بهترین بیمه بدنه ماشین چیست؟

پنج شنبه 17 فروردین 02 ساعت 10:51
بهترین بیمه بدنه ماشین چیست؟

بیمه بدنه مثل بیمه ثالث اجباری نیست، اما تهیه آن می تواند موجب جبران خسارت ها در زمان تصادف شود. در صورت عدم استفاده از این بیمه، باید تمام این هزینه را از جیب خودتان پرداخت کنید. اگر نگاهی به لیست قیمت قطعات مختلف خودرو نظیر قیمت سپر عقب ۲۰۶ و یا سایر لوازم یدکی مدل های مختلف خودرو بیاندازید، متوجه می شوید که استفاده از این بیمه تا چه اندازه می تواند موجب کاهش هزینه ها در زمان تصادف شود.

قیمت گلگیر جلو پژو ۴۰۵ رنگ شده و سایر قطعات مربوط به خودرو ۴۰۵ یا دیگر ماشین ها، با گذر زمان در حال افزایش است. در صورتی که از بیمه بدنه استفاده نکنید، با کوچکترین اتفاق ناخواسته و تصادف، باید هزینه زیادی بابت خرید این قطعات بپردازید. این هزینه ها گاهی به قدری سرسام آور هستند که عطایش را به لقایش می بخشید و دیگر از ماشین تان استفاده نخواهید کرد. به همین دلیل، یکی از سوالات مهم برای رانندگان و مالکین خودرو این است که بهترین بیمه بدنه ماشین چیست؟

۶ معیار مهم برای انتخاب بهترین بیمه بدنه ماشین

مهم ترین معیارهای انتخاب بهترین بیمه بدنه ماشین شامل موارد زیر می باشد.

بهترین بیمه بدنه از لحاظ قیمت

قیمت بیمه خودروها بر اساس نوع و مدل آن ها تعیین می شود. مثلا قیمت بیمه خودروهای سواری، عمومی، خودروهای بارکش و .... با هم متفاوت است. عوامل دیگری نیز مثل سال ساخت، مدل، تخفیف عدم خسارت و ... در تعیین قیمت اصلی بیمه تاثیر دارند. شما باید در هنگام انتخاب شرکت ارائه دهنده خدمات، حتما به این موارد توجه داشته باشید.

بهترین بیمه بدنه از لحاظ توانگری مالی

هر چه توانایی مالی یک شرکت در پرداخت خسارت های ناشی از تصادف و ... بیشتر باشد، این شرکت گزینه مناسب تری برای دریافت خدمات بیمه خواهد بود.

توانگری مالی شرکت ها در ۵ سطح مختلف تعیین می شود که سطح ۱ به معنی توان خیلی بالا و سطح ۵ هم به معنی توان خیلی کم است. جدولی که در ادامه می آوریم، سطح توانگری هر شرکت را نشان می دهد:

شرکت بیمه

نسبت

سطح توانگری

ایران

۷۱

دو

آسیا

۱۴۵

یک

پارسیان

۱۲۰

یک

البرز

۱۵۹

یک

دانا

۱۲۱

یک

معلم

۷۷

دو

کوثر

۱۲۶

یک

بهترین بیمه بدنه از لحاظ پرداخت خسارت

شرکت های بیمه در ایران خسارت وارده را به یک اندازه پرداخت نمی کنند و شما باید به این موضوع در حین انتخاب شرکت توجه کنید. شما نباید فرانشیز را در انتخاب شرکت ها نادیده بگیرید! به قسمتی از خسارت ها که بیمه گذار باید پرداخت کند، فرانشیز می گویند که شرکت بیمه تعهدی برای پرداخت آن ندارد.

در واقع شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه برای پوشش های اصلی بیمه بدنه خود مبلغی را از خسارت کم می کنند. آن ها حتی برای تعدادی از پوشش های اضافه، هزینه ای هم دریافت خواهند کرد. بنابراین باید به میزان فرانشیز در انتخاب شرکت بیمه توجه کنید.

بهترین بیمه بدنه از لحاظ سهولت در صدور بیمه

شما باید به سهولت دریافت بیمه از شرکت های ارائه دهنده خدمات هم توجه کنید. برخی شرکت ها برای خودروهایی که از تاریخ تولیدشان بیشتر از ۱۰ سال است که می گذرد، هزینه بیشتری بابت ارائه خدمات بیمه در نظر می گیرند که از جمله آن ها می توان به بیمه ایران اشاره کرد.

برخی شرکت ها نیز برای خودروهایی که از زمان تولیدشان بیشتر از ۱۰ یا ۲۰ سال است که می گذرد، خدماتی ارائه نمی دهند که از جمله آن ها می توان به بیمه پاسارگاد اشاره کرد.

بهترین بیمه بدنه از لحاظ مراکز ارائه دهنده خدمات

هر چه تعداد مراکز ارائه دهنده خدمات یک مرکز بیمه در سطح شهر بیشتر باشد، سهولت بیشتری در استفاده از خدمات آن ها خواهید داشت. بنابراین به تعداد مراکز ارائه دهنده خدمات هر مرکز توجه کنید. بیمه ملت، ایران، دانا، آسیا، پاسارگاد و پارسیان شعبه های زیادی نسبت به سایر بیمه ها در سطح شهرها دارند.

برخی شرکت ها، خدمات خسارت سیار هم دارند که در این صورت کارشناس های خود را به محل اعزام می کنند. از جمله این شرکت ها می توان به بیمه آسیا، البرز، رازی، سامان، پاسارگاد، کوثر، نوین و حافظ اشاره کرد.

بهترین بیمه بدن از لحاظ میزان تخفیف

شرکت های ارائه دهنده سرویس بیمه می توانند تخفیف هایی برای ارائه بیمه بدهند. این شرکت ها هر چند در اعمال تخفیف برای بیمه ثالث محدود هستند، اما دست بازی برای ارائه تخفیف های بیمه بدنه دارند. در واقع هر شرکت مجاز است تا سقف ۷۰ درصد به مشتریان خود تخفیف بدهد.

معرفی شرکت های ارائه دهنده بیمه بدنه ماشین

شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه ماشین به قدری زیاد هستند که شاید در انتخاب بهترین شرکت سردرگم شوید. حالا ما می خواهیم بعضی از این شرکت ها را به شما معرفی کرده و درباره خدمات و مزیت هایشان صحبت کنیم. با مقایسه هر کدام از ویژگی های شرکت های ارائه دهنده بیمه بدنه، بهتر می توانید تصمیم بگیرید که از خدمات کدام یک استفاده کنید.

بیمه بدنه ایران

اگر می پرسید بهترین بیمه بدنه ماشین چیست، ما بیمه ایران را معرفی می کنیم. این شرکت از سال ۱۳۱۴ فعالیت خود را آغاز کرد.

بیمه ایران مراکز پرداخت خسارت زیادی در سطح شهرها دارد و پرداخت سیار خسارت از جمله خدمات آن است.

شما می توانید از شرکت بیمه ایران اقدام به خرید بیمه نامه اقساطی در ۳ چک و در مهلت ۴ تا ۸ ماهه نیز کنید.

بیمه بدنه پاسارگاد

بیمه بدنه پاسارگاد که از سال ۸۵ فعالیت خود را آغاز کرد، دو نوع خسارت را تحت پوشش قرار می دهد که یکی خسارت های اصلی و دیگر خسارت های فرعی هستند. خسارت های اصلی شامل آتش سوزی، انفجار، تصادف یا سرقت هستند؛ خدماتی مثل بیمه شکستن شیشه، سرقت جزئی، نوسانات قیمت و ... نیز در دسته خسارت های فرعی قرار می گیرند.

بیمه بدنه پارسیان

بیمه بدنه پارسیان خسارت هایی را که به خاطر صاعقه، آتش سوزی یا انفجار به وجود می آیند، پرداخت می کند. این شرکت همچنین پرداخت خسارت برای سرقت خودرو یا تصادف با اجسام متحرک یا ثابت را نیز بر عهده دارد.

شرکت پارسیان با در دست داشتن ۷ درصد از سهم بازار، ۲ هزار نمایندگی و ۶۰ شعبه پرداخت خسارت یکی از بهترین شرکت های بیمه بدنه در کشور ایران شناخته می شود.

بیمه بدنه البرز

بیمه بدنه البرز از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را آغاز کرد و از آن زمان تا به امروز پرداخت خسارت های وارده به خودرو مقصر در تصادف های رانندگی را بر عهده دارد.

این شرکت برای پوشش های مختلفی مثل آتش سوزی، انفجار، سرقت، تصادف و ... امکان پرداخت خسارت برای شخص زیان دیده را دارد.

بیمه بدنه کوثر

شرکت کوثر از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را به عنوان شرکت بیمه آغاز کرد. بیمه کوثر ۷۰۰ نمایندگی در سراسر کشور دارد و با ۴ درصد از سهم بازار و ۸ شعبه توانسته جایگاه خوبی در بین شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه به دست آورد.

سخن آخر

بهترین بیمه بدنه ماشین چیست؟ شما باید به فاکتورهای مختلفی از جمله قیمت، میزان پرداخت خسارت، سهولت در صدور و تعداد مراکز ارائه خدمات در انتخاب بیمه خودرو دقت کنید. از بهترین شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه در کشور نیز می توان به ایران، پاسارگاد و البرز اشاره نمود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar