پژو می‌تواند تحریم‌ها را دور بزند!

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
پژو می‌تواند تحریم‌ها را دور بزند!

دبیر انجمن قطعه‌سازان با ذکر اینکه اگر پژو راضی شود که تولید و تأمین قطعات را به ایرانی‌ها واگذار کند، این بار هم می‌تواند تحریم‌ها را دور بزند، گفت: فرانسوی‌ها می‌خواهند با ایران کار کنند.

مازیار بیگلو با اشاره به خروج آمریکا از برجام و سرنوشت قراردادهای خودرویی ایران با فرانسوی‌ها گفت: خودروسازان فرانسوی طول اعلامیه‌ای به خودروسازان و قطعه‌سازان اعلام کرده‌اند که تغییری در سیاست‌های خود در ایران نخواهند داشت و همچنان قرار است با خودروسازان ایرانی کار کنند؛ اما به هر حال این را نیز خوب می‌دانند که اگر بخواهند در ایران بمانند، با مشکلات تحریم و محدودیت‌های بانکهای بین‌المللی که وصل به آمریکا هستند، رو به رو خواهند بود.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو افزود: در این وضعیت، بهتر است کارگروههایی که وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی برای مقابله با تحریم‌ها شکل داده‌اند، راه حل‌های مناسب را پیدا کرده و پیش روی آنها قرار دهند؛ ضمن اینکه باید نقش‌آفرینی قطعه‌سازان هم بیش از وضعیت کنونی در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: خودروسازان خارجی با مذاکراتی که با آمریکا انجام می‌دهند ممکن است بتوانند قسمتی از تحریم‌ها را به طور کمرنگ اعمال کنند؛ ولی به هر حال اگر پژو مجاب شود که سریعتر تولید و تأمین قطعات را به قطعه‌سازان ایرانی واگذار کند، این بار هم می‌تواند تحریم‌ها را دور بزند. به هر حال صنعت خودروی ایران متوقف نخواهد ماند، همانطور که بحران سال ۹۱ هم در صنعت خودرو به لحاظ تحریم، منجر به توقف صنعت خودروی ایران نشد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar