‌ خودروسازان خط تولید شبانه راه اندازی کنند

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
‌ خودروسازان خط تولید شبانه راه اندازی کنند

مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران با ذکر اینکه از ابتدای سال ۹۷ تاکنون فقط ۶۰۰ دستگاه تاکسی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر شده‌اند گفت: مقرر شده که گروه‌های خودروسازی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده پایتخت خط تولید شبانه راه‌اندازی کنند.

علی‌اکبر خراسانی امروز در نشست رسیدگی به روند اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل تجاری، تاکسی و خودروهای سنگین در استان تهران با اشاره به دستورالعمل دولت در اجرای طرح نوسازی خودروهای سبک و سنگین شهری و بین شهری اظهار داشت: در طرح کشوری قرار است ۱۹ هزار اتوبوس گازسوز شهری، ۹ هزار اتوبوس بین شهری، ۱۲۰ هزار کامیون و کشنده، ۶ هزار کامیونت و ۴۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه مینی بوس در طرح نوسازی از رده خارج و نوسازی شوند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات بعضی از گروه‌های خودروسازی در اجرای این طرح تصریح کرد: گشایش LC و اعتبارات لازم برای دستیابی به قطعات خودروهای سنگین از مهم‌ترین مشکلات پیش روی گروه‌های خودروسازی است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران با ذکر اینکه ۵۰ درصد از سهمیه نوسازی ناوگان خودروهای سنگین باید به استان تهران اختصاص داده شود افزود: با توجه به حجم جمعیت و میزان تولید آلایندگی خودروها در تهران و فعالیت شبانه بسیاری از کامیون‌های فرسوده به طور غیرقانونی در سطح شهر تهران تلاش داریم تا پایان سال ۹۷ طرح نوسازی ناوگان خودروهای سنگین و دیزلی در استان تهران به طور کامل اجرا شود.

خراسانی همچنین با اشاره به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران ذکر کرد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون تنها نزدیک به ۶۰۰ دستگاه تاکسی صفر وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر شده‌اند که لازم است خودروسازها همکاری بیشتری در این خصوص داشته باشند.

وی در آخر یادآوری کرد: با توجه به ورودی پائین تاکسی‌های صفر به ناوگان حمل و نقل عمومی و نیازی که در این زمینه در پایتخت احساس می‌شود مقرر شده که یکی از گروه‌های خودروسازی خط تولید و ویژه شبانه‌ای برای تاکسی‌ها در نظر بگیرد تا به سرعت شاهد ورود تاکسی‌های جدید و نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی‌ها باشیم.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar