جریمه ۳/۵ درصد عدم پرداخت عوارضی اعمال می‌شود!

پنج شنبه 30 شهریور 02 ساعت 10:55
جریمه 3/5 درصد عدم پرداخت عوارضی اعمال می‌شود!

براساس قوانین جدید عوارض آزادراهی جریمه عدم پرداخت این عوارض از این به بعد، به‌صورت پلکانی محاسبه می‌شود. این یعنی اگر شما عوارض را در مدت زمان مشخص نپردازید پس از آن مبلغ جریمه به قبض اصلی افزوده می‌شود و اگر باز این جریمه را نپردازید مبلغ بیشتر و بیشتر خواهد شد.

در این مقاله همراه ما باشید تا درباره‌ی جزئیات این موضوع حرف بزنیم و در نهایت به شما بهترین سامانه پرداخت عوارض خودرو را معرفی کنیم. همراه ما باشید.

الکترونیکی شدن عوارض آزادراهی سرعت می‌گیرد

عوارض آزادراهی مدت‌هاست که قرار است الکترونیکی شود و اقدامات زیادی درباره این موضوع هم انجام شده است. امروز بسیاری از آزادراه‌های کشور عوارض خود را به‌صورت الکترونیکی دریافت می‌کنند. شما نیز اگر زیاد از آزادراه‌های کشور استفاده می‌کنید باید متوجه این موضوع شده باشید.

دریافت عوارض آزادراهی به‌صورت الکترونیکی قرار است سرعت بیشتری بگیرید و ازطریق همکاری با شرکت‌های بیمه‌ای این اتفاق برای تمام آزادراه‌های کشور بیفتد. براساس قوانین جدید، شرکت‌های بیمه‌ای موظف هستند تا درخصوص بدهی عوارض آزادراهی همکاری کنند.

به این صورت که اگر شخصی بدهی عوارض داشته باشد، نمی‌تواند خودروی خود را بیمه کند و از این خدمات محروم خواهد شد. به‌نظر می‌رسد این قوانین بیشتر و بیشتر شوند تا در نهایت عوارض آزادراهی به‌صورت کامل الکترونیکی دریافت شود و کسی هم نتواند از عدم پرداخت آن‌ها فرار کند.

قانون جدید وزارت راه و شهرسازی و افزایش پلکانی

یکی از قوانین جدیدی که وزارت راه و شهرسازی برای جلوگیری از بدهی عوارض وضع کرده، قانون افزایش پلکانی بدهی است. این قانون از اول مرداد سال ۱۴۰۲ اجرایی شده و به‌موجب آن، از این به بعد عدم پرداخت عوارض، جریمه پلکانی به همراه خواهد داشت.

پس از این‌که عوارض شما به‌صورت الکترونیکی ثبت شد، شما ۱۵ روز فرصت دارید تا عوارض آزادراهی خود را پرداخت کنید. اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، به‌صورت ماهانه ۳ تا۳/۵ درصد به مبلغ عوارض شما افزوده خواهد شد.

با این‌که درحال حاضر تعداد کمی از آزادراه‌های کشور امکان پرداخت الکترونیکی عوارض دارند، اما با بیشترشدن تعداد آن‌ها این قانون می‌تواند برای رانندگان جریمه‌های سنگینی را ثبت کند. در لحظه نگارش این مقاله آزادراه‌های:

  • کاشان – نطنز – اصفهان
  • همت – کرج
  • کرج – قزوین
  • تهران – قم
  • قزوین – زنجان
  • تهران – شمال
  • قطعه چهارم آزادراه تبریز – ارومیه
  • بندرعباس – بندر رجایی
  • گذرگاه شرق اصفهان
  • تهران – ساوه

می‌توانند عوارض الکترونیکی دریافت کنند.

سریع‌ترین راه استعلام و پرداخت عوارض آزادراهی چیست؟

اپلیکیشن‌های مختلفی هستند که می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند، اما بهترین آن‌ها سوپراپلیکیشن تاپ است. با استفاده از تاپ دیگر نیاز نیست نگران جریمه عوارض آزادراهی باشید. برای استعلام وضعیت عوارض خودرو خود کافی است پس از نصب سوپراپلیکیشن تاپ، به سراغ خدمات خودرو و بخش استعلام عوارض بروید.

البته که برای انجام این کار، وب‌سایت رسمی تاپ نیز در اختیار شما قرار دارد. اما برای تجربه‌ی بهتر نصب اپلیکیشن ضروری است. سپس باید پلاک خودرو خود را وارد کنید و پس از پرکردن دیگر بخش‌ها در کمتر از ۳۰ ثانیه استعلام رایگان به‌دست شما می‌رسد. تاپ حتی امکان پرداخت عوارضی را نیز به شما خواهد داد. این قابلیت را در بخش بعدی بیشتر بررسی خواهیم کرد.

قابلیت خودکار تاپ چگونه کمک می‌کند جریمه عوارض آزادراهی نداشته باشیم؟

تاپ می‌تواند عوارض تمامی آزادراه‌هایی که قابلیت پرداخت الکترونیک را پشتیبانی می‌کنند را پرداخت کند. با استفاده از قابلیت پرداخت خودکار، شما می‌توانید عوارض آزادراهی خود را در لحظه پرداخت کنید و دیگر هم فکر جریمه عوارض نباشید.

برای این کار لازم است که کیف پول تاپ شما مبلغ مورد نظر را در خود داشته باشد. پس از ثبت عوارض، این مبلغ به‌صورت خودکار از حساب شما کسر خواهد شد و دیگر کار به جریمه نخواهد کشید.

تاپ بیش از ۱۰۰ خدمت کاربردی را ارائه می‌دهد

سوپر اپلیکیشن تاپ تنها یک برنامه برای خدمات خودرویی نیست. گرچه شما می‌توانید از این اپلیکیشن به‌عنوان دستیار خودرویی خود استفاده کنید اما در تاپ بیش از ۱۰۰ خدمات کاربردی قرار داده شده که از کارت‌به‌کارت تا احراز هویت غیرحضوری سجام را پشتیبانی می‌کند.

خدمات تاپ در زمینه‌های خودرویی، گردشگری و تفریحی، فین تک و پرداخت، مالی و اعتباری و بازار سرمایه هستند.

شما می‌توانید این سوپراپلیکیشن را از گوگل‌پلی، مایکت، کافه بازار، چارخونه و وب‌سایت رسمی مجموعه تاپ دریافت کنید. نسخه آی‌اواس این سوپراپلیکیشن نیز از طریق وب‌سایت در دسترس شما قرار خواهد داشت. با تاپ نگران هیچ چیز نباشید.

جمع‌بندی

با استفاده از تاپ استعلام و پرداخت عوارض آزادراهی بهراحتی چند ضربه است. با استفاده از تاپ میتوانید استعلام خلافی خودرو خود را بگیرید، شارژ بخرید، بلیت رزرو کنید، قبض بپردازید و بیش از ۱۰۰ خدمات کاربردی را در جیب خود داشته باشید.

قوانین جدید عوارض باعث می‌شود که فراموشی یا بی‌توجهی برای شما جریمه سنگینی به‌دنبال داشته باشد. اما اگر تاپ داشته باشید، می‌توانید کیف پول خود را شارژ کنید و دیگر نگران فراموش پرداخت عوارض نباشید. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. همین حالا به خانواده بزرگ تاپ بپیوندید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar