افزایش نرخ جرایم خودرو در سال ۱۴۰۳ + نحوه پرداخت انواع خلافی با موبایل

یکشنبه 2 اردیبهشت 03 ساعت 12:35
افزایش نرخ جرایم خودرو در سال 1403 + نحوه پرداخت انواع خلافی با موبایل

اگر می‌خواهید بهترین روش برای گرفتن خلافی خودرو را بشناسید، این مقاله برای شماست. حتما می‌دانید که در سال جدید با افزایش نرخ جرائم خودرو روبه‌رو بوده‌ایم.

این موضوع باعث می‌شود که رانندگان بیش ‌از پیش به بحث سقف جریمه توجه کنند، چراکه به‌راحتی چنین مشکلی می‌تواند منجر به این شود که خودرو آن‌ها توقیف شود. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی باید در دوره‌های منظمی خلافی را استعلام گرفت و نسبت به پرداخت آن اقدام کرد. همراه ما باشید تا بیشتر درباره این موضوع صحبت کنیم.

نرخ خلافی در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

با توجه به این‌‌که شما مرتکب چه خلاف و اشتباهی در رانندگی خود شده‌اید، نرخ خلافی متفاوت خواهد بود. از سویی دیگر ما انواع مختلفی از خلافی‌ها داریم که ذکر همه آن‌ها به‌همراه مبلغ‌شان در این مطلب خارج از حوصله خواننده است. اما به‌طور کلی می‌توانیم شرحی از وضعیت نرخ خلافی در سال ۱۴۰۳ بدهیم.

بیش‌‌ترین نرخ خلافی برای رانندگان مختلف در کلان‌شهرها، مراکز استان، جاده‌های بین‌شهری و مناطق آزاد خواهد بود. روستاها نیز کم‌ترین میزان جریمه را خواهند داشت. براساس بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ در سال جدید طبق پیش‌بینی دولت درآمد حاصل از تخلفات رانندگی، حدود ۵۰درصد کاهش پیدا خواهد کرد. این درآمد حدود ۲هزار میلیارد تخمین زده شده است.

منظور از نمره منفی در رانندگی چیست؟

نمره منفی روشی است که در آن رانندگان به‌نوعی تنبیه می‌شوند و اگر از نمره خاصی عبور کنند با آن برخورد خواهد شد. این سیستم بیش‌‌تر برای این است که رانندگان فکر نکنند تنها با پرداخت جریمه می‌توان هر خلافی را مرتکب شد. نمره منفی می‌تواند به ضبط گواهینامه و درصورت تکرار حتی به ابطال آن بینجامد.

چه خلافی‌ نمره منفی دارد؟

اگر راننده‌ای بخواهد با بی‌توجهی جان و مال دیگر افراد را به خطر بیاندازد، بسته با این‌‌که چقدر و با چه شدتی این کار را انجام داده، نمره منفی دریافت خواهد کرد. نمره منفی وسایل حمل‌ونقل شخصی با حمل‌ونقل عمومی تفاوت خواهد داشت. تا حدودی می‌توان این‌طور گفت که تمامی تخلف‌ها دارای نمره منفی هستند، تنها مقادیر آن متفاوت خواهد بود.

پس از چه مدتی خلافی خودرو دو برابر می‌شود؟

تخلف‌ها دارای انواع مختلفی هستند که باید با آن‌ها آشنا باشید. برخی از آن‌ها اگر پرداخت نشوند، پس ‌از گذشت ۶۰ روز یا همان ۲ ماه ۲ برابر خواهند شد. مبلغ جریمه ۲ برابر قطعا به‌نفع هیچ راننده‌ای نیست و همه تلاش می‌کنند تا پیش ‌از چنین موعدی جریمه خود را پرداخت کنند.

جرایم دوبرگی که در آن راننده مرتکب تخلفی شده و به دستور پلیس متوقف نشده است، جرایم خودداری که در آن راننده ارتکاب تخلف را نمی‌پذیرد، جرایم الصاقی که در آن جریمه به خودرو الصاق می‌شود، مشمول قانون ۲ برابری پس ‌از ۶۰ روز خواهند شد. گرفتن خلافی خودرو به‌شکل مستمر به شما کمک می‌کند که از ۲ برابرشدن جریمه‌تان جلوگیری کنید.

چرا در سال جدید نرخ خلافی خودرو افزایش پیدا می‌کند؟

به‌دلایل مختلف ما باید هر سال منتظر افزایش نرخ خلافی خودرو‌ها باشیم. بستگی به موقعیت و ویژگی‌های آن سال دارد که افزایش چقدر باشد. یکی از دلایل افزایش نرخ خلافی عقب‌نماندن آن از نرخ دستمزد بوده تا همچنان قدرتش حفظ شود.

جریمه باید قدری باشد که هم افراد توانایی پرداختش را داشته باشند و هم بتواند این حس را در راننده ایجاد کند که تخلفی که مرتکب شده، به ضرر او تمام شده تا در نهایت او از تکرار چنین رفتاری خودداری کند.

روش قدیمی استعلام و پرداخت خلافی چه بود؟

در گذشته برای انجام کار ساده‌ای مثل استعلام و پرداخت خلافی وسیله نقلیه باید از خانه خارج و به دفاتر پلیس به‌علاوه ۱۰ مراجعه می‌شد. زندگی مدرن امروزی کم‌‌تر به افراد این اجازه را می‌دهد که به‌خاطر چنین کار کوچکی از خانه خارج شوند.

امروز دیگر کم‌‌تر کسی برای این کار به پلیس به‌علاوه ۱۰ مراجعه می‌کند اما هنوز هم این راه فعال است و افراد مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند. امروز بیشتر امور از این‌دست را می‌توان ازطریق موبایل با روش‌های آنلاین و آفلاین انجام داد. در ادامه همراه ما باشید تا چگونگی آن را به شما توضیح دهیم.

چطور می‌توان خلافی موبایل را با موبایل پرداخت کرد؟

با استفاده از گوشی موبایل می‌توان برای گرفتن خلافی خودرو هم از روش‌های آفلاین و هم آنلاین کمک گرفت. روش‌های آفلاین شامل پنل‌های پیامکی و کدهای دستوری هستند. اما این روش‌ها معمولا محبوبیت زیادی در بین افراد مختلف ندارند؛ چون رابط کاربری‌شان بسیار سخت است و نمی‌توان برای مدت طولانی و به‌شکل مستمر از آن‌ها استفاده کرد. به همین دلیل امروز با فراگیری اینترنت بسیاری افراد، از روش‌های آنلاین کمک می‌گیرند.

وب‌سایت‌های مختلف و اپلیکیشن‌های مالی چنین کاری را برای افراد راحت کرده‌اند. شاید تنها مشکل تنوع زیاد روش‌های آنلاین و انتخاب سخت از بین همه آن‌ها باشد. نیازی نیست نگران این موضوع باشید چون در ادامه بهترین روش را به شما خواهیم گفت.

تاپ: بهترین راه پرداخت خلافی با موبایل

گرفتن خلافی خودرو با استفاده از تاپ بهترین روش برای شما خواهد بود. تاپ در کم‌‌تر از ۳۰ ثانیه این کار را برای شما انجام خواهد داد. برای چنین استعلامی در تاپ تنها به پلاک خودرو نیاز دارید.

با نصب اپلیکیشن تاپ در موبایل خود می‌توانید خیلی راحت به این خدمت و بیش از ۱۰۰ خدمت کاربردی دیگر دسترسی داشته باشید. تاپ تبدیل به دستیار هوشمند شما برای امور ریز و درشت خواهد شد. تنها یک نصب با این‌همه امکانات فاصله دارید.

جمع‌بندی

گرفتن خلافی خودرو با استفاده از تاپ دیگر کار سختی نیست. در سال جدید ما با افزایش نرخ خلافی خودرو روبه‌رو بودیم. به‌‌طور کلی موارد زیادی شامل تخلف می‌شود که نمی‌توان همه آن را ذکر کرد اما خب برآیند کلی نشان از افزایش نرخ می‌دهد.

اگر می‌خواهید که دچار مشکل توقیف خودرو به‌دلیل پرشدن سقف جریمه نشوید، همین حالا از مایکت، گوگل‌پلی، کافه بازار یا وب‌سایت رسمی تاپ این سوپر اپلیکیشن را نصب کنید تا بتوانید هر زمان که نیاز به استعلام خلافی داشتید این کار را در کمتر از ۳۰ ثانیه انجام دهید. از شما ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. امیدواریم که از این اطلاعات بیشترین استفاده را برده باشید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar