شیشه اتومبیل و انواع آن

سه شنبه 11 مهر 02 ساعت 21:02
شیشه اتومبیل و انواع آن

شیشه ماشین از جمله قطعات مهم خودرو محسوب می شود که برای جلوگیری از سرما خاک و گرد غبار وجود آن مهم و کاربردی و ضروری است.علاوه بر آن برای دید بهتر راننده شیشه جلو بسیار اهمیت دارد. شما برای چند لحظه ماشینتان را بدون شیشه تصور کنید.

شیشه در کارخانه خودرو سازی و شیشه ساختمانی شاید از لحاظ نامی مشابه باشند، اما متریال و ابعاد و اندازه این شیشه ها کاملا متفاوت هستند. شیشه لمینت در ساختمانی با شیشه لمینت در خودرو متفاوت هستند.و تفاوت چشمگیری که در بین این دو شیشه وجود دارد این است که ساختمانی اگر بشکند می تواند آسیب رسان باشد چون شیشه ها به اطراف پرتاب می شوند.

اما شیشه خودرو در صورت شکست خطری نداردیا بهتر است بگوییم کم خطر است.شیشه های خودرو معمولا یا از نوع لمینت هستند و یا از نوع سکوریت هستند. که معمولا در شیشه جلو از لمینت و در شیشه عقب از شیشه سکوریت استفاده می کنند. در ادامه ما به طور کامل در مورد شیشه های ماشین توضیح خواهیم داد.

ایمنی در شیشه خودرو و انواع آن

در گذشته شیشه های ماشین نه از نوع سکوریت بودند و نه از نوع لمینت شیشه های معمولی بودند که با کوچکترین ضربه موجب شکست می شود.و به سرنشینان آسیب می رساند.چون شیشه ها چند تیکه و پرتاب می شدند.

فردی به نام هنری فورد برای تولید خودرو تصمیم گرفت که ایمنی شیشه های خودرو را افزایش دهد. از این رو به تولید شیشه های لمینت پرداخت و در خودرو به کار برد که در ادامه به شیشه لمینت به طور کامل می پردازیم.

شیشه لمینت

از شیشه لمینت معمولا برای شیشه جلو استفاده می کنند. که این شیشه 

از سه لایه تشکیل می شود. که لایه ی میانی از نوع pvb است.تولید این شیشه از سال ۱۹۹۰ توسط فردی به نام هنری فورد صورت گرفت.

برای تولید شیشه لمینت دو ورق شیشه را توسط لایه ی پلیمری به هم می چسبانند. که کاربرد آن لایه یکدست کردن شیشه به صورت یکپارچه است.که زمان ترک خوردن و شکستن شیشه ریز ریز نشه و به هم بچسبد.

مورد مهم دیگری که این شیشه دارد جلوگیری از اشعه فرابنفش به داخل کابین است.که تقریبا از سال ۱۹۹۰ در بیشتر خودرو ها مانند شیشه chr از همین نوع شیشه برای شیشه جلو تویوتا ها و سایر خودرو ها استفاده شده است.

بیشترین کاربرد شیشه های لمینت در خودرو سازی است اما در برخی ساختمان ها که به دنبال ایمنی هستند و یا حتی فروشگاه ها برای امنیت بیشتر در برابر ضربه سارقین و ... می توانند از این نوع شیشه بهره مند شوند.

شیشه حرارت دیده

شیشه سکوریت یا همان شیشه حرارت دیده یکی دیگر از انواع شیشه های به کار رفته در صنعت خودروسازی است. که برای شیشه عقب خودرو و در اکثر خودرو ها شیشه بغل خودرو نیز کاربرد دارد.برای استفاده از شیشه های لمینت به جای شیشه سکوریت هیچ ممنوعیتی وجود ندارد. حتی در برخی از خودرو های بنز و بی ام و از شیشه لمینت برای درب ها استفاده شده است. اما صلاح دید خودروسازان شیشه سکوریت بوده است.

طبق آزمایشات و بررسی های انجام شده شیشه سکوریت موقع شکست به تیکه ای بزرگ بزرگ تبدیل نمی شود و پرتاب نمیشود. و به سرنشینان آسیب نمی رساند.

بر عکس به تیکه های کوچکی تبدیل می شود که آسیب پذیری سرنشینان را به حداقل می رساند.

غیر از صنعت خودروسازی از شیشه های سکوریت در ساخت ظروف و عینک نیز استفاده می شود.

شیشه دودی

این نوع شیشه در واقع نمی توان گفت که یکی از انواع شیشه است چون متریال یا سکوریت است یا لمینت . بلکه تنها تفاوت در رنگ این شیشه هاست. که به دو صورت ممکن است مشاهده کنید. شیشه دودی سولار فابریک. یا شیشه دودی که با برچسب دودی شده است.

برخی از شیشه ها شیشه فابریک خودرو به رنگ دودی بوده است. و برخی نیز فرد به صورت افترمارکت به کارخانه شیشه دودی سفارش می دهد.

شیشه المنت دار

حتما خطوط مشکی رنگ و موازی در شیشه عقب خودرو را مشاهده کردید. این خطوط برای گرمکن است. که اصلاحا به این شیشه ها شیشه المنت دار و یا گرمکن دار می گویند. که توسط یک سنسور به ماشین متصل می شوندو موقعی که شیشه عقب بخار می کند با روشن نمودن سنسور بخار ، بخار شیشه عقب از بین میرود.

ترمیم شیشه خودرو

اگر شیشه جلو خودرو شما ترکی کمتر از یک عدس می باشد.می توانید قبل از تعویض ابتدا یک ویدیو تهیه کنید و برای شیشه اتومبیل عبدالهی بفرستید تا شاید با ترمیم خط و خش این شیشه رفع شود. در غیر این صورت می توانید برای تعویض مراجعه کنید.مثلا در مورد برخی از خودروها مانند شیشه پرادو ، ترمیم شیشه جلو اصلی ارزش دارد. اما تا جایی که ترمیم به کار آید اگر تشخیص به نحوی باشد که باید تعویض کنید چون ترمیم شیشه توسط لیزر صورت می گیرد که هزینه ی آن نیز نسبتا بالا است چه بهتر که اگر هزینه ترمیم با هزینه تعویض خیلی اختلاف قیمت ندارد با خرید شیشه ایرانی شیشه خود را تعویض کنید.

انواع شیشه ها و برند های مختلف برای شیشه ماشین عبارتند از:

  • شیشه چینی
  • شیشه اروپایی
  • شیشه ایرانی
  • شیشه اصلی
  • شیشه فو آیو

نانو کربن در نسل جدید شیشه ها

یک ویژگی جدید در شیشه ها امروزه بوجود آمده که بیشتر در شیشه های ساخت آلمان به کار می روند. که با نام فیبر نانو کربن که مقاومت شیشه ها را بالا میبرد.

سخن آخر

اگر به هر دلیلی احساس کردی نیاز به یک شیشه اتومبیلی معتبر و کار درست دارید کافیه شیشه اتومبیل عبدالهی را در گوگل سرچ کنید.هم خرید حضوری دارند و هم غیر حضوری . برای افرادی که سفر به تهران برایشان امکان پذیر نیست می توانند از خدمات ارسال شیشه اتومبیل به شهرستان ما بهره مند شوید.

آدرس: رسالت، خیابان دردشت، بالاتر از چهارراه گلبرگ، پلاک ۴۲۱

شماره تماس :۰۲۱۷۷۰۹۰۶۵۲

۰۲۱۷۷۱۹۶۱۴۳

۰۹۱۲۳۲۳۶۲۱۱

آدرس اینترنتی:https://abdollahiglass.com/

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar