فراخوان مزدا ۳ مدل ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰

شنبه 30 آذر 98 ساعت 17:04
فراخوان مزدا 3 مدل 2019 و 2020

خودروی مزدا ۳ که اخیراً بازطراحی شده، از زمان ورود به بازار در سال ۲۰۱۹ همواره فراخوان‌های مختلفی داشته است. در جدیدترین آن امروز شاهد یک فراخوان جدید برای ۳۵ هزار و ۳۹۰ دستگاه مزدا ۳ هاچ بک و سدان مدل ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ از سوی این خودروساز ژاپنی هستیم. این فراخوان برای مشکل سیستم ترمز اضطراری خودکار است که روی برخی مدل‌های خاص نصب شده است.

مزدا در بیانیه این فراخوان در توضیح مشکل گفته: «خودروهای معیوب ممکن است در حین رانندگی به دلیل فعال شدن ناگهانی سیستم ترمز اضطراری خودکار به صورت کامل در وسط خیابان یا جاده متوقف شوند.» برنامه نویسی نرم افزاری سیستم ظاهراً سبب می‌شود تا مزدا ۳ حین رانندگی به صورت اشتباهی مانعی را در مسیر خودرو تشخیص بدهد. در پاسخ به این تشخیص اشتباه، سیستم به صورت خودکار برای پیشگیری از تصادف با مانع فرضی ترمزها را فعال می‌کند. نیازی نیست که توضیح بدهیم چنین وضعیتی مخصوص در اتوبان و جاده‌های بین شهری چقدر می‌تواند خطرناک باشد. ترمزگیری خودکار ناگهانی یک خودرو قطعاً می‌تواند منجر به تصادفات بسیار شدیدی بشود. تاکنون، مزدا می‌گوید هیچ آسیب یا فوتی به دلیل این مشکل برای کسی پیش نیامده است.

فراخوان مزدا 3 مدل 2019 و 2020

اگر تاکنون این سیستم را روی مزدا ۳ خود امتحان نکرده‌اید، موضوعی وجود دارد که باید به آن توجه کنید. مزدا می‌گوید خودرو هنگامی که می‌خواهد به صورت اضطراری توقف کند ابتدا یک زنگ هشدار پخش کرده و سپس یک پیغام هشدار روی صفحه کیلومتر و آمپرهای دیجیتال و همچنین صفحه نمایش هدآپ نمایش می‌دهد.

مزدا می‌گوید این مشکل را به موسسه ملی ایمنی بزرگراه‌های آمریکا گزارش کرده، ولی همچنان در وب سایت NHTSA خبری از این موضوع نیست. برطرف کردن این مشکل برای برخی خودروها راحت و برای برخی دیگر می‌تواند مشکل‌تر باشد. خودروهایی که تاریخ تولیدشان قدیمی‌تر است احتمال دارد به تعویض کلی صفحه کیلومتر و آمپرها یا برنامه نویسی دوباره آن نیاز داشته باشند. این خودروها در واقع یک پروسه متفاوت برای غیرفعال سازی دستی موقت سیستم ترمز اضطراری خودکار دارند. برای این خودروها شرکت یک دفترچه راهنمای جدید طراحی خواهد کرد که در آن پروسه جدید غیرفعال سازی دستی موقتی سیستم شرح داده شده است. خودروهای جدیدتر فقط نیاز به بروزرسانی نرم افزای سیستم ترمز اضطراری خودکار دارند. مزدا می‌گوید به زودی با مالکان تمامی خودروهای مشکل دار تماس خواهد گرفت.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar