چگونه خلافی خودرو را در سامانه‌های مختلف پیگیری کنیم؟

یکشنبه 22 مهر 03 ساعت 13:56
چگونه خلافی خودرو را در سامانه‌های مختلف پیگیری کنیم؟

یکی از دغدغه‌های رایج صاحبان انواع وسایل نقلیه، ایستادن در صف‌های طولانی جهت استعلام و پرداخت خلافی خودرو است. با تغییر سبک زندگی و بیشتر شدن مشغله افراد، مردم زمان کافی برای انجام کارهای روزمره خود را ندارند و از طرف دیگر شرایط همه آن‌ها برای مراجعه به‌ صورت حضوری، مطلوب نیست. خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری، دیگر نیازی به مراجعه به دفاتر و مراکز پلیس +۱۰ نیست؛ چرا که روش‌های متنوعی برای استعلام خلافی و پرداخت آنی آن وجود دارد. در ادامه، جهت بررسی روش‌های مختلف استعلام خلافی خودرو و نحوه پرداخت آن مطالب مفیدی ارائه شده است؛ پس با ما همراه باشید.

انواع روش برای استعلام خلافی خودرو

قطعا بعد از دریافت مبلغ جرایم خودرو، اولین سوال شما این خواهد بود که چگونه خلافی خودرو را در سامانه‌های مختلف پیگیری کنیم؟ و در ادامه هم به دنبال راهی هستید که هرچه سریع‌تر و در اولین فرصت مبلغ جریمه خود را پرداخت کنید. درحال حاضر روش‌های بسیار زیادی برای به‌ دست آوردن اطلاعات دقیق جریمه‌ها وجود دارد. شما می‌توانید بسته‌ به شرایط خود یکی از آن‌ها را انتخاب و اقدام به پرداخت بدهی کنید. برخی از مهم‌ترین روش‌ها به شرح زیر است.

استعلام خلافی خودرو از سامانه پلیس راهور

اولین راه برای استعلام میزان جریمه خودروی شما، مراجعه به سایت راهور است. برای این کار نیاز به کارت ماشین، کد ملی و شماره تلفن همراهی دارید که به‌ نام صاحب خودرو باشد. بعد از وارد شدن به سایت مذکور، کد vin خودرو از شما درخواست می‌شود. کد را وارد و مبلغ خلافی را به‌ همراه جزئیات آن مشاهده کنید. استعلام خلافی خودرو راهور جهت مشاهده و پرداخت جرایم به‌صورت آنلاین است؛ از این‌ رو دسترسی به اینترنت برای اجرایی ساختن این روش الزامی است.

دریافت خلافی خودرو از سامانه پیامکی

قطعا برای شما پیش آمده است که در برخی مکان‌ها اتصال‌تان به اینترنت قطع شده باشد و قادر به استفاده از سایت‌های پرداخت خلافی نباشید. در این حالت بهترین راه، پرداخت جریمه خودرو از طریق پیامک است. این روش که یک راه سریع و آسان برای استعلام خلافی محسوب می‌شود، تنها با استفاده از یک گوشی تلفن همراه امکان‌پذیر است. برای این کار کافی است کد ۱۷ رقمی vin خودرو را بدون حروف اضافه یا خط فاصله به شماره پیامک ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال کنید تا در همان لحظه و به‌صورت آنی کل هزینه خلافی ماشین و تعداد خلافی‌ها برای‌تان ارسال ‌شود. لازم است بدانید که هزینه ارسال پیام کوتاه برای استعلام خلافی رایگان نیست. این مبلغ به ازای هرپیامک ۳۵۰ تومان است که از اعتبار شما کسر می‌شود یا به قبض تلفن‌تان افزوده می‌شود.

استعلام جریمه خودرو با کد ussd

یکی‌ دیگر از ساده‌ترین روش‌ها جهت استعلام خلافی خودرو، استفاده از کد ussd است. برای این کار کافی است با تلفن همراه خود کد #۱۱۰* را شماره‌گیری کنید. پس از آن لیستی به شما نمایش داده می‌شود که در آن گزینه استعلام خلافی به چشم می‌خورد. با انتخاب این گزینه، صفحه جدیدی برای‌تان نمایش داده می‌شود که از شما می‌خواهد کد vin را وارد کنید. بعد از وارد کردن کد، کلیه جرایم و بدهی‌ها به‌همراه اطلاعات دقیق برای‌تان نشان داده می‌شود. چنانچه مایل به پرداخت بودید، می‌توانید با وارد کردن گزینه پرداخت و وارد کردن شماره کارت بانکی و رمز پویا، مبلغ جریمه خود را پرداخت کنید.

استعلام خلافی خودرو با استفاده از شناسه قبض و پرداخت

با ارسال قبض جریمه به شماره تلفن شما، شناسه قبض و پرداخت را مشاهده خواهید کرد. بنابراین می‌توانید از طریق تلفن همراه خود میزان خلافی خود را استعلام و اقدام به پرداخت آن کنید. در اپلیکیشن نصب‌ شده بر روی تلفن همراه خود، گزینه پرداخت جریمه با شناسه قبض و پرداخت را انتخاب کنید. در این قسمت باید هر قبض جریمه را به‌صورت جداگانه پرداخت کنید؛ پس با وارد کردن شناسه قبض و مبلغ هر یک از جرایم‌تان، پرداخت بدهی را آغاز کنید. بعد از وارد کردن قبض و شناسه میزان جریمه به صفحه متصل به درگاه بانکی هدایت می‌شوید. اطلاعات کارت بانکی و رمز پویا را وارد کنید و در انتها پس از اطمینان از صحیح‌ بودن اطلاعات وارد شده، گزینه پرداخت را برگزینید تا آن خلافی از لیست بدهی‌های شما حذف شود.

استعلام خلافی خودرو با پلاک

در برخی مواقع حساس و اضطراری، تنها پرداخت کل مبلغ جریمه برای شما اهمیت است. در این حالت اگر به اطلاعاتی مانند شناسه قبض و پرداخت، کد ملی مالک خودرو یا شماره تلفن متعلق به مالک خودرو دسترسی ندارید، با استفاده از برخی اپلیکیشن‌ها و پلاک اتومبیل می‌توانید به آسانی اقدام به پرداخت بدهی خود کنید. برای استعلام خلافی خودرو با پلاک کافی است که از قسمت پرداخت جرایم ازطریق شماره پلاک خودرو، کل بدهی خود را مشاهده و وارد صفحه پرداخت شوید. سپس با واردکردن کارت بانکی و رمز پویا خلافی را تسویه کنید.

کدام یک از روش‌های استعلام خلافی بهتر است؟

روش‌های استعلام و پرداخت خلافی خودرو متنوع هستند و مالکان وسیله نقلیه می‌توانند از طریق یکی از آن‌ها که با میزان دسترسی و شرایط‌شان تناسب بیشتری دارد، اقدام به تسویه بدهی خود کنند. اپلیکیشن‌هایی مثل تاپ بهترین و آسان‌ترین گزینه برای انجام خدمات مربوط به خودرو و راهنمایی رانندگی هستند؛ چرا که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در ۲۴ ساعت شبانه‌روز سرویس مورد نیاز خود را از آن‌ها دریافت کنید. در نظر داشته باشید که سامانه یا اپلیکیشنی که قرار است به‌ عنوان مرجع پرداخت خلافی از آن استفاده کنید از اعتبار کافی برخوردار باشد تا حین تسویه بدهی با مشکل مواجه نشوید.

استعلام آسان خلافی خودرو

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش‌های متعددی برای انجام کارهای اداری وجود دارد که مردم را از مراجعه حضوری به این دفاتر و مراکز بی‌نیاز ساخته است. یکی از مهم‌ترین کارهایی که همیشه افراد را با چالش مواجه می‌کند، پیگیری اقدامات مربوط به خودرو و سایل نقلیه است. برای پرداخت جریمه خودرو روش‌های متفاوتی وجود دارد که شما می‌توانید باتوجه‌ به میزان دانش، اطلاعات و دسترسی خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. یکی از این روش‌ها استفاده از سامانه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف است که امکان پیگیری و استعلام خلافی را بسیار آسان ساخته است. با استفاده از این روش می‌توانید به آسانی و به‌شیوه غیرحضوری میزان بدهی خود را استعلام و اقدام به پرداخت آن کنید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar