کارواش‌های سیار برای رنگ خودرو مضر هستند

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
کارواش‌های سیار برای رنگ خودرو مضر هستند

مدیر اتحادیه صنف تعویض روغن و پنچرگیری شیراز گفت: کارواش‌های سیار فاقد مجوز فعالیت هستند و روشی که آنها برای شست و شوی وسایل نقلیه از آن استفاده می‌کنند به رنگ خودرو آسیب زیادی می‌رساند.

الماس جشن نیلوفر افزود: بعضی افراد فرصت طلب به عنوان کارواش سیار و با ادعای استفاده از مواد نانو بخار برای شست و شوی خودرو در این زمینه اقدام به تبلیغات و پخش تراکت در شیراز کرده‌اند که این کار آنها غیر قانونی می‌باشد.

وی افزود که: آن‌ها در تبلیغات خود برای بدست آوردن مشتری بیان کرده‌اند که با استفاده از این روش از مصرف آب و آلودگی محیط جلوگیری می‌شود در صورتی که این ادعایی غیر واقعی است.

جشن نیلوفردر ادامه گفت: کارواش‌های سیار بر اساس تحقیق‌های به عمل آمده از مواد نانو در شست و شوی خودرو استفاده نکرده بلکه از ترکیب مواد شوینده مانند ریکا و سفید کننده‌ها استفاده می‌کنند که این شیوهٔ شست و شو به رنگ خودرو آسیب جدی می‌رسانند.

وی خاطرنشان کرد: با این روش مواقعی که ریز گردها روی بدنه خود رو چسبیده باشند و بخواهیم آنها را با مواد نانو غیر استاندارد تمیز کنیم، پارچه تنظیفی که استفاده می‌شود مانند ابزاری سخت و خشن بر روی خودرو عمل می‌کند که افزون بر ایجاد خط و خش، به رنگ خودورو نیز آسیب جدی می‌رساند.

رئیس اتحادیه صنف تعویض روغن و پنچر گیر شیراز ادامه داد: هم اکنون شمار زیادی از مردم که خودروی آنها از این روش آسیب دیده است به اتحادیه شکایت کرده‌اند و ما هم از طریق مراجع قضایی شکایت آنها را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

جشن نیلوفر با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته از روش نانو برای شست و شوی خود رو استفاده می‌کنند، اظهار داشت: اکثر این کشورها فاقد ریزگرد هستند و مواد تمیز کننده نانو با کیفیت بالا و منطبق با استانداردهای جهانی تولید می‌شود اما واردات این مواد به ایران هزینه‌های زیادی به همراه دارد که برای ماشین شوی های سیار مقرون به صرفه نیست.

او گفت: استفاده از کارواش‌های سنتی بهترین راه برای شست و شوی خوردوهاست و با توجه به کمبود آب، کارواش‌های سنتی دارای پروانه کسب در شیراز از آبهای سطحی استفاده می‌کنند و با تانکر، آب‌ها را در مخزن ذخیره کرده و پس از تصفیه و زدوده شدن املاح آن، با کف مخصوص، خودرو را شست و شو می‌دهند که با این روش هم در مصرف آب صرفه جویی می‌شود و هم به خودرو آسیب نمی‌رسد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar