معرفی جهانی پورشه ۷۱۸ کیمن GT4 و ۷۱۸ اسپایدر مدل ۲۰۲۰ + تصاویر

سه شنبه 28 خرداد 98 ساعت 14:05
معرفی جهانی پورشه 718 کیمن GT4 و 718 اسپایدر مدل 2020 + تصاویر

خبری خوب برای ماشین بازها: مدل جدید پورشه کیمن GT4 و باکستر اسپایدر رونمایی شده‌اند. این بار نام آن‌ها به ترتیب ۷۱۸ کیمن GT4 و ۷۱۸ اسپایدر (باکستر نه) است و با رونمایی این دو مدل، جمع پورشه‌های موتور وسط در حال جمع شدن است. چند سال پیش دو مدل کیمن GT4 و باکستر اسپایدر در تست مجلات مختلف خودرویی توانستند تحسین کارشناسان زیادی را برانگیزند و نسل جدید آن‌ها، بسیار بهتر هم شده‌اند.

ما در این مطلب در مورد هر دو خودرو صحبت می‌کنیم چون آپگریدهای ارائه شده روی آن‌ها تقریباً یکسان هستند. بیایید ابتدا در مورد پیشرانه صحبت کنیم که در هر دو مدل، یک ۴ لیتری شش سیلندر خطی تنفس طبیعی است. پورشه می‌گوید این موتور کاملاً جدید بوده و ۴۱۴ اسب بخار قدرت و ۴۱۸ نیوتن متر گشتاور تا ردلاین ۸ هزار دور در دقیقه تولید می‌کند. موتور ۴ لیتری جدید مبتنی بر همان خانه موتورهای توربو نسل جدید ۹۱۱ ساخته شده، ولی پورشه آن را در قالب یک موتور تنفس طبیعی بازمهندسی کرده است. البته نباید آن را با یک نسخه ویژه که روی ۹۱۱ GT3 ارائه شده اشتباه نگیرید. موتور مذکور ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد و ردلاین آن عدد شگفت انگیز ۹ هزار دور در دقیقه است. موتور این خودروها از تکنولوژی کنترل هوشمند سیلندر پورشه استفاده می‌کند، بنابراین در شرایط بار کم قادر است به صورت موقت پروسه تزریق سوخت به یک یا دو سیلندر را متوقف کند. در حال حاضر، این پیشرانه به نظر یک آپگرید بسیار خوب در مقایسه با پیشرانه ۳.۸ لیتری شش سیلندر خطی موجود روی نسل قبلی این خودروها به نظر می‌رسد.

علاقه مندان پورشه از دانستن این که شرکت هر دو مدل را فقط با یک گیربکس شش دنده دستی عرضه خواهد کرد قطعاً خوشحال می‌شوند. هر دو مدل کوپه و کانورتیبل صفر تا صد مشابهی برابر با ۴.۲ ثانیه دارند. جالب این که عدد مذکور دقیقاً مشابه نسل قبلی GT4 است. مدل کوپه حداکثر سرعتی برابر با ۳۰۲ کیلومتر بر ساعت دارد و این عدد برای مدل اسپایدر برابر ۳۰۱ کیلومتر بر ساعت است. سورپرایز بزرگ البته این که ۹۱۱ GT3 هنوز خودرویی سریع‌تر از این دو مدل است.

سیستم تعلیق دو خودرو نیز بهبود پیدا کرده است. خودروها به صورت استاندارد به کمک فنرهای هوشمند با سیستم PASM پورشه مجهز هستند. ارتفاع سواری تقریباً ۳ سانتی متر در مقایسه با یک مدل کیمن یا باکستر استاندارد کاهش پیدا کرده و سیستم امکان تنظیم دستی زاویه کمبر، تو، ارتفاع سواری و تنظیمات میل موج گیرها را فراهم می‌کند. مانند قبل، هر دو خودرو برخی از قطعات خود را از ۹۱۱ GT3 قرض گرفته‌اند. در مورد این دو خودرو، بخش قرض گرفته شده از مدل مذکور اکسل جلو و ترمزها هستند. اندازه دیسک ترمز خودرو در جلو و عقب یکسان و معادل ۱۵ اینچ است. دیسک ترمزهای سرامیک کامپوزیتی بزرگ‌تر پورشه به صورت آپشن ارائه شده‌اند و در مقایسه با دیسک ترمزهای آهنی ۵۰ درصد وزن کم‌تری دارند. در عقب، شاهد یک دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی با سیستم مبدل گشتاور هستیم. رینگ‌های خودرو به صورت استاندارد ۲۰ اینچی بوده و به تایرهای ۲۴۵ در جلو و ۲۹۵ در عقب مجهز شده‌اند. هر دو مدل همچنین به تایرهای اسپرت کاپ ۲ شرکت میشلن مجهز هستند. هر دو سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری در صورت تمایل شما امکان خاموش شدن را دارند و گفته می‌شود یک دور کامل پیست نوربورگ رینگ با این دو خودرو حداقل ۱۰ ثانیه زمان کم‌تری را نشان می‌دهد.

در مورد طراحی بدنه دو خودرو خیلی نمی‌خواهیم صحبت کنیم و ترجیح می‌دهیم خودتان تصاویر را تماشا کنید. خلاصه بخواهیم بگوییم، هر دو مدل همان چیزی هستند که انتظارش را داشتیم و به معنای واقعی کلمه، هر دو فوق العاده اند. پورشه یک سیستم اگزوز اسپرت جدید برای دو خودرو طراحی کرده و انتظار می‌رود صدایی که تولید می‌کنند از ظاهرشان هم جذاب‌تر باشد. داخل کابین چرم آلکانتارا به میزان زیادی روی فرمان، دسته دنده و صندلی‌ها استفاده شده است. برای کمک به تعویض سریع‌تر دنده‌ها، دسته دنده خودرو تقریباً ۱.۵ سانتی متر در مقایسه با یک ۷۱۸ استاندارد مجهز به دنده دستی کوتاه شده است. هر دو خودرو به صورت استاندارد به سیستم تهویه مطبوع و اطلاعات سرگرمی پورشه مجهز هستند و در این دو بخش، آپشن های زیادی نیز وجود دارند. هنوز شرکت وزن دقیق دو خودرو را اعلام نکرده است.

اگر قصد خرید این خودرو را دارید، همین امروز می‌توانید با یک نمایندگی پورشه تماس بگیرید. ثبت سفارش آن‌ها شروع شده و تحویل نخستین نمونه‌ها از بهار ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد. شرکت هنوز محدودیت تولیدی برای آن‌ها در نظر نگرفته است. ۷۱۸ کیمن GT4 قیمت پایه‌ای برابر با ۱۰۰ هزار و ۴۵۰ دلار دارد. قیمت ۷۱۸ اسپایدر نیز از ۹۷ هزار و ۵۵۰ دلار شروع می‌شود.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar