یخچال ماشینی برای حفظ سلامت غذا در مسافرت

بروزرسانی در: یکشنبه 15 بهمن 02 ساعت 12:38
یخچال ماشینی برای حفظ سلامت غذا در مسافرت

هنگام برنامه ریزی برای سفر طولانی با خودروی خود، به وسیله ای نیاز دارید تا خوراکی های خود را نگهداری کنید و دغدغه خرید خوراکی ها را نداشته باشید، به ویژه اگر قرار است به مکان هایی بروید که دسترسی به آن ها سخت است. اگر علاقه مند به اقامت در کمپ های مختلف در طول سفر هستید، یک خنک کننده خودرو هم مورد نیاز تان خواهد بود.

قبل از خرید این وسیله، بهتر است با خودتان فکر کنید و ببینید آیا واقعا علاقه مند به سفر های طولانی هستید که خرید یخچال ماشینی ارزش داشته باشد؟ اگر قرار است تنها هر چند سال یک بار سفر طولانی بروید و برای مدت طولانی در سفر های تان اقامت ندارید، احتمالا نیازی به خرید تجهیزات سفر مانند یخچال خودرو ندارید. اما اگر علاقه مند به سفر های طولانی و اقامت در کمپ ها هستید، حتما به این تجهیزات نیاز خواهید داشت و یخچال خودرو همانند یخچال آشپزخانه برای شما یک وسیله اساسی خواهد بود.

یخچال خودرو چیست؟

یخچال خودرو یک جعبه کوچک است که دارای یک کمپرسور یخچال بوده و می تواند دمای داخل آن را تنظیم کند. این یخچال قادر است مواد غذایی را فریز کند؛ مهم نیست دمای محیط چند درجه است، می توان دمای جعبه خودرو را در هر درجه ای که می خواهید تنظیم کنید.

امروزه برخی از جعبه ها برای خودرو وجود دارد که به عنوان یخچال خودرو به فروش می رسند، اما در واقع فقط یک جعبه عایق بندی شده هستند. این وسیله با استفاده از برق شهری یا برق خودرو کار می کند و میزان سرمایش آن بستگی به دمای محیط دارد. حداکثر کارایی این جعبه ها، ۱۰ درجه سانتی گراد کمتر از دمای محیط است و نمی توان هر گونه تولید یخ یا فریز کردن اشیاء را از آن انتظار داشت. این جعبه ها فقط قادر به گرم کردن یا سرما دادن به فضای داخل خود نسبت به محیط هستند.

اگر واقعاً به یخچال خودرو نیاز دارید، باید دقت کنید که یک مدل کاملاً یخچالی را بخرید. زیرا تنها در این صورت یخچال خودرو خریداری شده می تواند نیاز های شما را برطرف کند. باید توجه داشت که یخچالی که به طور واقعی مانند یخچال عمل می کند، قیمت بالاتری نیز دارد. اما شما می توانید اطمینان داشته باشید که به خوبی کار می کند و نیاز به تعمیرات یخچال ندارد. یخچال های ماشینی را با بهترین قیمت از بازرگانی اوجی کالا خریداری کنید.

ویژگی های یخچال خودرو

برند های یخچال ماشینی بر اساس نیاز های مصرف کننده، یخچال خودرو را تولید کرده اند. این محصول دارای ویژگی های مناسبی است که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم. یخچال خودرو دارای کمپرسور آنتی شوک است که توانایی مقاومت در برابر تکان های شدید خودرو های آفرودی را دارد. این دستگاه در سطوح ولتاژی ۱۲ و ۲۴ ولت عمل می کند و کمپرسور نیز به گونه ای طراحی شده است که در هر دو ولتاژ بهترین عملکرد را دارد.

این یخچال خودرو می تواند با استفاده از آداپتور به برق شهری ۲۲۰ ولت وصل شود. هنگامی که دمای یخچال را روی درجه‌ی ۱۸- تنظیم کرده و آن را از برق جدا کنید، می تواند تا ۲۴ ساعت دما را تا کمتر از صفر درجه حفظ کند. اما این مسئله به دمای هوای محیط نیز بستگی دارد. در صورت باز شدن درب دستگاه در زمان قطع برق، دما به سرعت افزایش می یابد و گرم می شود.

بدنه‌ی یخچال خودرو از فولاد کربنی خود رنگ ساخته شده و دسته‌ی آن از جنس PVC است. نصب این یخچال فریزر خودرو بسیار ساده است، کافی است آن را از کارتن خارج کنید و با استفاده از کابل اتصال فندکی، کابل مستقیم به باطری یا مبدل AC/DC آن را به برق وصل کنید.

همچنین، می توانید از دفترچه راهنما برای نصب مناسب تر این محصول استفاده کنید. اگر تغذیه محصول توسط پنل خورشیدی انجام شود، می توانید یخچال را مستقیما به پنل خورشیدی متصل کنید، البته به شرطی که از بازه‌ی مناسب آن خارج نشود. اما بهتر است برای اتصال یخچال به پنل خورشیدی، از باطری و شارژ کنترل استفاده کنید.

مصرف جریان دستگاه، بستگی به دمای محیط و ولتاژ منبع تغذیه دارد. در دمای ۳۲ درجه و با تغذیه‌ی ۱۲ ولت، مصرف دستگاه تقریبا ۴.۵ آمپر ساعت است.

درب یخچال خودرو دارای آهن ربای قوی است و حتی در تکان های شدید هم باز نمی شود. همچنین سیستم تعلیق کمپرسور به گونه ای طراحی شده است که در تکان های خودرو های آفرود مشکلی به‌ وجود نمی آید، با این حال، در صورت تکان های بسیار شدید که ممکن است سرنشینان نیز آسیب ببینند و حرکت کمپرسور را مختل کند، کمپرسور خاموش می شود و روی صفحه‌ی نمایش پیغام خطا نمایش داده می شود.

مزایای استفاده از یخچال در خودرو ها

  • مزایای استفاده از یخچال در خودرو ها و ماشین های سنگین عبارت اند از:

  • نگهداری بلند مدت مواد غذایی مورد نیاز

  • امکان فریز کردن مواد غذایی برای حفظ تازگی

  • خنک نگه داشتن نوشیدنی ها در تابستان برای استفاده در طول راه

  • بی‌ صدا بودن یخچال خودرو

  • جلوگیری از هزینه های بین راه با برداشتن مواد غذایی از یخچال

  • استفاده از منابع نیروی خودرو برای این یخچال ها

انواع یخچال ماشینی

انواع مختلف یخچال ماشینی مسافرتی عبارتند از:

یخچال و فریزر با کمپرسور: یخچال های این نوع با استفاده از کمپرسور قدرتمندی که دمای زیر صفر را ایجاد می کند، مواد غذایی را خنک نگه می دارند. بعضی از مدل ها می توانند تا منفی ۲۰ درجه سانتی گراد درجه انجماد داشته باشند.

یخچال های ترمو الکتریک: این نوع یخچال ها از پمپ حرارتی جامد برای انتقال گرما استفاده می کنند. آن ها قادر به نگهداری مواد غذایی در دمای حدود ۱۸ تا ۲۰ درجه سانتی گراد نسبت به دمای محیط هستند.

یخچال های جذبی: یخچال های این مدل از مبدل های حرارتی جریان گاز استفاده می کنند. آن ها قابلیت نگهداری مواد غذایی برای مدت طولانی تا چند هفته را دارند، اما برای مناطق گرمسیری مناسب نیستند.

یخچال ماشینی با دمای قابل تنظیم بین منفی ۲۰ و مثبت ۲۰ درجه، عملکرد کامل یک یخچال فریزر را دارد. ضد ضربه و با طراحی مناسب برای حمل آسان، این یخچال ها در سایت اوجی کالا با ظرفیت های مختلف موجود هستند و قیمت مناسبی نیز دارند.

همچنین، کول باکس های خودرویی و یخچال های ماشینی اوجی کالا می توانند با منابع برقی مختلف مانند برق شهری، باطری خودرو و حتی پورت سولار کار کنند.

کاربرد های یخچال ماشینی

استفاده از یخچال خودرو برای مسافرت های طولانی همچنان مفید است. این افراد ممکن است مایل باشند مواد غذایی خود را در هنگام سفر با خود ببرند تا بتوانند در هنگام نیاز آن ها را پخت و پز کنند. در فصل های گرم، نگهداری این مواد غذایی بدون یخچال مشکل است و یخچال ماشینی می تواند این مشکل را حل کند.

همچنین مالکان کامیون ها و اتوبوس ها که به طور مداوم در سفر هستند، به یخچالی نیاز دارند که بتوانند نوشیدنی های خنک را در آن نگه دارند و در هر زمان که نیاز دارند، از آن استفاده کنند. یخچال های مورد استفاده در کامیون ها و اتوبوس ها ممکن است متفاوت باشند.

نکات مهم در هنگام خرید یخچال خودرویی

ظرفیت یخچال کمپینگ: ابتدا باید اندازه یخچال را بر اساس نیاز های خود انتخاب کنید. اینکه آیا آن را در چادر یا اتومبیل تان جا دادن آسان است یا خیر و یا توجه به میزان غذا ها که قصد دارید در آن نگهداری کنید اهمیت دارد.

نوع یخچال کمپینگ: انتخاب نوع یخچال مناسب بسیار مهم است. می توانید بین یخچال های غیر فعال (یا معمولی) و یخچال های کمپرسوری انتخاب کنید. یخچال های کمپرسوری برای سفر های کمپینگ مناسب تر هستند.

قابلیت تنظیم دما: مطمئن شوید که یخچال قابلیت تنظیم دما را دارد. این ویژگی مهم است تا بتوانید دمای مناسب برای نگهداری انواع مواد غذایی را تنظیم کنید.

وزن: هنگام خرید، به وزن یخچال هم توجه کنید. انتخاب یخچالی با وزن سبک و کمتر کمک می کند تا جا به جایی آن آسان‌ تر باشد.

خرید یخچال ماشینی گزینه ای واجب برای کسانی است که همواره در حال سفر های طولانی مدت هستند. این یخچال را در انواع مختلف از اوجی کالا بخواهید. این شرکت بهترین قیمت را به شما ارائه می دهد.

سخن پایانی

با توجه به مطالب فوق، اکنون اطلاعاتی در مورد انواع یخچال قابل حمل برای خودرو و نکات مهم در خرید این وسیله مسافرتی را به دست آوردید. برای علاقه مندان به سفر های جاده ای، کمپینگ و آفرود، به همراه داشتن یخچال قابل حمل و کوچک واقعاً ضروری است.

بنابراین، قبل از خرید، در مورد ویژگی ها و مزایا و معایب مختلف این وسیله مطالعه کنید. بهترین تصمیم را با بررسی دقیق و مقایسه انواع یخچال های قابل نصب در خودرو ها بر اساس نیاز ها و ترجیحات شخصی خود تان بگیرید. با تهیه یک یخچال مسافرتی ماشینی با کیفیت و دوام، شما به راحتی می توانید مواد غذایی تازه را در سفر های خودرویی نگهداری کنید و سفری لذت بخش تر و راحت تر را برای خود و عزیزان تان رقم بزنید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar