آیا بیمه بدنه شامل تعمیر موتور ماشین می‌شود؟

شنبه 3 دی 01 ساعت 16:03
آیا بیمه بدنه شامل تعمیر موتور ماشین می‌شود؟

بدون شکی یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر خودرو موتور آن است. معمولا موتور خودرو به دلایل گوناگون با خرابی و مشکل روبرو می‌شود. خرابی موتور ماشین از هرچه که باشد بسیار نگران کننده است. چون در زمان خرابی این قسمت، ماشین به زبان ساده غیر قابل استفاده می‌شود. خرابی‌های دیگر ماشین مانند آسیب دیدگی جلوبندی در بدترین حالت باز نمی‌تواند یک ماشین را زمین گیر کند.

در صورتی خرابی موتور ماشین بهتر است هرچه زودتر برای تعمیر آن وارد عمل شوید. از حق نگذریم در این شرایط هزینه تعمیرات آن هم موتور ماشین می‌تواند باعث چالش شود. باید با این هزینه‌ها چه کرد؟ آیا راهکاری برای کاهش آن وجود دارد؟ یا آیا بیمه بدنه هزینه تعمیر موتور ماشین را پرداخت می‌کند؟ همه این‌ها سوالات و معضلاتی است که برای رانندگان در این شرایط بوجود می‌آید و در این مطلب می‌خواهیم در مورد آنها صحب کنیم.

اهمیت وجود بیمه بدنه برای خودرو

بدون شک در سال‌های گذشته بیمه بدنه با استقبال بیشتری از افراد و رانندگان مختلف قرار گرفته و یکی از دلایل مهم آن نیز گرانی قیمت قطعات و تعمیر و تعویض لوازم ماشین است. در این میان و به دلیل آگاهی کم مردم در مورد مفاد این بیمه نامه و پوشش‌هایش، شک و ابهاماتی بسیار بوجود می‌آید. از جمله مهم‌ترین خطراتی که تحت پوشش این بیمه‌نامه قرار می‌گیرد می‌توان به سرقت ماشین و  تصادف اشاره کرد.

شما با پرداخت هزینه‌ای بسیار اندک در سال می‌توانید از پوشش‌های بیمه بدنه ماشین استفاده کنید. پوشش‌های اصلی بیمه بدنه شامل موارد زیر هستند:

  • سرقت کلی
  • خساراتی که حین نجات و انتقال خودرو به آن وارد می‌شود.
  • رخ دادن حادثه برای اتومبیل
  • خساراتی که با رخ دادن حوادث آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه (آصا) به وسیله‌‌نقلیه بیمه‌شده و یا وسایل یدکی همراه آن ها وارد می‌شود.
  • خسارت‌های وارده به لاستیک و چرخ‌های اتومبیل بیمه شد: بیمه‌گر تعهد به پرداخت خسارت باتری خودرو و لاستیک‌ها تا مبلغی معادل ۵۰ درصد مبلغ نوی آن‌ها را می‌دهد.

 

آیا بیمه بدنه هزینه تعمیر موتور ماشین را پرداخت می‌کند؟

بدون وقت تلفی برویم سراغ اصل ماجرا و بپردازیم به این سوال که آیا بیمه بدنه هزینه تعمیر موتور ماشین را پرداخت می‌کند؟ بیمه بدنه تنها خساراتی از ماشین را جبران می‌کند که بر اثر یک اتفاق غیر طبیعی رخ داده باشد. با این تفاسیر این بیمه‌نامه برای تعمیر موتور ماشین و استهلاک خودرو پوششی نخواهد داشت و برای تعمیرات آن نیز هزینه را متقبل نخواهد شد. در اینجا استهلاک به معنای خساراتی است که به مرور زمان برای خودرو بوجود می‌آید و این اتفاقات طبیعی است نه غیرطبیعی!

بیمه بدنه هزینه عادی تعمیر موتور ماشین را پرداخت نمی کند

بیمه بدنه هزینه عادی تعمیر موتور ماشین را پرداخت نمی کند

البته ناگفته نماند که برخی شرکت‌های بیمه چنین پوشش‌های اضافه را نیز انجام می‌دهند. شما نیز می‌توانید با پیدا کردن این گونه بیمه‌ها و پرداخت هزینه‌ای بیشتر ماشین خود را تحت پوشش‌هایی فراتر از حد طبیعی قرار دهید. به این خدمات اضافه اصطلاحا پوشش الحاقی نیز گفته می‌شود، بدین صورت که پوشش‌های اضافه بیمه بدنه به پوشش‌های اصلی الحاق می‌شوند.

آشنایی با تعهدات الحاقی بیمه بدنه

همانطور که بالاتر خواندیم بسیاری از پوشش‌های اضافه را می‌توانید با استفاده از الحاقیه به پوشش‌های بیمه بدنه خود اضافه کنید. حتی در مورد تعمیر موتور ماشین با بیمه بدنه نیز این گمانه‌زنی وجود دارد که برخی شرکت‌های بیمه با دریافت هزینه‌ای بیشتر، چنین پوششی را ارائه می‌دهند.

از جمله تعهدات الحاقی دیگر بیمه بدنه می‌توان به سرقت لوازم و قطعات خودرو، نوسان یا افت قیمت خودرو، شکستن شیشه ماشین و ... ،  اشاره کرد. بدون شک مهم‌ترین پوشش الحاقی بیمه بدنه، پوشش موتور ماشین می‌باشد. با وجود چنین پوشش‌هایی در بیمه‌نامه شما امکان جبران خسارات وارد شده به موتور و لوازم ماشین وجود خواهد داشت. البته به این پوشش‌ها به احتمال زیاد محدودیت و فرانشیز بالایی تعلق می‌گیرد.

 

در ابتدای این مطلب گفتیم که شما با پرداخت هزینه‌ای بیشتر و با توجه به شرایط آن شرکت بیمه، این امکان را دارید تا هم سقف تعهدات بیمه‌نامه بدنه خود را افزایش بدهید هم پوشش‌های خودرو، از جمله پوشش موتور ماشین با بیمه بدنه. در این قسمت می‌خواهیم باهم خساراتی را مرور کنیم که بیمه بدنه در هیچ شرایطی خسارات آنرا پرداخت نمی‌کند. این موراد به شرح زیر هستند:

  • تصادف راننده با سن غیر قانونی و زیر ۱۸ سال
  • تصادف راننده فاقد گواهی نامه
  • حالت طبیعی نداشتن راننده ماشین، مانند تصادف در زمان مصرف نوشیدنی‌های الکلی
  • خسارات وارد شده بر اثر تحمل بار زیاد از حد، یا تعداد مسافر زیاد
  • تصادفات و خسارات ناشی از کورس گذاشتن و مسابقه
  • خسارات حاصل از بکسل ماشین
بهتر است که همیشه موتور ماشین را مورد عیب یابی قرار دهید

بهتر است که همیشه موتور ماشین را مورد عیب یابی قرار دهید

خرید بهترین بیمه بدنه برای پوشش هزینه خرابی موتور خودرو

در صورتی که قصد خرید بیمه بدنه با بالاترین و بهترین پوشش‌ها را دارید، بهتر است ابتدا شرایط هر شرکت بیمه را بررسی کنید و بعد مناسب ترین آن از لحاظ قیمت و پوشش را انتخاب کنید. در صورت موافقت شرکت بیمه شما امکان خریداری پوشش تعمیر موتور ماشین نیز وجود خواهد داشت.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar