کمبود قطعات صنعت خودرو را به تعطیلی میکشاند!

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
کمبود قطعات صنعت خودرو را به تعطیلی میکشاند!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: خودروسازی ها و سایر صنایع اگر مواد اولیه و قطعات مورد نیاز خود را به موقع دریافت نکنند، به تعطیلی کشیده می‌شوند.

حمید گرمابی در مورد طولانی بودن ترخیص کالاهای وارداتی مورد نیاز تولید قطعه خودرو، اظهار داشت: طولانی بودن پروسه ترخیص کالا و مواد اولیه از گمرک در بسیاری از صنایع دیگر هم وجود دارد و در وضعیت ارزی موجود صنایع با مشکلات جدی رو به رو هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت اقتصاد باید هرچه سریع تر به دنبال راه حلی برای کاهش زمان ترخیص کالاها و مواد اولیه تولید قطعه خودرو باشند، گفت: خودروسازی ها و دیگر صنایع اگر مواد اولیه و قطعات مورد نیاز خود را به موقع دریافت نکنند به تعطیلی کشیده می‌شوند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تعطیلی صنایع مشکلاتی از جمله بیکاری را به دنبال دارد، ادامه داد: درخواست داریم تا وزارتخانه های ذی ربط در حداقل زمان لازم مشکل ترخیص کالا را برطرف کنند و خودروسازان و تولید کنندگان قطعات خودرو بتوانند قطعات و مواد اولیه مورد نیاز خود را واردکنند تا تولید آنها به صفر نرسد.

وی با تصریح بر اینکه کارخانه های مطرح ایران در صورتی که مشکل طولانی بودن ترخیص کالا برطرف نشود با مشکل جدی رو به رو می‌شوند، عنوان کرد: خودرو کالایی متشکل از چند هزار قطعه است هر کدام از آنها نباشد خودرو کامل نمی‌شود و قابلیت عرضه را پیدا نمی‌کند، کمبود قطعه در زمینه خودرو حیاتی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در آخر با ذکر اینکه در گمرک باید تلاش کنیم تا واردات قطعات و مواد اولیه تولید قطعات را تسهیل کنیم و به دست خودمان مشکلاتی را ایجاد نکنیم، یادآوری کرد: در کشور ما اغلب بروکراسی طولانی وجود دارد ولی باید در گمرک اقداماتی انجام بگیرد تا قطعات و مواد اولیه تولید آن با حداقل بروکراسی اداری ترخیص شود چون افزایش کمبود قطعات صنعت خودرو را به تعطیلی میکشاند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar