پیوند پیروزمندانه خودروسازان و دلالان در خم کردن کمر مردم را تبریک می‌گویم

دوشنبه 13 اسفند 97 ساعت 14:20
پیوند پیروزمندانه خودروسازان و دلالان در خم کردن کمر مردم را تبریک می‌گویم

یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: پیوند پیروزمندانه خودروسازان و دلالان در خم کردن کمر مردم را تبریک می‌گویم.

بهرام پارسایی در تذکر شفاهی در نشست علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید نسبت به شرایط کنترل و ساماندهی قیمتی بازار خودرو، گفت: سکوت و انفعال نهادهای نظارتی، مجلس، دولت و سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان قابل قبول نیست.

وی متذکر شد: نابسامانی و بی‌سر و سامانی بازار خودرو با وجود حمایت‌های بی‌دریغ و ایجاد فضای انحصاری نشان از ناکارآمدی صنعت خودرویی کشور دارد و در یک کلام می‌توان گفت «آفتابه خرج لحیم کردن» است. طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو که باید یک شبه به نتیجه می‌رسید فعلاً بعد از ۱۱ ماه میان مجلس و کمیسیون صنایع و معادن مجلس پاسکاری می‌شود. نتیجه رسیدگی کمیسیون صنایع به این طرح خواسته طراحان طرح را تأمین نمی‌کند بلکه در راستای تأمین نظر خودروسازان است.

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: خودروسازان آرامش و سرمایه مردم را به بازی گرفته‌اند. کاری که خودروسازان با این ملت کرد هیچ دشمنی مرتکب نشد. خودروسازان علاوه بر وعده‌های دروغین به مردم در جلسه مورخ ۲۹ آذر ۹۷ کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس قول دادند خودرو را زیر پنج درصد قیمت بازار عرضه کنند و در ثبت‌نام‌های بعدی این روند را تا کاهش قیمت خودرو در بازار تداوم دهند ولی در عمل زیر قول‌شان زدند.

پارسایی ادامه داد: علاوه بر آن وعده دادند در طول شش ماهه به تعهدات‌شان عمل کنند ولی هیچ اقدامی نکردند. چرا مدیران ناکارآمدی که بیش از دشمن به مردم لطمه می‌زنند، خلاف قانون حرکت می‌کنند و توپ گرانی‌ها و نابسامانی‌ها را در زمین دشمن و تحریم می‌اندازند همچنان در پستهای مدیریتی باقی مانده‌اند. چه کسی از حقوق مردم باید دفاع کند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar