تویوتا هایلوکس از تاریخچه تا آخرین مدل

بروزرسانی در: سه شنبه 17 بهمن 02 ساعت 21:01
 تویوتا هایلوکس از تاریخچه تا آخرین مدل

تویوتا هایلوکس یکی از خودروهای آفرودی پرطرفدار و قدرتمند در بازار خودرو است که به عنوان یک خودروی چندمنظوره و ماجراجویی شناخته می‌شود. این خودرو یکی از سرسخت ترین خودروهای دنیا است که تقریباً می تواند هر مسیر صعب العبوری را رد کند و از میان دره و صخره ها قدم زند.

این خودرو با طراحی قوی، قابلیت های بی‌نظیر و عملکرد برتر، به عنوان یک همراه وفادار در سفرهای آفرود و محیط‌های سخت شناخته می‌شود. اگر میخواهید راجب ویژگی ها، قابلیت ها و کاربردهای تایوتا هخایلوکس بدانید، با ما در این مقاله الیگ همراه باشید تا راجب یکی از قوی‌ترین و بهترین خودروهای جهان بدانید.

تاریخچه تویوتا هایلوکس

اولین مدل تویوتا هایلوکس در دهه ۱۹۶۸ به جهانیان معرفی شد که به عنوان یک وانت کوچک با موتورهای ۱.۵ تا ۲.۰ لیتری بود، تولید این خودرو در چهار سال ادامه یافت اما در سال ۱۹۷۲ نسل دوم خودرو تویوتا هایلوکس با طراحی جدید و کابین راحت تر معرفی شد که دارای گیربکس سه سرعته خودروکار با موتورهای ۱.۶ لیتر که می توانستند تا ۸۳ اسب بخار انرژی تولید کنند.

در سال ۱۹۷۸ بود که نسل سوم هایلوکس وارد بازار جهانی شود، این اولین باری بود که انتقال نیرو به هر چهار چرخ آن انجام می شد. در این خودروها از موتورهای جدید و لنت ترمزها و ترمزهای دیسکی استفاده شده بود که قدرت توقف دهندگی بسیار بالایی به خودرو می دادند. این نسل هایلوکس تا چندسالی در کوچه پس کوچه های دنیا قدم می زد اما در سال ۱۹۸۳ جای خود را به نسل ۴ داد.

نسل ۴ این خودرو از موتورهای تزریق مستقیم سوخت دیزلی نیز بهره می بردند و چندسالی نگذشت که موتور ۶ سلیندر با حکم ۳ لیتر بر روی این خودرو نصب شده بود که قدرت تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۴ نیوتن متر گشتاور را داشت.

نسل بعدی این خودرو نیز با تغییرات زیادی مواجه شد اما آنچه در نسل ششم اتفاق افتاد یک تغییر کلی دیگری بود. نسل ششم در سال ۱۹۹۷ با نسخه ارتقا یافته نسل قبل خود وارد بازار شد اما این نسل نیز تا چندسالی بیشتر دوام نیاورد و بالاخره در سال ۲۰۰۵ تولید آن متوقف شد. به نظر میرسد قرار بر این بوده که این خودرو جای خود را به نسل بعد از خود بدهد، و در نهایت، سال ۲۰۰۴ به عنوان نقطه پایان کار نسل ۶ و آغاز تولید نسل هفتم بود.

اینبار تایلند میزبان مونتاژ خودروهای هایلوکس بود که خودروهایی از این دست را به کشور های آسیایی، اروپایی، خاورمیانه و اقیانوسیه می فروخت، همچنان در کشور آرژانتین کارخانه دیگری از تویوتا بود که محصولات مورد نیاز آمریکای جنوبی را تأمین می کرد.

تا سال های ۲۰۱۱ دو مدل فیس لیفت از این خودرو وارد بازار جهانی شده بود اما با تغییرات بسیار چشمگیر! به طوری که قسمت های جلو و عقب خودرو همراه با کابین و موتورهای آن بسیار بروز شده‌تر و قدرتمندتر بودند.

خرید لنت ترمز سرامیکی تویوتا هایلوکس

اما تویوتا نسل هشتم

نسل هشتم که به عنوان آخرین نسل این خودرو در حال حاضر است، با موتورها و جعبه دنده های مختلفی در بازارهای جهانی عرضه می شود. برخی از مدل های این خودرو از موتورهای بنزینی ۴ سلیندر ۲ لیتری بهره می برند، برخی هم از پیشرانه های دیزلی ۲.۵ لیتری توربوشارژ و غیره.

اگر به مشخصات کلی این خودرو نگاهی بیندازیم، می توانیم موتور خطی بنزینی با حجم ۴ لیتر را ببینیم که دارای ۱۶۴ اسب بخار با قدرت تولید ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور همراه است و گیربکس دو مدله ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک در انتقال این قدرت به چرخ ها کمک می کند.

این خودرو می تواند تا ۱۱ ثانیه سرعت ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت را کامل کند و در هر ۱۰۰ کیلومتر فقط ۱۱ لیتر بنزیل مصرف می کند البته این در حالتی است که خودرو از دنده دستی استفاده کند اما در حالت دنده اتوماتیک، در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۱۱.۲ لیتر بنزین مصرف می کند.

تویوتا هایلوکس با طراحی قوی و جذاب، توجه همه را به خود جلب می‌کند. خطوط شیب دار و جریانی از طراحی بدنه، این خودرو را به شکلی منحصر به فرد به نمایش می‌گذارند. همچنین، اندازه و ابعاد مناسب تویوتا هایلوکس، امکان استفاده راحت و مطمئن از آن را فراهم می‌کند. با قدرتمند بودن موتور و عملکرد برتر، تویوتا هایلوکس به شما احساس قدرت و اعتماد بنیان می‌کند.

داخلی تویوتا هایلوکس، با طراحی زیبا و راحتی بی‌نظیر، کاربران را شگفت زده می‌کند. فضای داخلی گسترده و قابل تنظیم، امکان جاگذاری راحت مسافران و بار را فراهم می‌کند. همچنین، تجهیزات هوشمند و امکانات پیشرفته، تویوتا هایلوکس را به یک خودروی هوشمند تبدیل می‌کند.

تویوتا هایلوکس نسل هشتم از استاندارد آلایندگی یورو ۵ بهره می برد. همچنان از لحاظ ظاهری این خودرو با نسل های قبلی خود اندکی متفاوت است، طراحان سعی کرده اند آنرا کمی اسپرتی و کمی خشن باشد. اما در کل این خودرو که از دو کابین بلند و قوی و مجهز برخوردار است، دارای ظاهر زیبا و بدنه قوی است که آنرا به عنوان یکی از محبوب‌ترین و زیباترین خودروهای معرفی کرده است.

خلاصه

تویوتا هایلوکس در سال ۱۹۶۸ معرفی شد و از آن زمان تاکنون، به عنوان یکی از خودروهای پرطرفدار و محبوب در سراسر جهان شناخته می‌شود. این خودرو در طول سالیان بعد، تحولات و بهبودهای متعددی را تجربه کرده است تا بتواند با نیازها و تقاضاهای بازار همراهی کند. امروزه، تویوتا هایلوکس به عنوان یکی از خودروهایی با قابلیت های آفرود بی‌نظیر و عملکرد برتر تحسین برانگیز معرفی می‌شود.

فروشگاه اینترنتی الیگ

 فروشگاه اینترنتی الیگ یک از بزرگترین و معتبرترین برندهای تولید و عرضه کنده لنت ترمزهای سرامیکی و نانو در کشور ایران می باشد. الیگ یکی از بزرگترین کمپانی های صنعتی دنیاست که همزمان در کشورهای ایران، آمریکا، تایوان، کره جنوبی و ژاپن نمایندگی دارد.

شرکت های بزرگی چون هوندا، تویوتا، میتسوبیشی و هیوندا از مشتریان دائمی ما هستند. ما سعی میکنیم در همکاری با بزرگترین شرکت ها خودروسازی جهان، بهره برداری از تکنولوژی روز دنیا و بر اساس استانداردهای خودروسازی روز، بهترین و باکیفیت‌ترین انواع لنت ترمز، دیسک چرخ و دیگر قطعات سیستم ترمز را به شما عزیزان ارائه دهیم.

شما می توانید برای خرید لنت ترمزهای سرامیکی و نانو به فروشگاه اینترنتی الیگ مراجعه فرمایید.

توقفی به قدرت الیگ

نویسنده: سهراب رستمی

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar