بهترین مکان نصب جی پی اس خودرو کجاست؟

سه شنبه 28 فروردین 03 ساعت 15:42
بهترین مکان نصب جی پی اس خودرو کجاست؟

خودروها و انواع وسایل نقلیه، پیوسته در معرض سرقت قرار دارند و به‌ همین دلیل حفظ امنیت خودروها، به موضوعی مهم برای مالکان آن‌ها تبدیل شده است. بهترین راه برای جلوگیری از دزدیده شدن یا کاهش احتمال سرقت، نصب جی پی اس یا ردیاب داخل خودروها است؛ اما سوال مهم این است که بهترین محل نصب ردیاب خودرو کجاست؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا با استفاده از اطلاعات مفیدی که در مورد بهترین مکان نصب جی پی اس خودرو ارائه خواهیم داد، آن‌ها را در مکانی مناسب نصب کنید و با این کار به میزانی قابل‌توجه امنیت خودرو یا وسیله نقلیه را افزایش دهید.

متداول‌ترین مکان قرارگیری جی پی اس خودرو زیر داشبورد است

زیر داشبورد یکی از متداول‌ترین مکان‌های جی پی اس در خودروها است. این محل، کاملا جی پی اس را از دید سارقان مخفی نگه می‌دارد و با استفاده از برق داخل داشبورد می‌توان برق موردنیاز ردیاب را تامین کرد؛ البته فضای محدود داشبورد برخی خودروها، ممکن است شما را مجبور به خرید مدل‌های خاصی از این سیستم حفاظتی کند. برای مثال ردیاب مغناطیسی از جمله سیستم‌های حفاظتی است که نصب آن در زیر داشبورد برای افزایش امنیت خودروها بسیار مفید خواهد بود. 

جی پی اس جیبی یا کوچک نیز گزینه‌ی مناسبی برای نصب در زیر یا داخل داشبورد خودروها محسوب می‌شود. این مدل ردیاب‌ها نصب آسانی دارند و همچنین مالکان خودروها برای نصب آن، نیازی به انجام سیم‌کشی‌های پیچیده نخواهند داشت؛ البته علاوه‌بر توجه به مواردی مانند نیاز به سیم‌کشی، هنگام خرید ردیاب به پارامترهایی مانند امکانات و طول سیگنال توجه داشته باشید که روی قیمت دستگاه ضبط صدا مخفی برای ماشین تاثیر می‌گذارند. 

زیر سپر جلو و عقب خودرو؛ مکان مناسبی برای مخفی کردن جی پی اس

برای مخفی نگه داشتن ردیاب یا جی پی اس از دید حرفه‌ای‌ترین سارقان، نصب آن زیر سپر جلو یا عقب خودروها، گزینه مناسبی خواهد بود. با نصب جی پی اس در این قسمت از خودروها، احتمال آسیب‌دیدن آن‌ها ناشی از لرزش و تکان خوردن‌های طبیعی خودرو کاهش پیدا می‌کند. به‌علاوه، به‌منظور حفاظت از جی پی اس در برابر چنین آسیب‌هایی، آن را محکم زیر سپر جلو یا عقب خودرو نصب کنید. از جمله مزایای نصب ردیاب زیر سپر جلو و عقب به‌عنوان بهترین مکان نصب جی پی اس خودرو نیز می‌توان به قرارگرفتن آن‌ها در کنار سیم‌ها و چراغ‌های وسایل نقلیه و دمای بالای این بخش از خودروها اشاره کرد؛ این موضوع دسترسی به ردیاب‌ها را برای سارقان بسیار دشوار می‌کند.

وجود برخی معایب ممکن است افراد بسیاری را از نصب جی پی اس در زیر سپر جلو و عقب منصرف کند. برای مثال فضای زیر سپر برخی خودروها بسیار کوچک است؛ بنابراین افراد ممکن است هنگام نصب این سیستم‌های حفاظتی در چنین محلی با مشکلاتی مواجه شوند. اما اگر با انواع ردیاب و جی پی اس خودرو آشنا باشید، می‌توانید با انتخاب مدلی مناسب از این سیستم حفاظتی، موانع را کنار بزنید و با نصب یک ردیاب ایده‌آل به‌خوبی امنیت خودرو را تامین کنید.

بهترین مکان نصب جی پی اس خودرو کجاست؟

با نصب جی پی اس در صندوق عقب احتمال پیدا شدن آن را کاهش دهید

افراد بسیاری همچنان برای حفظ امنیت خودروها سوالاتی مانند «قفل فرمان بهتر است یا قفل پدال» را در ذهن دارند؛ غافل از اینکه با نصب جی پی اس در صندوق عقب، می‌توان امنیت خودرو را به شکلی حرفه‌ای تامین کرد. ردیاب داخل صندوق عقب به‌خوبی از دید سارقان پنهان می‌شود و با امکان شناسایی موقعیت فعلی خودروها، احتمال دزدیده شدن آن‌ها را به حداقل می‌رسانند.

مزیت دیگر نصب ردیاب در صندوق عقب خودروها کاهش احتمال جدا یا جابه‌جا شدن آن‌ها بر اثر تکان‌های طبیعی وسایل نقلیه است. به‌علاوه، اگر این ردیاب از خودرو جدا شود، بلافاصله پیام هشداری به مالک ارسال می‌کند تا از دزدیده شدن خودرو جلوگیری کند. همچنین از طریق این مدل ردیاب، امکان خاموش کردن از راه دور وسایل نقلیه برای مالکان آن‌ها فراهم شده است تا اطمینان خاطر بیشتری بابت حفظ امنیت خودروها داشته باشند.

آنتن‌دهی مناسب با نصب جی پی اس در چراغ ترمز خودرو

چراغ ترمز علاوه‌بر اینکه بهترین مکان نصب جی پی اس خودرو به حساب می‌آید، یکی از خلاقانه‌ترین محل‌های نصب GPS نیز محسوب می‌شود؛ نصب این سیستم حفاظتی در این بخش از خودروها، امنیتی‌ترین حالت ممکن برای آنتن‌دهی مناسب ردیاب‌ها را ایجاد می‌کند و مانع از دیده شدن آن‌ها توسط سارقان می‌شود؛ البته برای نصب جی پی اس در این مکان، باید چراغ ترمز خودروها را باز کنید؛ این موضوع انجام چنین کاری را کمی دشوار می‌کند.

به‌علاوه، نصب ردیاب در چراغ ترمز خودرو به ابزار و لوازمی خاص نیاز دارد که برای کار با آن‌ها باید مهارت کافی را داشته باشید؛ بنابراین بهتر است وظیفه نصب این سیستم‌های حفاظتی در این بخش از خودرو را به متخصصان بسپارید تا این کار را در زمان کوتاه‌تر به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

بهترین مکان نصب جی پی اس خودرو کجاست؟

زیر آفتاب‌گیر؛ بهترین محل نصب ردیاب آهنربایی

بهترین محل نصب ردیاب آهنربایی زیر آفتاب‌گیر خودروها است. البته زیر پوشش سقف برای نصب ردیاب در قسمت آفتاب‌گیر خودرو را انتخاب کنید؛ چراکه دسترسی و از کار انداختن آن برای سارقان کمی دشوار خواهد بود؛ بنابراین اگر می‌خواهید، امنیت خودرو خود را بالاتر ببرید، نصب ردیاب در چنین محلی را توصیه می‌کنیم. همچنین برای نصب این مدل ردیاب‌ها نیاز به سیم‌کشی ندارید. از جمله جی پی اس‌های مناسب برای نصب در چنین محلی می‌توان به ردیاب‌های آهنربایی مانند TK103B و GPS Locator V16 اشاره کرد که با ابعاد کوچک و اشغال فضای کم‌تر، بهترین گزینه برای نصب زیر آفتاب‌گیر خودروها محسوب می‌شوند.

حفظ امنیت خودروها با کمک بهترین سیستم‌های حفاظتی

افراد برای حفظ امنیت خودروها از راه‌های متعددی مانند قفل فرمان یا پدال و نصب ردیاب می‌توانند استفاده کنند؛ اما بهترین گزینه‌ای که نقشی مهم در حفظ امنیت وسایل نقلیه در مقایسه با سایر راهکارها ایفا می‌کند، نصب جی پی اس است. این مدل سیستم‌های حفاظتی اگر در محلی مناسب نصب شوند، در جلوگیری از دزدیده شدن وسایل نقلیه به‌خوبی ایفای نقش می‌کنند.

به‌ همین دلیل در این مطلب به بهترین مکان نصب جی پی اس خودرو اشاره کردیم تا با نصب این سیستم‌های حفاظتی در محل مناسب، احتمال دزدیده شدن خودروها را به حداقل برسانید. برای خرید بهترین ردیاب خودروها نیز اقدام از طریق صفحه فروشگاه سایت ایران رهیاب را پیشنهاد می‌کنیم تا با مشاهده مشخصات و قیمت هر ردیاب، مدل موردنظرتان را به‌راحتی خریداری کنید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar