تویوتا پرادو ۲۰۲۱؛ هیجان و قدرت برای آفرود سواران

بروزرسانی در: یکشنبه 13 مهر 99 ساعت 10:27
تویوتا پرادو 2021؛ هیجان و قدرت برای آفرود سواران

تویوتا پرادو یکی از پرطرفدارترین خودروهای شاسی‌بلندی است که تاکنون به بازار خودروی ایران وارد شده است. پرادو از همان ابتدا مورد توجه مخاطبی قرار گرفت که به دنبال خودرویی مناسب برای سفرهای جاده‌ای و آفرود بود. اما بعد از تصویب قانون منع واردات خودروهایی با حجم بالای ۲.۵ لیتر، عملاً مدل‌های جدید تویوتا پرادو به بازار ایران نرسید و آخرین مدل حاضر در ایران مدل ۲۰۱۳ این خودرو است که توسط ایرتویا به ایران وارد و پس از آن علاقه‌مندان به این خودرو، در انتظار وارد شدن نسخه جدید آن چشم به راه ماندند. در این میان نسخه جدید تویوتا پرادو در سال ۲۰۲۱ میلادی به بازارهای جهانی معرفی شده که شاید دانستن مشخصات آن برای طرفداران این خودرو جذاب باشد.

 

مشخصات ظاهری و فنی تویوتا پرادو ۲۰۲۱

تویوتا پرادو یکی از اعضای خانواده تویوتا لندکروز است. در تمام اروپا پرادو را با نام لندکروز می‌شناسند. تویوتا در هر بار فیس‌لیفت پرادو،ضمن حفظ طراحی اصیل و مادر این خودرو، هر بار یک تغییر جالب بر روی بدنه و کابین انجام می‌دهد تا نسخه جدید ظاهری زیباتر از مدل قبلی داشته باشد. در مدل ۲۰۲۱ تویوتا پرادو، همان ظاهر خشن و مقتدر پرادو را داریم که با تغییرات ظریفی بر روی چراغ‌ها، جلو پنجره و قرار دادن خطوط حجم دهنده بر روی بدنه، ظاهری مدرن‌تر از خودروی تویوتا پرادو را پیش چشم مخاطب به نمایش می‌گذارد. تویوتا در مدل جدید پرادو با افزایش قدرت پیشرانه بعد از افزایش جذابیت‌های ظاهری، دومین ویژگی مثبت پرادو را مژده داده است. یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۸ لیتری توربو دیزل قلب تپنده‌ای در زیر کاپوت پرادوی ۲۰۲۱ است. به این ترتیب قدرت پیشرانه با افزایشی که پیدا کرده به ۲۰۱ اسب‌بخار رسیده که برای عاشقان جاده خبر بسیار دلنشین و هیجان‌انگیزی است. اضافه شدن یک صفحه نمایش ۹ اینچی با سیستم مولتی‌مدیای پیشرفته از جمله نکات جدید این خودرو است. تویوتا تمامی امکانات رفاهی خودروهای مدرن را برای این مدل پرادو در نظر گرفته است. در بخش ایمنی با اضافه شدن سیستم ایمنی Toyota safety sense تقریباً تمامی آپشن‌های ایمنی در پرادو فعال شده است. هشدار عابر پیاده در شب، هشدار دید دوچرخه‌سواران در روز، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از عقب و سنسورهای تشخیص علائم جاده از جمله موارد ایمنی است که به پرادو ۲۰۲۱ اضافه شده است. تویوتا لندکروز پرادو در تمام دنیا بازار خرید و فروش بسیار خوبی دارد. این خودرو یکی از تولیدات با کیفیت شرکت تویوتاست.

 

بلک‌ادیشن پرادو یک نسخه خاص برای خاص سواران

تویوتا در ادامه شگفتی‌های پرادوی جدید، یک نسخه خاص از این خودرو را تولید کرده که البته گویا فعلاً فقط در خود کشور ژاپن قابل خرید است.این نسخه ویژه با نام بلک ادیشن black edition نامیده شده که دلیل این نامگذاری استفاده از رنگ مشکی و رنگ‌های تیره در طراحی ظاهری و داخل کابین این خودرو است. در قسمت خارجی خودرو، تویوتا با استفاده از تزئینات تیره و مشکی رنگ در قسمت در صندوق عقب و چراغ‌های جلو، این نسخه از تویوتا پرادو را از نمونه‌های معمولی آن متمایز کرده است. علاوه بر این، بر روی آینه‌های جانبی و چراغ‌های مه‌شکن نیز یک کاور مشکی رنگ قرار داده شده است.

ریل‌های سقفی و رینگ‌های ۱۸ اینچی مشکی هم از دیگر نکات قابل توجه پرادوی بلک ادیشن هستند. در داخل کابین هم تمامی ادوات به رنگ مشکی استفاده شده و در بعضی قسمت‌های کنسول و درهای خودرو و چند قسمت دیگر با استفاده از پنل نقره‌ای رنگ یک تضاد زیبا و دوست‌داشتنی ایجاد شده که کابین پرادوی بلک ادیشن را تبدیل به یک کابین خاص و متفاوت کرده است. تویوتا برای پرادوی ۲۰۲۱ در نسخه پایه، قیمت ۳۴ هزار دلار را در نظر گرفته و برای نسخه بلک ادیشن ۴۰ هزار دلار. باید منتظر بود و نتیجه این محصول زیبا و جدید تویوتا را در بازار خودروی جهان دید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar