پروژه پلتفرم داخلی خودرو آفرود

شنبه 5 شهریور 01 ساعت 11:55
پروژه پلتفرم داخلی خودرو آفرود

وطنخواه مدیرعامل مکث موتور هدف از این تفاهم را هم افزایی در عمق خودکفایی عنوان کرد و افزود: این تفاهم می تواند در یکسان سازی بستر این محصولات بخصوص در زمینه موتور و گیربکس راهبردی باشد لذا تصمیمی منطقی از نظر زنجیره تامین و ایجاد بستر رشد تولید خواهد بود.

خسروی قائم مقام مدیرعامل زامیاد هدف از این هم افزایی را پاسخ به نیاز بازار به خودرو آفرود با قیمت رقابتی عنوان کرد و افزود: زامیاد بیش از ۵۰سال در زمینه خودروهای تجاری سابقه دارد.

امینی مدیرعامل خودروسازی ایلیا نیز ضمن اشاره به این موضوع که تفاهم‌نامه برای ایجاد پلتفرم قرار نیست رویداد خاصی را رقم بزند چرا که امری متداول در جهان است و برای مثال در ژاپن نیسان و ایسوزو فعالیت مشترک مشابهی دارند و این تفاهم نامه در راستای فرهنگ مشابه در صنعت خودرو است.

وی افزود: در این تفاهم نامه صحبتی از صادرات به مشور والث به میان نیامده اما اگر در پی آن قیمت تمام شده ماهش پیدا کند قطعا قابلیت صادرات خواهد داشت لذا تا زمانی که نتوانیم قیمت تمام شده را اصلاح کنیم یا بازار صادراتی نخواهیم داشت و یا بدون سود خواهد بود. امینی تصریح کرد: هدف این تفاهم دستیابی به داخلی سازی ۸۰درصدی‌ بین محصول مشابه ۴ خودروساز برای رسیدن به تیراژ صدهزار دستگاه است.

فداکار مدیرعامل آمیکو گفت: ما شاسی ها و میزان اختلافشان را بررسی کرده ایم. وی افزود: هدف از داخلی سازی پلتفرم دستیابی به داخلی سازی ۶۰درصدی فارغ از داخلی سازی حدود ۱۴درصدی ناشی از مونتاژ و رنگ است.

عصرخودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar