وقتی ایران خودرو و سایپا خودرو احتکار می‌کنند!

بروزرسانی در: شنبه 6 مهر 98 ساعت 19:47
وقتی ایران خودرو و سایپا خودرو احتکار می‌کنند!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از احتکار ۹۰ هزار اتومبیل به دست ایران خودرو و سایپا خبر داد.

نادر قاضی پور با اشاره به تصمیم خودروسازان برای بالا بردن قیمت خودروهای داخلی، گفت: خودروسازان در آذر ماه سال ۹۶ با دلار ۳ هزار و ۲۰۰ تومانی اتومبیل‌های تازه تولید کردند، ولی هیچ کدام از این اتومبیل‌ها را پیش فروش نکرده و یا به روز و به طور نقدی نفروختند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سایپا نزدیک به ۶۰ هزار و ایران خودرو ۳۰ هزار خودرو احتکار کرده است، افزود: اتومبیل‌های داخلی به طور میانگین ۱۰ تا ۳۰ میلیون و تعدادی از این اتومبیل‌ها نیز ۴۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشتند که این مساله گران فروشی، نارضایتی‌های اجتماعی به وجود آورده است.

سازمان تعزیرات و بازرسی کجا هستند که خودروسازان خودروها را احتکار می‌کنند؟‌

وی ادامه داد: سازمان تعزیرات و بازرسی کجا هستند که خودروسازان، خودروها را احتکار می‌کنند؟ مگر سازمان حمایت از مصرف کننده مدافع احتکارگران شده است؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در هم اکنون ۹۰ هزار اتومبیل آماده ارائه به بازار است، خاطرنشان کرد: خودروسازان منتظر هستند، اتومبیل‌های خود را با قیمت دلار روز به مردم بفروشند.

در حال حاضر خودروسازان می‌توانند ۳۰ درصد قیمت اتومبیل را کاهش دهند و قطعه را به جای چند دست چرخاندن مستقیم به دست خودروساز برسانند.

تبانی بعضی خودروسازان و قطعه سازان

وی با بیان اینکه هم اکنون دو نوع قطعه سازی در ایران وجود دارد، افزود: خودروسازان از بعضی قطعه سازان با ناپسندی قطعه را خریداری می‌کنند و بعد از ۲ الی ۳ سال مطالبات آنها را با تأخیر پرداخت می‌کنند تا این قطعه سازان حذف شوند و با بعضی از قطعه سازان تبانی کرده و مطالبات آنها را به موقع پرداخت می‌کنند و این قطعه سازان ۱۰ درصد قطعه‌ها را در داخل تولید کرده و ۹۰ درصد را از خارج کشور وارد کرده یعنی دلار را از ایران خارج می‌کنند.

قاضی پور با اشاره به همکاری خودروسازان داخلی با سیتروئن و پژو، ادامه داد: حدود یک سال است که پژو ۲۰۰۸ در کشور تولید می‌شود و مقرر شده بود که ۳۰ درصد تولیدات صادر شود، تاکنون این خودرو به کدام مقصد صادر شده است؟

۹۰ هزار خودروی احتکار شده باید روانه بازار شود تا بازار از این طریق اشباع شود

وی با بیان اینکه قرار بود در سال نخست ۳۰ درصد تولیدات خودروهای جدید داخلی و در سال پنجم تمام تولید در داخل کشور انجام شود و هیچ قطعه‌ای وارد نشود، اظهار داشت: وزیر صنعت باید به اقدامات سایپا و ایران خودرو رسیدگی کند و خودرو باید ارزان و با کیفیت تولید شود، چراکه در حال حاضر خودروسازان می‌توانند ۳۰ درصد قیمت خودرو را کاهش دهند و قطعه را به جای چند دست چرخاندن مستقیم به دست خودروساز برسانند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه ۹۰ هزار خودروی احتکار شده باید روانه بازار شود تا بازار از این طریق اشباع شود، تصریح کرد: آیا خودروسازان در سال حمایت از کالای ایرانی نمی‌خواهند خودرو را با قیمت و کیفیت مناسب ارائه دهند؟.

قیمت محصولات ایران خودرو

فروش فوری ایران خودرو

فروش نقدی ایران خودرو

فروش اقساطی ایران خودرو

ثبت نام پیش فروش ایران خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "وقتی ایران خودرو و سایپا خودرو احتکار می‌کنند!"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
متین
مهمان

سلام .از احتکار برنج حرف می زنند اونا جنسی را احتکار کردند که پولشو نگرفتن ولی سایپا و ایران خودروی لاشخوار چی ؟تیراژه خودرو اومده مهر ۹۶ پولو ازمردم گرفته بهمن ۹۶استپ وی باید تحویل می داد احتکار کردن حالا هم می گن بیاد پولتونو بگیرید .در صورت اینکه حساب کتاب کنید نه تنها ضرر نکردن بازم سود کردن .خدا لعنت کنه این بی قانونی را