بهترین روش صافکاری ماشین مشخص شد!

شنبه 23 دی 02 ساعت 17:10
بهترین روش صافکاری ماشین مشخص شد!

کسانی که مدت‌هاست رانندگی می‌کنند می‌دانند که ایجاد آسیب و خط و خش روی بدنه ماشین یکی از اتفاقات اجتناب ناپذیر است و فارغ از میزان مهارت و سابقه در رانندگی، برای هر کس ممکن است رخ دهد، به ویژه اگر در تهران زندگی می‌کنید و روزانه باید با خودروی شخصی به محل کار بروید، این مسئله پررنگ‌تر و محتمل است. در این شرایط بهتر است درمورد صافکاری ماشین و انواع روش‌های آن اطلاعات کافی داشته باشید. در این مورد «اتوآچار» می‌تواند در انتخاب بهترین روش صافکاری به شما کمک کند.

در صورتی که خودروی شما آسیب دیده و قصد دارید با توجه به شدت ضربه وارده، بهترین روش صافکاری را انتخاب کنید، کافیست از اتوآچار کمک بگیرید. اتو آچار یک پلتفرم آنلاین معرفی خدمات تعمیرگاهی ماشین است که می‌تواند بر اساس مدل ماشین و لوکیشن شما، بهترین مرکز تعمیرگاهی را در عرض چند دقیقه به شما معرفی کند.

انواع روش‌های صافکاری

امروزه برای صافکاری ماشین روش‌های متنوع و مختلفی به وجود آمده که هر کدام در شرایط و آسیب‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند و مزایای خاص خود را دارند. این روش‌ها شامل:

  • صافکاری سنتی: صافکاری سنتی یک روش قدیمی بین روش‌های صافکاری است و معمولا در شرایطی صافکار از این روش استفاده می‌کند که شدت آسیب وارده به خودرو زیاد باشد. هزینه و زمانی که برای صافکاری سنتی استفاده می‌شود نسبت به روش‌های دیگر بیشتر است و معمولا در این روش ماشین با افت قیمت مواجه می‌شود.

  • صافکاری PDR: صافکاری PDR یکی از روش‌های صافکاری بدون رنگ است که به ابزارها و تکنیک‌های خاصی نیاز دارد. در این روش صافکار به کمک چند میله مخصوص فرورفتگی‌های بدنه را به حالت اول باز می‌گرداند. با اینکه این روش برای هر نوع آسیبی مناسب نیست ولی یکی از موثرترین روش‌ها در صافکاری است.

 

صافکاری ماشین

  • صافکاری با دستگاه لیزر: صافکاری لیزری هم یکی از انواع صافکاری بدون رنگ است که در آن صافکار با استفاده از لیزر قسمت‌هایی از رنگ بدنه که دچار شکستگی شده‌اند را ترمیم می‌کند. این روش فقط برای انواع محدودی از آسیب‌ها قابل اجراست.

  • صافکاری با دستگاه مغناطیسی: در این روش صافکار از دستگاه مغناطیسی استفاده می‌کند. دستگاه مغناطیسی با تولید امواج خاصی که به بخش آسیب دیده برخورد می‌کنند باعث ترمیم فرورفتگی‌های بدنه می‌شوند.

  • صافکاری با دستگاه مکش (ساکشن): در این روش از دستگاه مکش استفاده می‌شود تا قسمت‌های فرورفته بدنه به حالت اول باز گردد. صافکاری با مکش نیز جزو انواع صافکاری بدون رنگ است و برای آسیب‌هایی استفاده می‌شود که رنگ بدنه دچار آسیب شدید نشده باشد.

 

صافکاری ماشین

همان طور که اشاره کردیم، هر کدام از این روش‌ها به شدت و نوع آسیبی که به بدنه وارد شده است بستگی دارد. گاهی شدت آسیب به اندازه‌ایست که لازم است بعد از صافکاری، بدنه خودرو نقاشی شود که در این شرایط هزینه و زمان بیشتری صرف خواهد شد. تمام این روش‌های صافکاری نیز به مهارت و تجهیزات بالایی نیاز دارند تا نتیجه نهایی کار رضایت بخش و قابل قبول باشد.

بهترین روش صافکاری کدام است؟

 

صافکاری ماشین

بهترین روش صافکاری را صافکار بر اساس نوع و شدت ضربه‌ای که به بدنه وارد شده تعیین می‌کند، به همین دلیل لازم است به یک صافکار با تجربه و ماهر مراجعه کنید. اما به طور کل صافکاری پی دی آر به دلیل مزایای زیادی که دارد بهترین روش صافکاری محسوب می‌شود. مزایای این روش شامل موارد زیر است:

  • صرفه جویی در وقت

  • هزینه مناسب و به صرفه

  • جلوگیری از افت قیمت خودرو

  • جلوگیری از آسیب به محیط زیست (به دلیل استفاده نکردن از رنگ و مواد شیمیایی)

  • عدم نگرانی بابت تطبیق رنگ

هزینه صافکاری پی دی آر چقدر است؟

هزینه صافکاری pdr در تهران به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله:

  • مدل ماشین

  • شدت آسیب وارده به خودرو

  • نیاز یا عدم نیاز به خرید قطعه جدید

  • میزان مهارت و تجربه صافکار

  • منطقه‌ای که صافکاری در آن قرار دارد

کلام آخر

صافکاری یکی از پرکاربردترین روش‌ها در صنعت خودروست. انواع روش‌های این صنعت طی چندین سال به سرعت در حال توسعه و پیشرفت هستند. در روش‌های جدیدتر و مدرن‌تر هدف صافکار این است که بدون استفاده از رنگ، بدنه خودرو را به حالت قبل بازگرداند تا هم هزینه و هم زمان کمتری صرف شود. در بین روش‌های مورد استفاده این روزها، صافکاری پی دی آر یکی از مرسوم‌ترین و بهترین روش‌هاست که همان طور که اشاره کردیم به مهارت بالایی نیاز دارد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar