامیون تولیدی نداشته و به نظر می‌رسد محصولات فوق مربوط به تولید پیش از مهرماه بوده است.

با وجود آنکه نرخ ارز در چند ماه گذشته ثابت بوده و نوسان آنچنانی را تجربه نکرده است، ولی گروه بهمن دیزل قیمت فروش اکثر محصولات خود را در مهرماه نسبت به میانگین شش ماهه اول امسال افزایش داده است.

این شرکت کامیونت ۵ تن را به قیمت ۳۳۱ میلیون ۸۳۷ هزار، کامیونت ۶ تن را با افزایش قیمت ۳۶۴ میلیون و ۷۴۷ هزار، کامیونت ۸ تن را با افزایش قیمت قابل توجه به قیمت ۴۰۹ میلیون و ۴۵ هزار، کامیون را با افزایش قیمت ۷۵۳ میلیون و ۵۱۶ هزار تومان و مینی بوس را با کاهش قیمت ۲۳۴ میلیون و ۱۰۰ هزار به فروش رسانده است.

در مجموع این شرکت تا پایان مهرماه سال جاری ۵۶۸ دستگاه تولید و ۷۱۲ دستگاه خودرو به فروش رسانده است.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar