همه چیز در مورد نوبت دهی تعویض پلاک اینترنتی

پنج شنبه 30 بهمن 99 ساعت 14:49
همه چیز در مورد نوبت دهی تعویض پلاک اینترنتی

در روزهای شیوع پاندمی کرونا، تعویض پلاک اینترنتی به‌عنوان راه‌حل جایگزین روش معمول دریافت نوبت فک پلاک، در دستور کار مراکز فک پلاک قرار گرفته است. با توجه به اهمیت موضوع، در این مقاله از مجله همراه مکانیک قصد داریم راهنمای نوبت‌دهی مراکز مربوطه را بررسی کنیم تا تمامی ابهامات موجود در ارتباط با این موضوع برطرف شود. توجه داشته باشید که قبل از مراجعه به این مراکز، مدارک لازم را حتماً همراه خود داشته باشید. برای اطلاع از مدارک لازم، مقاله جامع تعویض پلاک را مطالعه کنید.

« تعویض پلاک اینترنتی در تمامی مراکز فک پلاک تهران از شهریور ۹۹، به منظور حفظ سلامت مراجعین در راستای ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرایی شده است. از این رو برای دریافت نوبت دهی تعویض پلاک با مراجعه به سامانه مربوطه و ثبت نام فک پلاک اینترنتی، اقدام به رزرو نوبت کنید. توجه داشته باشید در صورت حضور در این مراکز فاصله گذاری اجتماعی را رعایت فرمایید تا از ازدحام افراد جلوگیری شود. »

تا پیش از شیوع بیماری کووید-۱۹، روند نوبت‌گیری جهت فک پلاک، به‌صورت مراجعه حضوری خریدار و فروشنده به نزدیک‌ترین مرکز موجود در شهر محل سکونت خریدار انجام می‌شد. کافی است یک ‌بار به مراکز مربوطه مراجعه کرده باشید تا از کثرت مراجعه‌کنندگان و میزان ازدحام افراد در این مراکز مطلع باشید.

تعویض پلاک اینترنتی، در تمامی مراکز فک پلاک تهران و به‌منظور حفظ سلامت مراجعین در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی از شهریور ۹۹ اجرایی شده است. ازاین‌رو، برای دریافت نوبت‌ باید به سامانه نوبت‌دهی مربوطه مراجعه کنید. دقت داشته باشید که هنگام حضور در مرکز مربوطه، فاصله‌گذاری اجتماعی را نیز رعایت کنید.

نوبت‌دهی تعویض پلاک اینترنتی در دوران کرونا

بر اساس اعلام رئیس مرکز شماره‌گذاری ناجا، از تاریخ ۱۹ شهریور به بعد، با توجه به شیوع پاندمی کرونا و لزوم توجه به اصل فاصله‌گذاری اجتماعی، پذیرش مراکز فک پلاک و دریافت وقت و شماره‌گذاری خودرو و موتورسیکلت در تهران، فقط به‌صورت اینترنتی انجام گرفته است.

در بیانیه این مرکز آمده است که پروسه ثبت‌نام فک پلاک و نوبت‌دهی آن، کاملاً اینترنتی خواهد بود و شهروندان از مراجعه حضوری به مراکز تعیین‌شده اکیداً خودداری کنند. هم‌چنین متقاضیان باید دقت داشته باشند که خودروهای دارای پلاک زوج، در روزهای زوج و خودروهای دارای پلاک فرد، در روزهای فرد در مراکز فک پلاک پذیرش می‌شوند.

بر اساس اعلام این مرکز، از ابتدای مهرماه ۹۹ علاوه بر استان تهران، استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، فارس، گیلان، کرمانشاه، البرز، یزد و قم نیز به سامانه نوبت‌دهی اینترنتی متصل شده‌اند. در ادامه، به تشریح فرایند نوبت‌دهی اینترنتی تعویض پلاک خواهیم پرداخت و مراحل نوبت‌گیری جهت این کار را با هم مرور خواهیم کرد.

مراحل نوبت دهی تعویض پلاک اینترنتی

برای نوبت‌گیری، ابتدا باید وارد سامانه اینترنتی به آدرس https://nobatdehi.epolice.ir شوید:

  • در اولین مرحله و پیش از هر اقدامی، باید در سامانه فک پلاک ثبت‌نام کنید.
  • بر اساس انتخاب استان، شهر و نوع وسیله نقلیه، جستجوی مراکز انجام می‌شود و در ادامه، لیست تمامی مراکزی را که ظرفیت نوبت‌دهی را برای فک پلاک اینترنتی در شهر مورد‌نظر دارند، نمایش داده می‌شود.
  • با انتخاب مرکز مورد‌نظر، روز و ساعات‌ قابل‌انتخاب برای مراجعه حضوری دیده می‌شود.
  • در مرحله آخر، با ثبت ﭘﻼک نصب‌شده ﻓﻌﻠﯽ، (پلاک ﻓﺮوﺷﻨﺪه) مدارک لازم برای فک پلاک مشاهده و با انتخاب دکمه ثبت، نوبت‌دهی اینترنتی انجام می‌شود.

قوانین و مقررات سامانه نوبت‌دهی تعویض پلاک

در حال حاضر، هر فرد تنها مجاز به انتخاب یک نوبت در مراکز مربوطه است و در صورت عدم مراجعه در روز و ساعت مقرر، نوبت متقاضی به‌صورت خودکار باطل می‌شود.

لازم‌ به ذکر است که در صورت عدم مراجعه متقاضی در نوبت ثبت‌شده جهت فک پلاک، رزرو و دریافت نوبت آتی برای وی با محدودیت‌هایی مواجه خواهد شد؛ لذا در صورت انصراف از مراجعه در تاریخ مورد‌نظر، متقاضی باید پیش از سر‌‌رسید مقرر، نسبت به لغو نوبت دریافت‌شده از طریق حساب کاربری خود در سامانه مربوطه اقدام کند. خریدار باید قبل از انجام رزرو و نوبت‌گیری، نسبت به تکمیل مدارک احراز محل سکونت خود (که در بخش قبلی به آن‌ها اشاره شد) اطمینان حاصل کند.

هنگام مراجعه حضوری، اطلاعات ثبت‌شده در سامانه مربوطه، با شخص مراجع مطابقت داده خواهد شد و تنها با ارائه مدارک هویتی متقاضی به‌همراه خودرو با شماره پلاک ثبت‌‌شده، مجوز ورود به مرکز داده می‌شود.

درنهایت، لازم به یاد‌آوری است که با توجه به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، از ورود اشخاص همراه خریدار و فروشنده به مراکز جلوگیری خواهد شد؛ هم‌چنین ورود افراد بدون داشتن ماسک نیز ممنوع است. لازم به ذکر است که قبل از ورود به پارکینگ، غربال‌گری و تب‌سنجی مراجعین نیز انجام می‌شود؛ لذا در صورت مشاهده علائم بیماری، از مراجعه به مراکز تعویض پلاک جداً خودداری فرمایید.

مزایای تعویض پلاک اینترنتی

ازآن‌جایی‌که مراکز فک پلاک یکی از شلوغ‌ترین و پرازدحام‌ترین مکان‌ها بودند، شیوع ویروس کرونا این مراکز را به تعطیلی کشاند که موجب بروز مشکلات بسیاری برای مشتریان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مالی کشور شد. تجربه آنلاین‌شدن فرایند  ثبت درخواست تعویض پلاک به‌عنوان راه‌حلی سودمند، از سویی مانع از ازدحام جمعیت در مراکز مربوطه و بالارفتن ریسک انتقال بیماری می‌شود و از سوی دیگر، از اتلاف وقت مالکان و خریداران در صف‌های طولانی جلوگیری می‌کند.

منبع: نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک hamrah-mechanic.com

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "همه چیز در مورد نوبت دهی تعویض پلاک اینترنتی"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
سامیار
مهمان

باعرض سلام خدمت شما ممنون ازراهنماهیتون من نوبت گرفتم برای برادرم بجای شماره ملی برادرم شماره ملی خودم را وارد کردم ایا مشکلی پیش نمیاد لطفا راهنماهی بفرماید ممنون