پرونده ۲ نماینده بازداشت شده به دادگاه ارسال شد

سه شنبه 5 شهریور 98 ساعت 12:59
پرونده 2 نماینده بازداشت شده به دادگاه ارسال شد

سخنگوی قوه قضاییه از ارسال پرونده دو نماینده بازداشت شده به دادگاه خبر داد.

اسماعیلی در جواب به سوالی در خصوص اینکه اعلام شد دو نماینده برای موضوع خودرو بازداشت شدند و اعلام شد رییس ایران خودرو بازداشت شده است، آیا این پرونده  به واردات خودروهم مربوط است؟ گفت: پرونده مربوط به گروه خودرویی هنوز رایش صادر نشده و در فرآیند رسیدگی است.  یک جلسه دادگاه  برگزار شده و جلسات بعدی بزودی برگزار  می‌شود. اجازه دهیم پیش داوری نکنیم تا زمانی که موضوع به اثبات نرسیده است.

وی افزود: خبر منتشر شد که ما ناچار شدیم اصل خبر را تأیید کنیم ولی بعضی رسانه‌ها عکس و نام زدند و گرچه پرسشگری را حق می‌دانم اما باید بگویم که این پرونده با کیفرخواست به دادگاه رفته است و یک نشست برگزار شده. اجازه دهید جلسات بعدی برگزار شود و ان‌شاءالله در خاتمه دادگاه ببینیم چه می‌شود کسی یا کسانی در پرونده محکوم می‌شوند یا خیر.

اسماعیلی ادامه داد: این پرونده مربوط به تلاطم بازار خودرو و فروش و افزایش قیمت خودرو و خودروسازان داخلی است و در رابطه با واردات خودرو پرونده‌های دیگری وجود دارد.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص بازداشت مدیرعامل ایران خودرو هم گفت: پرونده مدیرعامل ایران خودرو در مرحله تحقیقات مقدماتی در دادسراست.

وی در جواب به پرسشی در خصوص بازداشت و ممنوع الخروجی مدیر ارشد دستگاه قضایی، گفت: این پرونده هنوز در مرحله تحقیقات مقدماتی است و ۱۵ نفر بازداشتی دارد و مطالبی که از اعترافات این افراد نقل شده صحت ندارد. ما خط قرمزی نمی‌شناسیم و اشخاصی که  دلایلی  بر اتهام آنها باشد موضوع مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و نتیجه این پرونده حتماً به اطلاع مردم می‌رسد.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص محدودیت‌های اعمال شده در مورد سید محمدخاتمی و اینکه شما گفتید اعمال محدودیت ایشان از سوی شورای عالی امنیت ملی است و در صورتی که شورا گفته اعمال محدودیت از طرف ما نیست، گفت: گویا قرار است بعضی از اسامی نقل  همه جلسات باشند.  ما ممکلتی با ۸۲ میلیون ایرانی داریم. چه اصراری است.

وی افزود: یکسری از تصمیمات در شورای عالی و دبیرخانه است و بخشی در دادگاه روحانیت است. من سخنگوی قوه قضاییه هستم و  این موضوعات به تشکیلات قوه بر نمی‌گردد. درست نیست که  بخواهیم به بهانه سؤال افراد را در اذهان مطرح کنیم‌.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar