کاهش شماره گذاری خودروهای صفر در بهار ۹۸

بروزرسانی در: چهارشنبه 5 تیر 98 ساعت 10:45
کاهش شماره گذاری خودروهای صفر در بهار 98

رییس پلیس راهور ناجا از کاهش شماره‌گذاری خودروها در بهار امسال خبر داد.

سردار سید کمال هادیانفر در جلسه خبری پیش از ظهر امروز خود در تشریح آمارهای سه ماهه اول امسال در پلیس راهور گفت: شماره‌گذاری خودروهای نوشماره در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۰ درصد کاهش داشته است. نقل و انتقال و تعویض پلاک خودرو هم ۶.۱ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: ولی شماره‌گذاری و نقل و انتقال موتورسیکلت ۳۸ درصد افزایش داشته است.

هادیانفر با اشاره به اهمیت اسقاط خودرو گفت: در سه ماهه پارسال، ۹۷ هزار خودروی فرسوده اسقاط شد ولی امسال این آمار ۷۵ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: اما شماره‌گذاری و نقل و انتقال موتورسیکلت ۳۸ درصد افزایش داشته است.

هادیانفر با اشاره به اهمیت اسقاط خودرو گفت: در سه ماهه پارسال، ۹۷ هزار خودروی فرسوده اسقاط شد ولی امسال این آمار ۷۵ درصد کاهش داشته است.

خبرخوش برای دارندگان خودرو و موتورسیکلت‌های توقیفی

وی با ذکر اینکه خودروهای دارای بیش از یک میلیون تومان جریمه بر اساس قانون توقیف می‌شوند، گفت: هم اکنون ۸۱ هزار و ۷۵ دستگاه خودرو و بیش از ۷۲ هزار دستگاه موتورسیکلت به خاطر جریمه بالای یک میلیون تومان در پارکینگ‌ها هستند.

هادیانفر با ذکر اینکه خیلی از این افراد بین یک میلیون تا نزدیک به ۱۵ میلیون تومان جریمه داشتند، گفت: اغلب این خودروها از نوع پراید و پژو ... بود که نشان می‌دهد متعلق به قشر ضعیف‌تر جامعه است و به همین خاطر امکان پرداخت جریمه را نداشتند و همین امر موجب شده بود تا خودروها در پارکینگ بمانند و هزینه پارکینگ هم برایشان لحاظ شود.

رییس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: در همین راستا با موافقت فرمانده ناجا و دستور وزیر کشور بر اساس ماده ۴۷ قانون محاسبات عمومی کشور مقرر شد تا امکان پرداخت قسطی جرائم برای این افراد با رعایت یکسری شروط فراهم شود.

وی با ذکر اینکه از یازدهم تیرماه این امکان فراهم خواهد شد در مورد این شروط گفت: اول اینکه افراد گوناگون متعهد می‌شوند که به مدت یکسال جریمه خود را پرداخت کنند. شرط دوم این است که خودرو یا موتورسیکلت در سن فرسودگی نباشد؛ یعنی خودرو سواری تا سن ۲۰ سال، خودرو عمومی ۱۲ سال، موتور سیکلت کاربراتوری ۶ سال و.... باشد.

وی ادامه داد: شرط دیگر این است که مجموع تخلفات حادثه ساز این فرد کمتر از ۴۰ درصد کل تخلفات فرد باشد؛ شکایت قضایی نداشته باشد و همچنین خودرو تا پرداخت کامل جرائم امکان انتقال به دیگری را ندارد.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar