اضافه شدن یک ‌تریم ارزان قیمت به خانواده پورشه تایکان + تصاویر

سه شنبه 23 مهر 98 ساعت 14:00
اضافه شدن یک ‌تریم ارزان قیمت به خانواده پورشه تایکان + تصاویر

شرکت پورشه با رونمایی از مدل ۴S خودروی الکتریکی تایکان، به قول خود مبنی بر ارائه یک نسخه ارزان قیمت از این خودرو بالاخره عمل کرد.

در حالی که علاقه مندان محصولات پورشه نام ۴S را از دیگر مدل‌های پورشه مانند ۹۱۱ و پانامرا قطعاً می‌شناسند، در مدل تایکان مدل ۴S با دو پیشرانه نیز ارائه شده است. مدل ۴S استاندارد از یک پک باتری ۷۹۲ کیلووات ساعتی ۵۵۳ کیلوگرمی لیتیم یونی که شرکت از آن با نام باتری پرفورمنس یاد می‌کند استفاده می‌نماید. خریداران می‌توانند با هزینه‌ای اضافی پک باتری ۹۲.۳ کیلووات ساعتی ۶۳۰ کیلوگرمی به نام پرفورمنس باتری پلاس را خریداری کنند. این پک در واقع همان باتری ارائه شده روی مدل‌های توربو و توربو اس است.

اضافه شدن یک ‌تریم ارزان قیمت به خانواده پورشه تایکان + تصاویر

مشتریانی که پک باتری ضعیف‌تر را انتخاب می‌کنند از یک پیشرانه با ۴۲۹ اسب بخار قدرت و ۶۴۰ نیوتن متر گشتاور بهره خواهند برد. البته با فعال شدن لانچ کنترل، قدرت موتور به ۵۲۲ اسب بخار افزایش پیدا می‌کند. اگر باتری قوی‌تر را برای پورشه تایکان ۴S خود انتخاب کنید، خودروی شما ۴۸۲ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. در این موتور نیز با فعال شدن لانچ کنترل به صورت موقت قدرت موتور به ۵۶۳ اسب بخار قدرت افزایش پیدا می‌کند.

در هر دو نسخه تایکان ۴S، بدون توجه به باتری انتخاب شده خودرو به لطف دو موتور الکتریکی خود دو دیفرانسیل بوده و صفر تا صد را در ۳.۸ ثانیه می‌تواند پر کند. حداکثر سرعت این خودرو ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

اضافه شدن یک ‌تریم ارزان قیمت به خانواده پورشه تایکان + تصاویر

تایکان ۴S به تکنولوژی شارژ خلاقانه ۸۰۰ ولتی پورشه مجهز است. در شرایط ایده آل، پورشه ادعا می‌کند با این تکنولوژی شارژ ظرف ۲۲.۵ دقیقه شارژ باتری از ۵ به ۸۰ درصد می‌رسد. پورشه زمان‌های شارژ دیگر را اعلام نکرده، گرچه شرکت اعلام کرده مالکانی که دنبال شارژ قوی‌تر هستند، می‌توانند با پرداخت مبلغی بیشتر شارژر ۵۰ کیلوواتی را بخرند.

به لطف سیستم تعلیق بادی هوشمند، پورشه تایکان ۴S همان هندلینگ جذابی که از یک پورشه انتظار می‌رود را در اختیار شما قرار خواهد داد. در لیست تجهیزات استاندارد این خودرو مواردی مانند صندلی‌های جلو برقی قابل تنظیم در هشت جهت، ورود بدون کلید، رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچ، کالیپرهای ترمز قرمز و چراغ‌های جلوی LED دیده می‌شوند. با کمی دقت می‌توانید متوجه سپر جلوی پایینی مختص این مدل، رکاب‌های جدید و یک دیفیوزر مشکی عقب شوید که ۴S را از دیگر مدل‌های تایکان مجزا کرده‌اند.

اضافه شدن یک ‌تریم ارزان قیمت به خانواده پورشه تایکان + تصاویر

قیمت پورشه تایکان ۴S با پک پرفورمنس باتری از ۱۰۵ هزار و ۱۵۰ دلار شروع می‌شود و مدل مجهز به پک پرفورمنس باتری پلاس قیمت پایه‌ای معادل ۱۱۱ هزار و ۷۳۰ دلار دارد. به قیمت هر دو مدل ۱۳۵۰ دلار هزینه نمایندگی اضافه می‌شود. تحویل نمونه‌های فروخته شده از بهار سال ۲۰۲۰ قرار است شروع شود. ظرفیت پیمایش الکتریکی خودرو بعدها اعلام خواهد شد.

قیمت مدل‌های توربو و توربو اس که قبلاً رونمایی شده بودند به ترتیب از ۱۵۲ هزار و ۲۵۰ دلار و ۱۸۶ هزار دلار و ۳۵۰ دلار شروع می‌شوند. به احتمال زیاد طی ماه‌های آتی شاهد رونمایی مدل‌های ارزان قیمت‌تر از پورشه تایکان نیز خواهیم بود.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar