استعلام و خرید ارزان‌ترین بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث ۲۰۷ از بیمه دات کام

بروزرسانی در: دوشنبه 4 بهمن 00 ساعت 16:35
استعلام و خرید ارزان‌ترین بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث ۲۰۷ از بیمه دات کام

قیمت پژو ۲۰۷ صفر کیلومتر (۱۴۰۰) در زمستان ۱۴۰۰ حدود ۴۵۰ میلیون تومان است. تا همین چند سال پیش، قیمت خودروهای پژو ۲۰۷ چیزی حدود ۱۰۰ میلیون تومان بود؛ اما با توجه تورم، قیمت این مدل هم افزایش چشمگیری داشته است. در حقیقت باعث شده تا قیمت آن حدود سه برابر شود؛ اما مسئله اصلی فقط قیمت خودرو نیست، بلکه قطعات آن هم تحت تأثیر قرار گرفتند. شاید این مسئله الآن خیلی برای افراد مهم نباشد؛ اما وقتی که تصادفی می‌کنند، آنگاه برای جبران خسارت متوجه فاجعه یا همان عمق قضیه خواهند شد. در این جاست که بیمه شخص ثالث پژو ۲۰۷ و بیمه بدنه  pegeuot207 کارساز خواهد بود. بر اساس قانون جدید، این خودرو در دسته گروه نامتعارف قرار می‌گیرد.احتمالاً باید در جریان این مسئله قرار گرفته باشید که پرداخت خسارت‌های وارد شده به خودروها در تصادفات تغییراتی داشته است. خودروها به دو دسته اصلی متعارف و نامتعارف تقسیم می‌شوند؛ اما منظور از خودروی متعارف و نامتعارف چیست و بیمه خودروی نامتعارف چگونه خواهد بود؟

خودروی متعارف و نامتعارف چیست؟

تعیین خودروی متعارف و نامتعارف بر اساس ارزش روز آن تعیین می‌شود. در صورتی که ارزش روز خودرو کمتر از نصف مبلغ دیه مرد کامل در ماه حرام باشد، جزو خودروی متعارف قرار می‌گیرد. حالا اگر ارزش آن بیشتر از نصف مبلغ دیه مرد کامل در ماه حرام باشد، خودروی نامتعارف خواهد بود.

قوه قضاییه میزان دیه را اعلام می‌کند. میزان دیه در ماه حرام در سال ۱۴۰۰برابر با ۶۴۰ میلیون تومان است که نصف آن برابر با ۳۲۰ میلیون تومان خواهد شد. از این رو، خودروهای با ارزش کمتر از ۳۲۰ میلیون در گروه متعارف و خودروهایی با ارزش ۳۲۰ میلیون در گروه نامتعارف قرار می‌گیرد.

بیمه بدنه پژو ۲۰۷ چیست؟

بیمه بدنه پژو ۲۰۷ خسارات مالی وارد شده به خودروی راننده مقصر را پوشش می‌دهد. در تصادفات، بیمه شخص ثالث فقط خسارت‌های جانی اشخاص ثالث و راننده مقصر و خسارت مالی وارد شده به خودروی زیان دیده و را تحت پوشش قرار می‌دهد. راننده پژو ۲۰۷ مقصر باید هزینه‌های مربوط به تعمیر بدنه و قطعات و خرید نمونه‌های جدید را از جیب خود پرداخت کند. با توجه به افزایش قیمت‌ها به ویژه در حوزه خودرو، جبران خسارات برای مالک پژو ۲۰۷ بسیار سنگین خواهد بود. در اینجا، راننده می‌تواند با خرید اینترنتی بیمه بدنه پژو ۲۰۷ خسارات مالی وارد شده را جبران کند.

بیمه بدنه جبران کننده خسارات خودرو مقصر

بیمه بدنه جبران کننده خسارات خودرو مقصر

 

پژو ۲۰۷ متعارف است یا نامتعارف؟

پاسخ این سؤال به ارزش روز مدل خودروی پژو ۲۰۷ دارد. مدل‌های ۱۴۰۰ و دو سال قبل از آن به دلیل اینکه قیمتشان بیشتر از ۳۲۰ میلیون تومان است، جزو گروه نامتعارف قرار می‌گیرند. مدل‌های قدیمی‌تر به دلیل اینکه قیمتشان کمتر از ۳۲۰ میلیون تومان، متعارف هستند.

تفاوت پژو ۲۰۷ متعارف و نامتعارف در چیست؟

تفاوت خودروی پژو ۲۰۷ متعارف و نامتعارف در چگونگی پرداخت خسارت آن است:

  • اگر خودروی پژو ۲۰۷ مدل قدیمی باشد، به دلیل اینکه قیمت آن کمتر از ۳۲۰ میلیون تومان است، در صورت تصادف (زیان دیده بودن) جبران خسارت او همانند خودروی عادی حساب می‌شود. در حقیقت او می‌تواند تا سقف معین، خسارت خود را کامل از بیمه شخص ثالث طرف مقابل دریافت کند.
  • اگر خودروی پژو ۲۰۷ مدل جدید بوده و قیمت آن بیش از ۳۲۰ میلیون تومان باشد، پرداخت خسارت به او متفاوت خواهد بود. مالک خودروی نامتعارف، حداکثر میزان خسارتی که می‌تواند از بیمه شخص ثالث راننده مقصر دریافت کند، حداکثر ۳۲۰ میلیون تومان است. مالک پژو ۲۰۷ مدل‌های جدید بیشتر از این مبلغ را دیگر نمی‌تواند از راننده مقصر دریافت کند و باید از طریق بیمه بدنه خود جبران کند.

قیمت خسارت به بدنه خودرو ۲۰۷ چگونه محاسبه می‌شود؟

در خصوص محاسبه قیمت بیمه بدنه باید گفت که این مسئله به قیمت خود خودرو بستگی دارد. اگر ارزش پژو ۲۰۷ کم باشد، جزو گروه نامتعارف است. در صورتی هم که راننده چنین خودرویی تصادفی داشته باشد، می‌تواند کامل آن را از طریق بیمه شخص ثالث فرد مقصر جبران کند.

 

حالا اگر قیمت خودروی پژو ۲۰۷ بیشتر از ۳۲۰ میلیون تومان (بیشتر برای خودروهای مدل ۱۴۰۰)، دیگر فرمول محاسبه آن متفاوت خواهد بود. در این حالت، پژو جزو گروه نامتعارف بوده و مالک ۲۰۷ نمی‌تواند از نصف مبلغ دیه مرد کامل ماه حرام یعنی ۳۲۰ میلیون تومان بیشتر دریافت کند.

بیمه خودرو با توجه به نرخ دیه محاسبه می‌شود

بیمه خودرو با توجه به نرخ دیه محاسبه می‌شود

 

محاسبه خسارت وارد شده به خودروی نامتعارف بر اساس دیه ماه حرام و قیمت گران‌ترین خودروی متعارف است. به این صورت، اگر راننده پژو ۲۰۷ مدل ۱۴۰۰ با یک خودروی متعارف تصادف کند و برای مثال آینه خودروی او آسیب ببیند، خسارتی که به او پرداخت می‌شود، برابر با گران‌ترین مبلغ آینه بغل خودروی متعارف است. قیمت این مبلغ نباید از ۳۲۰ میلیون تومان بیشتر باشد. اگر بیشتر شود، بقیه خسارت از طریق بیمه بدنه پژو ۲۰۷ جبران خواهد شد. اگر مالک بیمه بدنه نداشته باشد، هزینه را باید از جیب خودش بپردازد.

بیمه شخص ثالث پژو ۲۰۷ چیست؟

بیمه شخص ثالث پژو ۲۰۷ خسارت‌های جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث را پوشش می‌دهد. این بیمه‌نامه اجباری بوده و تمامی مالکان خودروی پژو ۲۰۷ باید داشته باشند. راننده در صورت همراه نداشتن این بیمه خودرو، توسط پلیس جریمه شده و خودرو به پارکینگ منتقل خواهد شد.

اشخاص ثالث در این بیمه‌نامه شامل سرنشینان خودروی مقصر (پژو ۲۰۷)، راننده و سرنشین خودروی زیان دیده، عابران و راکب و ترک‌نشین موتور مقابل هستند. همچنین خسارت‌های جانی هم شامل فوت، ازکارافتادگی، شکستگی و نقص عضو هستند. علاوه بر این هزینه‌های پزشکی هم تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

برای خرید اینترنتی بهترین بیمه ثالث اتومبیل پژو ۲۰۷ و بهره‌مندی از پوشش‌های آن به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/thirdparty/peugeot207

 

داشتن بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه

همانطور که در بالا هم نوشتیم، در صورتی که مالک خودروی پژو ۲۰۷ بیمه بدنه نداشته باشد، باقی خسارت را باید از جیب خود پرداخت کند. بیمه بدنه خسارت‌های مالی وارد شده به خودرو جبران می‌کند. این بیمه‌نامه با اینکه اختیاری است؛ اما با توجه به افزایش قیمت خودرو و قطعات آن و با توجه به تقسیم‌بندی خودروها به دو دسته متعارف و نامتعارف، داشتن بیمه بدنه دیگر اجباری است. نکته اصلی اینجاست که قیمت پژو ۲۰۷ مدل ۱۴۰۰ خیلی بیشتر از ۳۲۰ میلیون تومان نیست؛ اما قیمت قطعات آن بالا است.

اما مالک پژو ۲۰۷ در کنار توجه به بیمه بدنه، باید به بیمه شخص ثالث خود هم دقت داشته باشد. در صورتی که راننده پژو ۲۰۷ با خودروی نامتعارف دیگری تصادف کند، در صورت داشتن بیمه شخص ثالث با میزان پوشش بالا می‌تواند بیشتر خسارات را جبران کند. بیمه شخص ثالث، بیمه‌نامه اجباری است که خسارت‌های جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث و خسارت‌های جانی وارد به خود راننده را پوشش می‌دهد.

پس داشتن بیمه شخص ثالث با میزان پوشش مالی بالا و همچنین بیمه بدنه برای جبران مابقی خسارت‌ها برای مالک پژو ۲۰۷ ضروری است.

خرید بیمه در خانه و 24 ساعته

خرید بیمه در خانه و ۲۴ ساعته

 

خرید بیمه شخص ثالث و بدنه از بیمه دات کام

خرید همزمان بیمه شخص ثالث با میزان پوشش مالی بالا و بیمه بدنه برای راننده پژو ۲۰۷ سخت است؛ اول از همه اینکه در خرید حضوری باید یک کارگزاری را پیدا کرد. دوم اینکه امکان استعلام و مقایسه به صورتی عادی وجود ندارد؛ اما خیلی راحت مالکان این مدل خودرو می‌توانند با استفاده از سامانه بیمه دات کام اقدام به تهیه و خرید بیمه شخص ثالث و بدنه پژو ۲۰۷ کنند. فقط کافی است تا وارد سایت bimeh.com و بعد از استعلام شرکت‌های بیمه‌گر، آن‌ها را با هم مقایسه کنند. در آخر موردی را که تناسب بهتری با شرایطشان داشت، انتخاب کنند. برای دریافت مشاوره برای خرید بیمه کارشناسان بیمه دات کام در خدمت هستند.

راه‌های ارتباط با بیمه دات کام:

نشانی: تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶

کد پستی: ۱۹۹۸۶۵۳۷۴۰

شماره های تماس: ۴۳۷۲-۰۲۱

پست الکترونیکی: [email protected]

برای اطلاعات کامل در خصوص بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث خودرو ۲۰۷ و پوشش‌های آن، می‌توانید به سایت بیمه دات کام (bimeh.com) مراجعه نمایید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar