بهترین سیستم امنیتی برای ضد سرقت کردن خودرو چیست؟

چهارشنبه 22 تیر 01 ساعت 12:34
بهترین سیستم امنیتی برای ضد سرقت کردن خودرو چیست؟

با بالا رفتن قیمت خودرو و موتور‌سیکلت و افزایش آمار دزدی، همه افراد به‌دنبال پیدا کردن بهترین سیستم امنیتی برای ضد سرقت کردن خودرو هستند. راه‌های زیادی برای افزایش ایمنی ماشین وجود دارد که ما در این بخش به بررسی کامل همه راه‌های موجود می‌پردازیم؛ سپس با مقایسه مزایا و معایب هر یک از این روش‌ها، بهترین سیستم امنیتی برای ضد‌سرقت کردن خودرو را معرفی خواهیم کرد. با مطالعه این مطلب می‌توانید به‌راحتی دست سارقان را از خودرو خود کوتاه کنید.

دزدگیر ساده؛ وسیله‌ای ارزان و در‌دسترس

دزدگیر‌هایی که با برخورد ضربه به خودرو به صدا در می‌آیند، ساده‌ترین و متداول‌ترین نوع آن هستند. صدای بلند آژیر این دزد‌گیر‌ها در بیشتر مواقع باعث ترس دزدان و فرار آن‌ها می‌شود؛ به‌خصوص اگر خودرو در مکانی شلوغ و پررفت‌وآمد قرار داشته باشد. این دزدگیر‌ها از سه بخش تشکیل می‌شوند: 

  1. سنسور 
  2. آژیر با فلاشر یا همراه با بوق
  3. یونیت اصلی برای دریافت و پردازش اطلاعات

هنگامی که سنسور تحریک شود، اطلاعات به یونیت اصلی منتقل شده و پس از پردازش، آژیر یا فلاشر به صدا درمی‌آید؛ اما این دزدگیر‌ها معایبی نیز دارند که در ادامه بررسی خواهیم کرد. 

دزدگیر‌های قدیمی چه معایبی دارند؟

برد پایین را می‌توانیم اولین مشکل دزدگیر‌های ساده بدانیم. در بهترین حالت، برد دزدگیر‌های ساده ۱۰۰ متر است؛ یعنی این دزدگیر‌ها فقط زمانی کاربرد دارند که شما در نزدیکی خودرو پارک‌شده خود باشید. اگر در فاصله‌ای دور‌تر از ۱۰۰ متر باشید، صدای آژیر را متوجه نمی‌شوید و احتمال سرقت خودرو وجود خواهد داشت. دومین مشکل، قطع دزدگیر‌های ساده توسط سارقان است. آن‌ها همه راه‌های از کار انداختن دزدگیر‌های ساده را می‌دانند و در کمترین زمان می‌توانند با قطع دزدگیر، خودرو را به سرقت ببرند. برعکس ردیاب خودرو که حتی پس از سرقت نیز مکان خودرو را نمایش می‌دهد. 

دزدگیر تصویری؛ معروف‌ترین دزدگیر‌های دو‌طرفه

دزدگیر تصویری، نوع پیشرفته‌تر دزدگیر‌های ساده است که ارتباط دوطرفه دارد؛ یعنی همان‌طورکه شما برای باز و بسته شدن درب‌های خودرو فرمان می‌دهید، پیام نیز از ریموت دریافت می‌کنید. این ویژگی یکی از مزایای دزدگیر تصویری است؛ به‌عنوان مثال، هنگامی که آژیر خودرو به صدا در‌می‌آید، پیغام آلارم در صفحه ریموت نمایش داده می‌شود و با ایجاد ویبره شما را از خطر آگاه می‌کند.

دومین مزیت، برد بیشتر دزدگیر‌های تصویری نسبت به دزدگیر ساده است. قیمت دزد‌گیر‌های تصویری بستگی به ویژگی و امکانات آن دارد. شارژی بودن یا نبودن، صفحه نمایشگر و استارتر خودرو در قیمت نهایی آن تاثیر‌گذار است. به‌طور‌کلی، دزدگیر تصویری قیمت بیشتری نسبت به دزدگیرهای ساده دارد؛ اما حتی دزدگیر‌های تصویری نیز بر‌خلاف انواع جی پی اس از امنیت بالایی برخوردار نیستند و شما را با همان مشکلات دزدگیرهای ساده مواجه می‌کنند.

تفاوت اصلی دزدگیر ساده با دزدگیر تصویری چیست؟

تفاوت دزدگیر ساده با دزدگیر تصویری در نوع ارتباط آن است. ارتباط دزدگیر ساده یک‌طرفه و دزدگیر تصویری، دوطرفه است؛ یعنی با دزد‌گیر‌های ساده فقط می‌توان فرمان باز و بسته شدن درب خودرو را داد، ولی در دزدگیر تصویری پیغام نیز دریافت می‌شود. به‌طور‌کلی، دزدگیر‌های تصویری نیز مانند دزدگیر‌های ساده معایب زیادی دارند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • قطع اتصال دزدگیر با سیستم برق خودرو توسط سارقین
  • محدودیت برقراری ارتباط با ریموت به‌دلیل عملکرد بلوتوثی آن
  • قیمت بالا نسبت به امکانات و محدودیت‌ها

علاوه‌بر این، صدای آژیر دزدگیر اکثر خودرو‌ها با یکدیگر مشابه است. اگر ریموت مجهز به سیستم ویبره نباشد، قطعاً مالک خودرو متوجه نمی‌شود که دزدگیر کدام خودرو به صدا در‌آمده است. 

دزدگیر سیم‌کارتی؛ قوی‌ترین دزدگیر موجود در بازار

دزدگیر سیم‌کارتی نسبت به دزدگیر‌های ساده و تصویری قوی‌تر است و عملکرد بهتری برای برقراری امنیت خودرو دارد. این نوع دزدگیر از طریق سیم‌کارت درون آن، اطلاعات مربوط به خودرو را برای شما ارسال می‌کند. دزدگیر سیم‌کارتی به دزدگیر ماهواره‌ای یا دزدگیر جی پی اس دار نیز معروف است. یک ماژول سخت‌افزاری GPS روی خودرو نصب می‌شود که علاوه‌بر ردیابی خودرو، امکانات دیگری را نیز در اختیار مالک قرار می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین مزایای دزدگیر سیم‌کارتی، نامحدود بودن برد دزدگیر است. شما از هر نقطه در جهان امکان نظارت بر ماشین خود را دارید. آلارم هشدار و حوادث خطر‌آفرین را می‌توانید در گوشی همراه یا نرم‌افزار‌های ردیابی مشاهده کنید؛ اما یکی از معایب آن، وابستگی دزدگیر به آنتن گوشی است. اگر در مناطقی باشید که آنتن گوشی قوی نباشد، عملکرد دزدگیر نیز تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد.

 

ردیاب خودرو؛ بهترین روش برای امنیت کامل ماشین

ردیاب خودرو وسیله‌ای کوچک است که در انواع خودرو‌های سواری یا سنگین تعبیه می‌شود. این ردیاب‌ها با تراشه‌های GPS و GPRS که درون آن قرار دارد، با نزدیک‌ترین ماهواره خارج از جو زمین ارتباط برقرار کرده و اطلاعات موقعیت مکانی خودرو را به گوشی مالک ارسال می‌کند. این ردیاب‌ها در دو مدل بدون نصب و با سیم‌کشی به فروش می‌رسد. ردیاب‌های بدون نصب نیاز به باتری قوی دارند، ولی ردیاب‌هایی که به‌وسیله سیم به خودرو نصب می‌شوند، احتیاجی به باتری ندارند. 

امکانات انواع ردیاب خودرو؛ جلوگیری از سرقت ماشین با بهترین ردیاب 

ردیاب‌ها قبل از وقوع سرقت نیز آلارم هشدار ارسال می‌کنند، ولی امکانات آن‌ها فقط به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ بلکه حتی پس از سرقت اتومبیل با قابلیت‌هایی که دارند، مالک را از موقعیت خودرو آگاه می‌کنند. ویژگی‌های مهم ردیاب‌های ماشین عبارت‌اند از:

  • ردیاب شنود‌دار با میکروفون قوی برای شنیدن صدای داخل خودرو
  • وزن کم
  • نصب آسان
  • مقاوم در برابر آب، ضربه و گرد‌و‌غبار
  • پشتیبانی انواع سیم‌کارت‌های اپراتور‌های داخلی
  • خاموش کردن خودرو از راه دور با ارسال پیامک
  • پنل ردیابی اختصاصی مخصوص گوشی همراه و رایانه
  • گزارش سرعت غیر‌مجاز 

علاوه‌بر این، قابلیت‌هایی مانند اعلام هشدار هنگام برخورد ضربه به خودروی خاموش و امکان برنامه‌ریزی برای یادآوری تعمیر‌گاه و نگهداری از ماشین، استفاده از ردیاب را بسیار لذت‌بخش کرده است. 

ضد‌سرقت کردن ماشین با کمک قوی‌ترین ردیاب‌های جی پی اس خودرو

در این مقاله به سوال «بهترین سیستم امنیتی برای ضد‌سرقت کردن خودرو چیست؟» به‌طورکامل پاسخ دادیم. بهترین راه و امن‌ترین سیستم، ردیاب خودرو است. جی پی اس‌ها از دید سارقین مخفی هستند و بر‌عکس دزدگیر‌ها به‌راحتی قطع نمی‌شوند. به کمک ردیاب خودرو حتی در مناطقی که آنتن اینترنت قوی نیست، از موقعیت مکانی خودرو آگاه می‌شوید. با تعیین محدوده مجاز حرکتی، از مسیر‌های طی‌شده خودرو خود مطمئن خواهید شد. هنگامی که آسیبی متوجه ماشین شما باشد، ردیاب به‌سرعت با ارسال پیامک به گوشی همراه مالک یا ارسال آلارم هشدار روی نرم‌افزار ردیابی، شما را از خطر آگاه می‌کند. 

اگر شما نیز قصد دارید یک‌بار برای همیشه امنیت خودرو خود را به بهترین شکل ممکن فراهم کنید، پیشنهاد ما خرید قوی‌ترین ردیاب‌های شرکت جی پی اس خودرو است. جی پی اس خودرو با بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت در حوزه امنیت اتومبیل، خدمات متعددی را به مشتریان خود عرضه کرده است. همچنین کیفیت ردیاب‌ها با ارائه گارانتی معتبر، تضمین می‌شود. برای مشاهده انواع ردیاب خودرو و دزدگیر ماهواره‌ای به سایت gpskhodro.com مراجعه کنید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره ۰۲۱۸۸۸۰۱۳۲۵ تماس بگیرید تا کارشناسان جی پی اس خودرو شما را راهنمایی کنند. 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar