پژو ۲۰۶ کاملاً داخلی سازی خواهد شد

بروزرسانی در: پنج شنبه 27 دی 97 ساعت 02:25
پژو 206 کاملاً داخلی سازی خواهد شد

شش سال قبل در چنین روزی مدیرعامل پیشین ساپکو از برنامه‌ریزی برای داخلی‌سازی تمام قطعات اتومبیل پژو ۲۰۶ خبر داد.

عادل پیرمحمدی اظهار کرد: هم اکنون در سبد محصولات گروه صنعتی ایران خودرو بیشتر از ۷۵ درصد محصولات داخلی سازی شده است.

وی با بیان این که پژو ۲۰۶ از محصولاتی است که بیشترین وابستگی را به خارج از کشور دارد، یادآوری کرد: هم اکنون بیش از ۷۵ درصد قطعات ۲۰۶ در داخل ایران تولید می‌شود که البته طبق برنامه ریزی انجام شده طی پنج تا شش ماه پیش رو قطعات وارداتی آن هم داخلی سازی خواهد شد.

۱۴ میلیون تومان; میانگین قیمت خودرو در ایران

شش سال قبل در چنین روزی آمار و اطلاعات منتشر شده نشان داد که متوسط قیمت هر دستگاه خودرو در کشور در سال ۹۰ نزدیک به ۱۴ میلیون تومان بوده است.

برپایه آمار انجمن خودروسازان ایران و همینطور آمار گمرک ایران، حجم بازار خودرو ایران در سال ۱۳۹۰ بالغ بر یک میلیون و ۶۵۶ هزار و ۸۳۲ دستگاه شد که این عدد رشد ۴.۵ درصدی را نسبت به سال ۱۳۸۹ نشان می‌دهد.

در همین حال رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خبر داد که ایرانی‌ها در سال پیش ۲۳ هزار میلیارد تومان برای خرید اتومبیل هزینه کرده‌اند.

از آنجایی که حجم بازار خودرو از فرمول تولید به علاوه واردات منهای صادرات به دست می‌آید، به این ترتیب با تقسیم هزینه خرید اتومبیل در سال ۹۰ بر حجم بازار اتومبیل ایران عدد تقریبی ۱۴ میلیون و ۱۱ هزار و ۳۲۷ تومان به دست آمد که این عدد متوسط قیمت هر دستگاه خودرو در کشور محسوب می‌شود.

تأمین ۷۷ درصد از قطعات خودرو در داخل ایران

شش سال قبل در چنین روزی مدیرعامل سابق شرکت ایساکو (شرکت خدمات پس از فروش گروه صنعتی ایران خودرو) گفت: ۷۷ درصد از قطعات مورد نیاز شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو از طریق قطعه سازان داخلی تأمین می‌شود.

بهزاد ظهیری با اشاره به کاهش ۷ درصدی قطعات وارداتی از کل قطعات در سال پیش افزود: در حال حاضر ۳۰ درصد از قطعات یدکی مورد نیاز شبکه‌های خدمات پس از فروش ایران خودرو از خارج تأمین می‌شود که به ۲۳ درصد کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه موجودی قطعات در شبکه ۴۵ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال پیش است، گفت: تا آخر اردیبهشت ماه ایساکو رکورد فروش نزدیک به ۳۵ سال اخیر را خواهد شکست که نشان می‌دهد محدودیتی در ارائه و فروش نداشتیم و موجودی مطمئنی را داریم که اطمینان خاطر برای متقاضیان است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar