گزارش بازدید از خط تولید سیتروئن C3

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
گزارش بازدید از خط تولید سیتروئن C3

شرکت سیتروئن یکی از اولین شرکت‌هایی بود که پس از به نتیجه رسیدن برجام پای به بازار ایران گذاشت. حدوداً یک سالی از توافقات اولیه این کارخانه با شرکت سایپا می‌گذرد و امروز شاهد آن هستیم که اولین محصول این توافق به ثمر رسیده است.
چندی پیش، سایپا کاشان نام خود را به سایپا سیتروئن تغییر داده و پس از ایجاد تغییراتی شروع به تولید هاچبکی کوچک به نام سیتروئن C3 نمود. در همین بین شرکت مشترک سایپا سیتروئن در یک اقدام بی‌سابقه از تمامی خبرنگاران و نویسندگان حوزه خودرو دعوت به عمل آورد تا ضمن بازدید از خط تولید این خودرو، در یک تور مسافرتی تست درایو شرکت کرده و به رانندگی با این محصول نوظهور بپردازند.

سیتروئن C3

سیتروئن C3 یک هاچبک کوچک شهری است که در سگمنت B جای دارد. این خودرو از سال ۲۰۰۳ در سبد محصولات شرکت سیتروئن فرانسه قرار دارد و از همان زمان توانست با تکیه‌بر طراحی منحصربه‌فرد، مصرف کم و قیمت مناسب فروش نسبتاً خوبی را تجربه کند. سیتروئن C3 که هم‌اکنون شرکت سایپا سیتروئن در حال مونتاژ آن است، نسل سوم از این هاچبک فرانسوی محسوب می‌شود که نسبت به دو نسل گذشته خود تغییرات و اصلاحات زیادی را تجربه کرده است.
شرکت سایپا سیتروئن با مساحتی در حدود ۳۱۸ هکتار، در کیلومتر ۱۴ جاده کاشان_اردستان واقع‌شده که هم‌اکنون در کنار تولید آزمایشی و محدود سیتروئن C3، در حال تولید چانگان CS35، تیبا و ساینا نیز هست. در این میان تولید ساینا و تیبا در خطی به نام S انجام می‌‎گیرد که توانی برابر با ۳۸ دستگاه در روز را دارد و خط تولید CS35 و C3 به‌صورت مشترک و در خط I انجام می‌گیرد که ظرفیتی در حدود ۸ دستگاه در روز را دارد (۳ دستگاه C3 و ۵ دستگاه CS35).

طبق اعلام مسئولین ارشد سایپا سیتروئن که ما را در کارخانه همراهی می‌کردند، تولید سیتروئن C3 فعلاً در فاز اول قرار دارد و به‌صورت آزمایشی است. طبق توافقات انجام‌شده میان سایپا و سیتروئن، در فاز دوم حدوداً %۷۰ قطعات این خودرو، داخلی سازی شده و تولید C3 چندین برابر زمان حال خواهد شد. همچنین شرکت سایپا سیتروئن در نظر دارد در فاز سوم با انتقال کامل خط تولید محصولاتی همچون ساینا و چانگان CS35 به سایتی دیگر، داخلی سازی C3 را افزایش داده تا درنهایت بتواند طی یک سال آینده، به تولید بیش از ۵۰۰۰۰ دستگاه از این هاچبک زیبا برسد؛ که در این صورت می‌توان امیدوار بود مجموع این اقدامات باعث کاهش قیمت نهایی این خودرو شود.
از زمانی که بدنه خام سیتروئن C3 وارد کارخانه می‌شود تا زمان تولید نهایی این خودرو، تمامی مراحل تحت نظارت مستقیم و سخت‌گیرانه تیم فرانسوی حاضر در کارخانه صورت می‌گیرد که مطمئناً این مسئله می‌تواند مانع بسیار از سهل‌انگاری‌ها بوده و تأثیر بسیار مثبتی بر روی کیفیت مونتاژ و تولید این خودرو داشته باشد.

سیتروئن C3

پس از اتمام تمامی مراحل مربوط به مونتاژ و سوارشدن قطعات فنی و تزئینی بروی سیتروئن C3 این خودرو به کابینی مخصوص وارد می‌شود تا تست باران و استاتیک را پشت سر بگذارد و پس‌ازآن نیز سلامت سیستم برقی این خودرو مورد آزمایش قرار می‌گیرد. درصورتی‌که بتواند این مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارد، وارد مرحله بررسی سلامت قطعات نصب‌شده می‌شود که پس از دریافت تأییدیه از کارشناسان خبره این بخش، برای اطمینان از سلامت قوای محرکه و سیستم تعلیق، این خودرو را وارد بخش آزمون جاده‌ای شده که پس از به اتمام رساندن این مراحل می‌تواند به‌عنوان یک خودرو کارآمد و مطمئن در اختیار مشتریان قرار گیرد.
ناگفته نماند که مهم‌ترین نقطه قوت این خودرو پیشرانه توانمند ۱.۶ لیتری توربوشارژ آن است که توان تولید ۱۶۳ اسب بخار قدرت را دارد؛ همچنین طبق تست‌های که توسط تیم ما انجام شد این خودرو توانست از زمانی کمتر از ۸ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر برسد.

سیتروئن سی 3

در آخر باید گفت با در نظر گرفتن قیمت نهایی این خودرو که چیزی در حدود ۱۳۰ میلیون تومان خواهد بود و هم‌چنین با توجه به کیفیت بالا، پیشرانه پرتوان، طراحی جوان‌پسند و قیمت‌گذاری معقول این خودرو، می‌توان انتظار داشت سیتروئن C3 فروش بسیار خوبی را در بازار ایران تجربه کند. به نظر شما خوانندگان عزیز چه خودروهای می‌توانند در این رنج قیمتی رقیب سرسختی برای سیتروئن C3 باشند؟

سیتروئن C3

بررسی سیتروئن C3

سودآوری چند ده میلیونی خودروهای برجامی برای دلالان

خودروهای سیتروئن C3 ثبت نامی در مهلت مقرر تحویل خواهد شد!

قیمت قطعی سیتروئن C3 / بهمن ۹۷

سایپا سیتروئن اعلام قیمت سیتروئن C3 را تکذیب کرد

تحویل سیتروئن C3 چه زمانی است؟

قیمت سیتروئن C3 در آینده چقدر خواهد بود؟

زمان تحویل سیتروئن C3 را اطلاع رسانی می‌کنیم

قیمت نهایی سیتروئن C3 اعلام شد / آذر ۹۷

مشخصات کامل سیتروئن C3 شرکت سایپا

سایپا نحوه تسویه حساب سیتروئن C3 را منتشر کرد + میزان تخفیف

شوک خریداران سیتروئن C3 و تاوان ۱۰۰ میلیون تومانی بابت تحریم‌ها

قیمت گذاری سیتروئن C3 مجددا بررسی خواهد شد

اعتراض متقاضیان سیتروئن C3 به نحوه قیمت گذاری

تحویل نخستین سری خودروهای سیتروئن C3 به متقاضیان

قیمت سیتروئن C3 تغییر نخواهد کرد!

واردات لوازم یدکی سیتروئن C3 توسط سایپا

تحویل خودروهای سیتروئن C3 و استقبال متقاضیان

اطلاعیه سایپا در مورد تکمیل وجه سیتروئن C3

قیمت و زمان تحویل خودروهای سیتروئن C3 به زودی ابلاغ خواهد شد

قیمت سیتروئن C3

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

13 دیدگاه ها برای "گزارش بازدید از خط تولید سیتروئن C3"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
artin
مهمان

داخلی سازی محصولات باعث ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برا جوونها میشه جدا از همه چیز

امیر
مهمان

ماشین خوبیه ولی واسه یه هاچ بک ۱۳۰میلیون پول بنظر من پژو ۲۰۰۸خیلی بهتره

سعید
مهمان

قیمت معقووووولللل؟؟؟؟؟؟

آیدین
مهمان

پژو۲۰۰۸ و رنو کپچر کپچر که عالی هستش /هم فرانسوی هم خوش‌سواری

علی
مهمان

باکیفیته و مشخصات قابل قبولی داره اما با ۱۳۰ تومن میشه جکs7 و BYD-S7 یاMG.RX5 با مشخصات فنی بالاتر و اطاق بزرگتر خرید کرد!البته خدمات و پشتیبانی سایپا را هم باید در نظر گرفت

Mostafa
مهمان

باید خاطر نشان کنم ساعتی ۳۸ دستگاه در خط s و ساعتی ۸ دستگاه در خط I تولید میشود نه روزی!!!

منصور
مهمان

تقریبا هم اندازه پژو ۲۰۰۸ هستش قیمت پژو ۲۰۰۸خیلی از این کمتره اگ یه مقایسه بین این دو خودرو فرانسوی بزارین معلوم میشه ارزش ۲۵الی۳۰میلیون بیشترو داره یا نه

رامین
مهمان

قیمت معقولت منو کشته

حسین
مهمان

بنظرم از پژو ۲۰۰۸ خیلی بهتر باشه باید بیاد و دید

alireza
مهمان

قیمتو نگاه کن!!!!!!