کدام یک از قطعات خودرو زودتر خراب می شوند؟

چهارشنبه 10 آذر 00 ساعت 11:21
کدام یک از قطعات خودرو زودتر خراب می شوند؟

فرقی نمیکند که چه خودرویی با چه کلاس و مدلی را سوار می شوید و همچنین قیمت خودرو نیز در این مورد تاثیری ندارد.قطعاتی در  خودروشما قرار دارد  که هر کدام عملکردهای متفاوتی را انجام می‌دهند و سطوح مختلف سایش را متحمل می‌شوند. با گذشت زمان، آنها شروع به خرابی می کنند و اگر نادیده گرفته شوند، ممکن است به طور کامل از کار بیفتند یا به سایر قسمت ها آسیب برسانند. در این مطلب قصد داریم شما را با قطعاتی از خودروهایتان آشنا کنیم که بیشترین و کمترین خرابی را دارند و به صورت منظم و دوره ای نیاز به تعویض دارند.

چه عواملی باعث فرسودگی قطعات خودرو می شود؟

این کاملاً عادی است که قطعات خودرو پس از یک دوره معین نیاز به تعویض داشته باشند، به همین دلیل است که باید تعمیر و نگهداری خودرو را بر اساس مسافت پیموده شده انجام دهید اما عوامل مهمی هم هستند که در عمر قطعات خودروی شما تاثیر گذار هستند و موجب فرسودگی آنها می شوند

محیط رانندگی

یکی از عومال مهم در خرابی قطعات خودرو محیطی است که شما در آن رانندگی می کنید،در شهر و یا خارج شهر میزان اصطحلاک خودروی شما متفاوت بوده و اگر اهل راندگی در جاده ها و بزرگراه های خارج از شهر هستید باید بیشتر به فکر سلامت و ایمین خودروی خود باشید.

مسافت پیموده شده سالانه

اگر جزو افرادی هستید که هفته ای یک بار ماشین خود را روشن می کنید و نهایت برای خرید کردن و رفتن به مهمانی سوار ماشین می شوید خیلی نگران تعویض قطعات خودروی خود نباشید اما اگر به صورت روزانه و مداوم مجبور هستید مسافت زیادی را با خودروی رانندگی کنید خیلی بیشتر باید مراقب قطعات و لوازم خودروی خود باشید و زودتر ذز بقیه باید آنها را تعویض کنید.

سبک رانندگی

  اصلی ترین عامل برای خراب شدن قطعات خودرو نوع و سبک رانندگی شما است این که به طور مثال در دست اندازها و سرعت گیرها چطور رانندگی کنید یا به چه شکل از ترمز استفاده می کنید گرفتن ترمزها ها نیز میتواند به لنت ها آسیب بزند.

مانند یک تاریخ انقضا کار نمی کند، که شما را ملزم به تعویض قطعات خودرو پس از رسیدن به زمان دقیق یا مسافت تحت پوشش می کند. در عوض، مانند یک هدآپ است که به شما می گوید دیر یا زود، آن قسمت نیاز به تعویض دارد.

لنت ترمز

لنت های ترمز بیشترین تعویض قطعات سیستم ترمز هستند. معمولاً بعد از سه تا پنج سال یا ۵۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰ کیلومتر فرسوده می شوند. هر چه خودرو سنگین‌تر باشد، لنت‌های ترمز سریع‌تر فرسوده می‌شوند. ترافیک توقف و حرکت نیز باعث فرسودگی و پارگی بیشتر می شود. روتورها نیز می توانند فرسوده شوند. این قطعات خودرو از گرم شدن بیش از حد سیستم ترمز جلوگیری می کند. با این حال، اگر آنها فرسوده شوند، خطر خرابی خطرناک ترمز را تهدید می کند. برای جلوگیری از این امر، مراقب علائمی باشید که نیاز به تعمیر ترمز دارید، از جمله صدای جیغ بلند، ساییدن، لرزش، یا احساس «نبض» در هنگام گرفتن ترمز.

باتری

باتری همان چیزی است که به موتور برق می دهد تا با روشن کردن احتراق روشن شود. اکثر باتری ها پس از چهار تا شش سال فرسوده می شوند. باتری رو به اتمام می تواند استارت زدن خودرو را دشوار کند و چراغ چک موتور نیز ممکن است روشن و خاموش شود. اگر متوجه این علائم شدید، آزمایش باتری خودرو می تواند نشان دهد که آیا زمان تعویض آن فرا رسیده است یا خیر

شمع‌ها

 شمع‌ها انرژی را از باتری به سوخت موجود در سیلندرهای موتور منتقل می‌کنند تا با چرخاندن کلید، خودرو روشن شود. شمع ها تقریباً هر ۵۰۰۰۰ کیلومتر باید تعویض شوند، اگرچه طول عمر واقعی به نوع شمع های شما و سبک رانندگی شما بستگی دارد و زمانی که خودروی شما شتاب کمتری داشته باشد و آرام حرکت کند شمع های خودروی شما دچار مشکل شده است.

تعلیق و فرمان

سیستم تعلیق که عمدتاً از شوک ها و پایه ها تشکیل شده است، سواری شما را یکنواخت و تحت کنترل نگه می دارد. پس از طی حدود ۸۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰۰ هزار کیلومتر، تکان ها و پایه ها شروع به نرم شدن می کنند. این ممکن است هنگام رانندگی از روی دست اندازها، برخورد به چاله ها یا توقف سریع باعث شیب و شیرجه بینی شود. با تعویض سیستم تعلیق  باعث می شود شما به راحتی و ایمن رانندگی کنید.

پمپ بنزین

پمپ بنزین به عنوان یکی از اجزای حیاتی خط سوخت، بنزین را از باک به داخل موتور می راند. ممکن است هر ۹۰۰۰۰ هزار کیلومتر نیاز به تعویض داشته باشد. اگر پمپ آنطور که باید کار نکند، ممکن است موجب کند شدن سرعت اتوموبیل خود شوید.

فیوزها

سیستم الکتریکی خودروی مبتنی بر فیوزها می باشد. این قطعات در طول تعمیر و نگهداری معمولی بررسی نمی‌شوند و تنها زمانی نیاز به توجه دارند که با مشکلات اتصال مواجه شوند یا کاملاً منفجر شوند. هر یک از این اتفاق ها  ممکن است منجر به خاموش شدن چراغ‌های داشبورد، سوسو زدن چراغ‌های داخلی، خرابی برف‌پاک‌کن‌های شیشه جلو، از کار افتادن شیشه های خودرو و سایر مشکلات مربوط به ابزار خودرو شود. تعویض فیوز خورده یا سوخته کار آسانی است که احتمالا خودتان می توانید انجام دهید.

لوازم یدکی خودروهای کیا و هیوندای

حال بعد از فهمیدن این که کدام یک از قطعا خودروی شما زودتر خراب می شوند یکی از موضوعات بسیار مهم تر خرید لوازم یدکی است امروزه انواع لوازم یدکی به صورت فیک و غیر اصل در بازار وجود دارد که خرید و استفاده از آنها علاوه بر خراب شدن دوباره و کارکرد نامناسب می تواند باعث آسیب رساندن به قطعات بزرگتر و حساس تر خودروی شما بزند که می تواند شما را متحمل چندین برابر هزینه کند.

حال اگر به دنبال خرید لوازم یدکی کیا در تهران هستید ما به شما الماس پارت را پیشنهاد می کنیم یکی از معتبر ترین فروشگاه ها در این زمینه است که با سابقه بیش از ده سال در این زمینه  فعالیت می کند. این فروشکاه واقع در خیابان اکباتان تهران و در پاساژ معصومی می باشد و شما اگر به طور مثال دارنده خودروی  سورنتو هستید می توانید قطعات سورنتو را به صورت اورجینال از الماس پارت خریداری کنید.

همچنین الماس پارت در زمینه فروش لوازم یدکی هیوندای نیز فعالیت می کند و شما می توانید اصلی ترین قطعات آی ۳۰ را هم از طریق اینترنتی و تماس با کارشناسان این فروشگاه و هم به صورت حضوری به راحتی خریداری کنید

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar