خودروهای پلیس دبی

بروزرسانی در: دوشنبه 17 تیر 98 ساعت 17:19
خودروهای پلیس دبی

خودروهای دبی همیشه زبان زد طرفداران سوپر اسپرت ها و خودروهای روز است. تقریبا از هر مدل خودرویی که در سطح اول صنعت خودروسازی دنیا میبینیم، یک شهروند دبی آن را خریداری کرده و در خیابان های این شهر امارات جولان میدهد.

شهرت جهانی دبی را میتوان به دلیل حضور ساختمان ها و هتل ها و مراکز خرید تفریحی و مجلل ان دانست. اما نکته ی جالب توجه دیگری که در این منطقه وجود دارد استفاده از خودروهای لوکس و گران قیمت برای نیروهای امنیتی و پلیس این منطقه است. به دلیل تبادلات عظیم مالی که در این منطقه صورت میگیرد نیاز است تا پلیس این منطقه نیز به تجهیزات و تکنولوژی خوبی مجهز باشد. بیایید با هم به انواع خودروهای پلیس در دبی نگاهی بیندازیم و با این ها بیشتر اشنا شویم.

جهت اجاره خودرو در دبی می توانید از سایت یوروپکار استفاده کنید. این شرکت بین المللی در ایران نیز خدمات خود را ارائه می دهد و شما میتوانید به راحتی نسبت به اجاره ماشین در ایران و دنیا اقدام کنید.

براباس جی ۷۰۰:

از خودروهای شاسی بلند نیروهای پلیس که در سال ۲۰۱۳ وارد دبی شد میتوان به مدل براباس جی ۷۰۰ اشاره کرد که ارزشی بالغ بر ۲۳۰ هزار دلار امریکا را دارا میباشد.

آئودی آر۸ وی ۱۰:

کارخانه ی آئودی برای خودروهای سوپراسپرت خود شهرتی جهانی را دارا است. با تولید خودرو آئودی آر۸ وی ۱۰ دبی دو دستگاه از این خودروی سوپر اسپرت را برای نیروهای پلیس خود سفارش داد. این خودروی لوکس از موتور ۱۰ سیلندر با قدرت ۵۲۵ اسب بخار بهره میبرد که جزو یکی از سریع ترین خودروهای جهان شناخته میشود. مسلما به دلیل حضور خودروهای گران قیمت و سریع در دبی نیاز به خودرویی سریع که شتاب ۰ تا ۱۰۰، ۴ ثانیه داشته باشد برای نیروهای پلیس این منطقه ضروری جلوه میکند.

مک لارن ام پی ۴-۱۲ سی:

حضور یکی از خودروهای فرمول یک که در دوران خود از جایگاه ویژه ای برخوردار بود در نیروهای پلیس میتواند  کمک شایانی به دستگیری افراد کند. این خودرو که سریع ترین در نسل خود است از موتور ۸ سیلندر با قدرت ۶۰۴ اسب بخار بهره مند است که حداکثر سرعت ان ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت است. این خودرو در سال ۱۹۹۲ تولید شد اما در سال ۲۰۱۳ توسط پلیس دبی خریداری شد.

نیسان جی تی آر:

دیگر خودرویی که در سال ۲۰۱۳ وارد دستگاه پلیس دبی شد نیسان جی تی ار بود که از موتور ۶ سیلندر با ۵۴۵ اسب بخار قدرت بهره مند است که میتواند به حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو هنوز از سریع ترین خودروهای جهان به شمار میرود و ۱۰۰ هزار دلار امریکا قیمت دارد.

مرسدس بنز اس ال اس ای ام جی:

این خودرو با ظاهری لوکس و درب هایی منحصر به فرد که هم چون بالهای پرندگان باز میشوند و ضروری به نظر نمیرسند نکته ی ویژه ای برای پلیس این منطقه دارد ان هم شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو است که ۳.۶ ثانیه است. هم چنین این خودرو از موتور ۸ سیلندر ۶.۳ لیتری با قدرت ۵۳۹ اسب بخار برخوردار است.

بوگاتی ویرون:

خاص ترین خودروی دستگاه پلیس دبی را میتوان بوگاتی ویرون دانست. این خودرو که در سال ۲۰۱۴ وارد بازار جهانی شد مبلغ ۱.۶ میلیون دلار را بر اداره ی پلیس دبی تحمیل کرد. این خودرو میتواند به حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. هم چنین پلیس دبی در نظر دارد تا مدل بهتر و جدیدتر این برند یعنی بوگاتی شیرون را نیز به سیستم خود اضافه کند.

استون مارتین وان ۷۷:

این خودرو که با قیمتی بالغ بر ۱.۵ میلیون دلار خریداری شده است تنها در مراسم های تشریفاتی استفاده میشود و بسیار کم در خیابان های دبی دیده شده است. حداکثر سرعت این خودرو ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت است.

لامبورگینی اونتادور:

از دیگر محصولات ایتالیایی حاضر در ناوگان پلیس دبی را میتوان لامبورگینی اونتادور معرفی کرد. این خودرو دارای موتوری ۱۲ سیلندر با قدرت ۶۹۱ اسب بخار است که میتواند به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد. شتاب پیشران این خودرو ۳ ثانیه است.

فراری اف اف:

یکی دیگر از خودروهای سوپراسپرت این ناوگان فراری اف اف است که موتوری ۱۲ سیلندر دارد و میتواند به حداکثر سرعت ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت برسد. هم چنین شتاب پیشران این خودرو ۳.۷ ثانیه است.

بی ام دبلیو آی ۸:

این خودرو که جدیدترین عضو ناوگان پلیس دبی به شمار میرود در سال ۲۰۱۴ به این سیستم اضافه شد. این خودرو با برخورداری از موتور بنزینی ۳ سیلندری با قدرت ۳۵۰ اسب بخار میتواند به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

هم چنین شتاب پیشران این خودرو ۴.۲ ثانیه است. این خودرو از موتوری برقی نیز بهره جسته است. هم چنین هیبریدی بودن این خودرو و مصرف پایین سوخت (۳.۷ لیتر در هر صد کیلومتر) موجب کاهش هزینه های پلیس این شهر شده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "خودروهای پلیس دبی"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
Javad
مهمان

واقعاً دمشون گرم.هم به فکر رفاه مردم هستند و هم امنیتشون.دبی به این قشنگی لیاقت همچین خودروهای لوکسی رو هم داره.اگه دولتمردای ما هم میخواستند الان صد پله از دوبی و اَمثال اون بالاتر بودیم.نه اینکه الان ماشینهای آشغال دو اَبَر خودرو ساز سایپا و ایران خودرو رو سوار میشدیم.واقعاً جای تأسف داره…..فقط داره زندگیمون حروم میشه…….

امیر
مهمان

حداکثر سرعت لامبورگینی اشتباه نوشتی

majid
مهمان

ما هم سمند داریم و ۲۰۷ از جدیدترین مدل های فرانسه…..فکر کردن اونا