مهم‌ترین نکات رانندگی در برف، از بروز حادثه جلوگیری کنید!

بروزرسانی در: دوشنبه 24 بهمن 01 ساعت 10:30
مهم‌ترین نکات رانندگی در برف، از بروز حادثه جلوگیری کنید!

علت بیش از ۶۸۰ تصادفی که در دی ماه سال ۱۴۰۱به وقوع پیوست، ترمز ناگهانی در جاده‌های لغزنده بود. به نظر شما برای جلوگیری از کاهش صدمات ناشی از رانندگی در برف باید چه تصمیمی گرفت؟ در این مقاله قصد داریم به معرفی کاربردی و مهم‌ترین نکات رانندگی در برف، مانند رعایت فاصله مناسب با ماشین‌ها، تمیز کردن شیشه‌ها و استفاده از زنجیر چرخ بپردازیم. اگر قصد دارید در فصل زمستان سفر کنید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

رانندگی در برف بدون زنجیر چرخ؛ تصمیمی پرخطر

زنجیر چرخ‌ها باعث افزایش چسبندگی لاستیک به سطح جاده می‌شوند و از خطرات ناشی از سر خوردن ماشین هنگام رانندگی در برف جلوگیری می‌کنند. گاهی اوقات به تعویق انداختن رانندگی در شرایط خاص امکان‌پذیر نیست. پس برای ایمنی بیشتر بهتر است همراه خودتان زنجیر چرخ داشته‌ باشید. 

توجه داشته باشید که سرعت بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت، کارایی زنجیر چرخ را از بین می‌برد و در طولانی مدت باعث فرسودگی آن می‌شود. پس بهتر است تا حد امکان آرام رانندگی کنید تا درگیر مشکلات بعدی نشوید. اگر به‌تازگی رانندگی را شروع کردید و از تردد در مسیرهای دشوار می‌ترسید، از یک مربی آموزش رانندگی برای گواهینامه دارها کمک بگیرید؛ زیرا می‌تواند به ‌خوبی شما را راهنمایی کند تا در نهایت به تسلط کافی در این زمینه برسید.

در سربالایی‌ها آرام رانندگی کنید؛ مهم‌ترین نکته رانندگی در برف و کولاک

برای عبور از سربالایی‌ها در زمان برف و کولاک باید از کمک دنده سنگین و دنده سبک استفاده ‌کنید. بهتر است، از کم و زیاد کردن گاز ماشین خودداری کنید. اگر موفق به عبور از سربالایی نشدید، هیچ­گاه ترمز نگیرید. این کار دقیقاً نتیجه معکوس دارد. سعی کنید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، دنده را عقب بکشید؛ بدون ترمز فرمان را صاف نگه‌دارید و زمانی که اتومبیل شروع به حرکت کرد، پدال گاز را فشار دهید تا در نهایت ماشین به حالت مطلوبی برسد.

یک پیشنهاد جذاب برای یادگیری ترفندهای رانندگی در برف داریم؛ به جمله آموزش رانندگی با ماشین خودم فکر کنید. چقدر می‌تواند کاربردی و حتی لذت‌بخش باشد. به‌شرط اینکه فرد کنار شما، به‌خوبی از نکات ریز و درشت رانندگی آگاهی داشته باشد. یکی از موارد مهمی که در رانندگی و به‌ خصوص برای تردد در مسیرهای یخبندان باید به آن توجه کنید، آرام رانندگی کردن در مسیرهای سربالایی است.

رعایت فاصله ایمنی با با ماشین جلویی؛ نکته کاربردی در آموزش رانندگی در برف

در شرایط مساعد جوی به‌ازای هر ۱۵ کیلومتر بر ساعت باید به‌اندازه طول یک خودرو (حدودا ۶ متر) از ماشین جلویی فاصله بگیریم. اما برای رانندگی در برف کمی این محاسبات تغییر می‌کند. برای مثال، به‌ازای هر ۱۵ کیلومتر باید به‌اندازه طول ۳ اتومبیل فاصله بگیریم و در یخبندان نیز فاصله مطلوب به‌اندازه طول ۶ اتومبیل گزارش شده‌ است.

یکی از موارد مهمی که در آموزش دور دو فرمان برای امتحان، باید به آن توجه کنید رعایت فاصله مناسب با ماشین جلویی است. فاصله‌ کمتر به معنی ایمنی کمتر و به آغوش کشیدن خطر است. برای جلوگیری از بروز حادثه بهتر است، اعدادی که به آن‌ها اشاره شد را فراموش نکنید.

به همراه داشتن وسایل مورد نیاز؛ یکی از اصول رانندگی در برف و باران

برای رانندگی در برف همیشه این احتمال را درنظر بگیرید که ممکن است زمانی را خارج از ماشین و برای انجام کارهایی مانند کمک به دیگران، تمیز کردن شیشه ماشین یا استراحت کردن بگذرانید. پس به‌همراه داشتن وسایلی مانند لباس گرم، پتو، دستکش، آب و غذای کافی ضروری است. حتی شاید گاهی نیاز باشد برای کمک به دیگران از این وسایل استفاده کنید.

حواستان به شیشه‌ها باشد؛ یکی از نکات رانندگی در هوای برفی

برای اینکه دید بهتری نسبت به جاده داشته‌ باشید، باید قبل از سفر، شیشه‌ها را به‌خوبی تمیز کنید. هنگامی که سفر را آغاز کردید، بعد از اتمام برف و باران زمانی را برای توقف در نظر بگیرید و شیشه‌های ماشین را کاملا تمیز کنید. وجود هرگونه لک و کثیفی، دید شما را هنگام رانندگی کاهش می‌دهد و در نهایت ممکن است باعث ایجاد آسیب های جبران ناپذیری شود.

 سلامت باتری ماشین؛ ضامن امنیت شما هنگام رانندگی در برف و کولاک

از آنجایی که عمر باتری ماشین‌ها معمولاً بین ۳ تا ۵ سال است، شاید از توجه به این بخش ماشین غافل شوید. اما معمولاً در فصل زمستان به باتری ماشین فشار بیشتری وارد می‌شود؛ پس قبل از سفر در مسیرهای سخت و جاده‌های یخبندان، بهتر است از سالم بودن آن‌ها مطمئن شوید.

مهم‌ترین نکته ایمنی؛ در برف و یخبندان رانندگی نکنید

تا جایی که ممکن است، رانندگی در مسیرهای سرد و یخبندان را به تعویق بیندازید. اگر مجبور به تردد از آن مسیرها نیستید، برای زمان دیگری برنامه ریزی کنید، سلامت و جان خود را به خطر نیندازید. گاهی اوقات حادثه خبر نمی‌کند و ممکن است با رعایت نکات ایمنی تردد در این فصل، باز هم با مشکل جدی مواجه شوید.

با مربی‌های نیم کلاج رانندگی در برف و کولاک را تمرین کنید

رانندگی در برف شرایط خاص و ویژه‌ای دارد که اگر به آن‌ها آگاه نباشید ممکن است نتوانید به‌خوبی از این مسیرها عبور کنید. باتوجه‌به این موضوع در این مقاله سعی کردیم تا با ارائه نکات کلیدی و کاربردی شما را برای سفر در مسیرهای سرد و یخبندان آماده کنیم تا با اطلاعات کامل سفر خود را آغاز کنید تا حد امکان خطرات احتمالی را به حداقل برسانید. در آخر اگر نیاز به مشاوره، آموزش خصوصی رانندگی و اطلاعات بیشتر در این زمینه دارید، وارد وب‌سایت nimkelaj.com شوید یا با شماره‌های ۰۹۱۲۸۹۲۳۲۲۸ و ۰۹۳۵۷۹۶۰۱۶۸ تماس بگیرید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar