پیکاپ های آمیکو در آستانه تولید

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
پیکاپ های آمیکو در آستانه تولید

رضا تقوی قائم مقام گروه ارس خودرو دیزل با ذکر اینکه شرکت صنعتی آمیکو از سال ۶۸ تاسیس شده، گفت: شرکت صنعتی آمیکو در خصوص تولید موتور سیکلت، محصولات سرمایشی، باتری، خودرو، عمدتا تجاری سنگین و غیرسنگین، ساختمان و رنگ فعالیت می‌کند.

قائم مقام گروه ارس خودرو دیزل، تنوع سبد محصول، توسعه خدمات پس از فروش، توسعه کمی و کیفی شبکه نمایندگی‌ها را از اهداف استراتژیک گروه صنعتی آمیکو در سال سال جاری و همچنین سال پیش رو اعلام کرد. وی تاکید کرد: شرکت صنعتی آمیکو از زمان شروع به کار شرکت، تولید انواع خودروهای تجاری سنگین و نیمه سنگین مانند کامیون، کامیونت و کشنده را در برنامه خود دارد به طوری که تولید خودروی پیکاپ هم بر اساس سیاست های استراتژیک تبیین شده شرکت است. تقوی افزود: ۶ تیپ پیکاپ در دستور کار گروه قرار دارد که دو تیپ تک کابین و دو کابین آن در حال تولید است.

به گفته وی، دو تیپ دیگر از پیکاپ های آمیکو با پیشرانه قوی تر و آپشن‌های مجهزتر هم در برنامه تولید شرکت قرار دارد که پیش بینی می‌شود در سه ماهه سوم سال جاری (مهر-آبان) وارد مدار تولید شوند. همچنین خودروی پیکاپ تولیدی آمیکو دو گانه سوز بوده و از استاندارد یورو ۵ برخوردار است و استانداردهای ۸۵ گانه سازمان ملی استاندارد را رد کرده است. تقوی در خصوص قیمت پیکاپ آمیکو افزود: تیپ اکونومی این خودرو که بیشتر برای متقاضیان سازمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد به دلیل حذف بعضی آپشن‌های لوکس قیمت کمتری نسبت به تیپ متوسط آن دارد.

وی با ذکر اینکه قیمت تیپ متوسط پیکاپ آمیکو بر اساس دلار رسمی و به نرخ پاییز سال پیش ۱۷۵ میلیون تومان است، تصریح کرد: ولی براساس مصوبه بانک مرکزی و بر اساس تامین ارز مورد نیاز از بازار ثانویه، قیمت این خودرو به ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت. وی تیراژ تولید تیپ متوسط پیکاپ آمیکو را سالانه ۵ هزار دستگاه برشمرد و افزود: باید بتوانیم ۳۰ درصد از سهم بازار را از آن خود کنیم. قائم مقام شرکت ارس خودرو دیزل در باره بازار هدف گروه صنعتی آمیکو اظهار کرد: به دلیل آنکه پیکاپ های تولیدی آمیکو از استانداردهای روز اروپا برخوردارند، با کشورهای سوئد و ایتالیا برای صادرات این خودرو مذاکراتی انجام گرفته و دو نمونه هم برای این کشورها ارسال شده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "پیکاپ های آمیکو در آستانه تولید"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
سلام
مهمان

امیکو مال کدام کشور است؟ با تشکر