رونمایی از نسخه ویژه هفتاد سالگی آبارت فیات ۶۹۵ + تصاویر

شنبه 13 مهر 98 ساعت 17:09
رونمایی از نسخه ویژه هفتاد سالگی آبارت فیات 695 + تصاویر

چند ماه پیش بود که فیات اعلام کرد قصد دارد فروش فیات ۵۰۰ هاچ بک و کانورتیبل را در بازار آمریکا متوقف کند. با این حال، همچنان فروش این خودرو در بازارهای اروپایی ادامه دارد. برای همین بازار، فیات اخیراً از یک نسخه ویژه فوق العاده جذاب به نام «هفتاد سالگی آبارت ۶۹۵» رونمایی کرده که به جرات می‌توان گفت خاص‌ترین نسخه فیات ۵۰۰ تاریخ می‌باشد.

در نگاه اول به این خودرو، اولین چیزی که بسیار توجه ما را به خود جلب کرد اسپویلر نصب شده در عقب آن بود. فقط به این اسپویلر نگاه کنید! شرکت آبارت این اسپویلر خاص را که به صورت دستی قابل تنظیم می‌باشد «Spoiler ad Assetto Variabile» نامیده است. این اسپویلر ۱۲ تنظیم مختلف داشته که از صفر تا شصت درجه متفاوت هستند. فیات می‌گوید بالاترین تنظیم داون فورس آن در سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ۴۲ کیلوگرم داون فورس تولید می‌کند. تست عملکرد این باله عقب در یک تونل باد در کشور ایتالیا انجام شده است. روی این باله Abarth با حروف بزرگ نوشته شده و همین، آن را جذاب‌تر کرده است.

آبارت فیات 695

فیات ۶۹۵ آبارت در واقع برای گرامیداشت هفتادمین سالگرد تأسیس آبارت ساخته شده است. این شرکت سال ۱۹۴۹ توسط کارلو آبارت تأسیس شده بود. فقط ۱۹۴۹ دستگاه از این نسخه ویژه فیات ۵۰۰ ساخته شده و جز باله مذکور، این خودرو تجهیزات و امکانات خاص دیگری هم دارد. تمام مدل‌های این نسخه ویژه به یک بادی کیت ویژه مجهز شده‌اند که رنگ متضادی با رنگ بدنه اصلی دارد. این خودرو همچنین به کمک سقف شطرنجی و استیکرهای Abarth Scorpion از دیگر مدل‌های فیات ۵۰۰ متمایز شده است. علاوه بر این، فیات تمام این نسخه‌ها را به اگزوز رکورد مونزا، دیفرانسیل لغزش محدود، ترمزهای برمبو با کالیپرهای قرمز و رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی ویژه مجهز کرده است.

آبارت فیات 695

داخل کابین، شرکت صندلی‌های Sabelt Tricolor برای این نسخه ویژه در نظر گرفته که در واقع روکش مشکی با سه رنگ پرچم ایتالیا روی پشت سری‌های خود دارند. خروجی‌های موتور مشابه آبارت ۶۹۵ استاندارد بوده و همان ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور از پیشرانه ۱.۴ لیتری توربو چهار سیلندر باقی مانده است. این خودرو صفر تا صد را در ۶.۷ ثانیه پر کرده و حداکثر سرعتی برابر با ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت دارد.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar