اطلاع از قیمت روز خودرو های داخلی راهی برای یک معامله مطمئن

سه شنبه 27 آبان 99 ساعت 17:50
اطلاع از قیمت روز خودرو های داخلی راهی برای یک معامله مطمئن

بسیاری از خریداران بازار خودرو در پی یافتن راهی برای اطلاع از قیمت روز خودرو های داخلی هستند که نیاز به صرف وقت و هزینه زیادی نداشته باشد. چراکه افزایش لحظه‌ای قیمت خودروها سبب شده است که بخش زیادی از خریداران شانس خرید یک خودروی بهتر را صرفا به دلیل صرف وقت بسیار در بنگاه‌های معاملاتی از دست بدهند.  اگر شما هم ازجمله افرادی هستید که قصد آشنایی با چنین ابزاری را دارید تا پایان این مقاله همراه مکانیک با ما همراه باشید.  ما در این مقاله  قیمت سه خودروی محبوب یعنی دنا، دنا پلاس و رانا را بررسی کرده و در پایان ابزاری مطمئن برای اطلاع از قیمت روز خودرو های داخلی به شما معرفی می‌کنیم.

قیمت مدل‌های مختلف دنا

دنا که حدود ۱۵ سال پس از عرضه سمند به‌عنوان فیس‌لیفت این خودرو معرفی شد، از همان ابتدای عرضه توسط ایران‌خودرو با قیمتی نسبتا بالا قیمت‌گذاری شد. بااین‌حال این خودرو خریداران زیادی را به خود جذب کرد اما وجود برخی اشکالات در آن سبب نارضایتی خریداران شد. در حال حاضر با تغییر قیمت روز خودرو های داخلی مدل ۹۹ این خودرو با قیمت ۲۸۳ میلیون به فروش میرسد. همچنین متوسط قیمت برای مدل ۹۸ دنا ۲۷۰ میلیون و برای مدل ۹۷ آن ۲۶۰ میلیون است. مدل ۹۶ این خودرو با اختلاف ۱۰ میلیونی نسبت به مدل ۹۷ به قیمت ۲۵۰ میلیون فروخته می‌شود و مدل ۹۵ آن نیز با قیمت ۲۳۰ میلیون معامله می‌شود. مثل هر خودروی دیگری با کم شدن سال ساخت قیمت دنا نیز افت محسوسی داشته و مدل‌های ۹۴ و ۹۳ آن به ترتیب با قیمت‌های ۲۱۵ و ۲۰۵ میلیون به فروش می‌رسند.

قیمت مدل‌های مختلف دنا پلاس

نارضایتی‌های خریداران از شرایط فروش و امکانات خودروی دنا باعث شد که ایران‌خودرو دنا پلاس را به‌عنوان مدل جدید دنا عرضه کند. البته این شرکت تولید و عرضه دنا را نیز در کنار دنا پلاس تا همین امروز ادامه داده و تفاوت قیمت بارز این دو خودرو باعث شده است که دنا هنوز هم مشتریان زیادی داشته باشد. در جریان روند افزایش قیمت روز خودرو های داخلی در سال ۹۹ افزایش قیمت دنا پلاس بیشترین جنجال را به وجود آورد. نزدیک شدن این خودرو به مرز ۴۰۰ میلیون بسیاری از فعالان بازار خودرو را شگفت‌زده کرد. چراکه با معادل دلاری این مبلغ در سطح جهان میشد خودروهایی به‌مراتب جذاب‌تر، مجهزتر و باکیفیت‌تر را خریداری کرد.

به‌هرروی مدل ۹۹ دنا پلاس اکنون در آبان ماه همین سال با قیمتی برابر با ۴۰۵ میلیون خریدوفروش می‌شود. نکته جالب اینجاست که برای خرید مدل ۹۸ این خودرو باید حدود ۳۹۵ میلیون بپردازید. قیمت روز مدل‌های ۹۷ و ۹۶ دنا پلاس نیز به ترتیب ۳۸۵ و ۳۷۰ میلیون است که با توجه به امکانات و کیفیت ساخت خودرو به نظر نمی‌رسد چندان به مذاق خریداران خوش بیاید.

قیمت مدل‌های مختلف رانا

خودروی رانا که طراحی آن بر مبنای پلتفرم پژو ۲۰۶ صندوقدار توسط مهندسان ایرانی صورت گرفت، پس از سمند و تیبا در سال ۹۱ به‌عنوان سومین خودروی ملی روانه بازار شد. ازآنجایی‌که مدل‌های مختلف پژو ۲۰۶ همواره بازار فروش داغی را تجربه کرده اند، رانا نیز به واسطه شباهت خود به این گروه خودروها فروش خوبی را تجربه کرد. اما امروز به واسطه افزایش قیمت روز خودرو های داخلی وضعیت فروش این خودرو نیز  بهتر از دیگر خودروهای داخلی نیست.

مدل ۹۸ رانا با قیمت ۱۹۰ میلیون خریدوفروش می‌شود، مدل ۹۹ این خودرو با ۲۱۰ میلیون معامله می‌شود. به‌عنوان مثال قیمت رانا مدل ۹۷ برابر با ۱۸۰ میلیون و مدل ۹۶ آن نیز به قیمت ۱۶۵ میلیون خریدوفروش می‌شود.

معرفی ابزار قیمت روز خودرو همراه مکانیک

همانطور که ابتدای مقاله اشاره کردیم، برای جلوگیری از هدر رفتن سرمایه یافتن ابزاری مطمئن، سریع و دقیق برای اطلاع از قیمت روز خودرو های داخلی امری حیاتی است. ابزار قیمت خودرو همراه مکانیک ابزاری کاملا رایگان است که به خریداران و فروشندگان برای اطلاع از قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی کمک زیادی میکند. با استفاده از این ابزار میتوانید میزان افت قیمت خودرو در اثر رنگ‌شدگی یا تعویض یک قطعه از بدنه را نیز متوجه شوید تا با اطلاع کافی یک خودروی آسیب‌دیده را خریداری کرده و در دام خریداران و فروشندگان کلاه‌بردار نیفتید.

برای استفاده از این ابزار جذاب کافی است وارد سایت همراه مکانیک در آدرس hamrah-mechanic.com/carprice بشوید. همچنین میتوانید اپلیکیشن همراه مکانیک را نیز نصب کنید. در حال حاضر ابزار تعیین قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی همراه مکانیک سه میلیون کاربر دارد که همه روزه از آن استفاده می‌کنند. شما میتوانید مشخصات کامل خودروی موردنظرتان شامل رنگ، مدل، سال ساخت، کیلومتر کارکرد، وضعیت بیمه و تخفیف آن و قطعات رنگ‌شده و تعویض شده را در این ابزار وارد کنید و از حدود قیمتی آن مطلع شوید.

سخن پایانی

همراه مکانیک یک سایت تخصصی در زمینه خودرو است که علاوه بر تعیین قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی به شما امکان خرید یا فروش خودرو در کوتاه‌ترین زمان ممکن را می‌دهد. اگر قصد خرید یا فروش خودرو را دارید حتما از خدمات این شرکت استفاده کنید. در این مقاله قیمت مدل‌های مختلف سه خودروی محبوب و تقریبا پرفروش را بررسی کردیم و ابزاری برای اطلاع از قیمت روز خودرو های داخلی به شما معرفی کردیم. امید است با استفاده از این ابزار و دیگر خدمات همراه مکانیک بتوانید بهترین خودرو را خریداری کرده و از آن استفاده کنید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "اطلاع از قیمت روز خودرو های داخلی راهی برای یک معامله مطمئن"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
علی
مهمان

پایین تر از این هست به اعتبار آگهی های فروش