نسل جدید نیسان جوک مدل ۲۰۲۰ بالاخره رونمایی شد + تصاویر

چهارشنبه 13 شهریور 98 ساعت 17:54
نسل جدید نیسان جوک مدل 2020 بالاخره رونمایی شد + تصاویر

۱۰ سال بعد از این که شرکت نیسان با رونمایی مدل جوک سگمنت کراس اورهای ساب کامپکت را شوکه کرد، امروز این شرکت ژاپنی نسل دوم آن را در حالی رونمایی کرده که از هر نظر در قیاس با مدل قبلی این خودرو بهتر شده است.

نیسان جوک مدل ۲۰۲۰ با تکیه بر موفقیت‌های نسل اول، با یک سبک طراحی تکاملی سعی کرده با حفظ ظاهر خاص نسل قبلی خود، طراحی معقولانه‌تری داشته باشد. به لطف استفاده از پلت فرم CMF-B که در نسل جدید رنو کپچر و کلیو نیز استفاده شده، نیسان جوک مدل ۲۰۲۰ اکنون کابین جادارتری نیز دارد.

نسل جدید جوک ۴۲۱۰ میلی متر طول، ۱۵۹۵ میلی متر ارتفاع و ۱۸۰۰ میلی متر عرض دارد ولی، برخلاف این افزایش اندازه توانسته در مقایسه با نسل قبلی ۲۳ کیلوگرم وزن خود را کاهش بدهد.

به لطف ابعاد و شکل بدنه جذاب خود نیسان جوک مدل ۲۰۲۰ ظاهر اسپرت تری دارد. از مهم‌ترین موارد در طراحی ظاهری‌اش می‌توانیم به طراحی شناور سقف و همچنین خطوط روی بدنه جذاب آن اشاره کنیم. در طراحی بدنه همچنین مواردی مانند جلو پنجره وی موشن و چراغ‌های LED جلو و عقب بسیار به چشم می‌زنند.

نسل جدید نیسان جوک مدل 2020 بالاخره رونمایی شد + تصاویر

بحث چراغ‌ها که شد باید بگوییم که نیسان جوک همان چراغ‌های گرد نمادین خود را در کنار چراغ‌های Y شکل جذابش حفظ کرده و در بالا به یک جفت چراغ‌های LED روز روشن افقی مجهز شده است. در عقب، دیگر خبری از چراغ‌های بومرنگ شکل نیست و آن‌ها جای خود را به چراغ‌های افقی با ظاهری ساده‌تر داده‌اند.

یک رنگ بدنه جدید به نام غروب آفتاب فوجی اکنون به دیگر ۱۱ رنگ بدنه مختلف آن اضافه شده است. نیسان همچنین با کمک سپرهای ویژه، پادری‌های مختلف و رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی امکان سفارشی سازی ظاهر این خودرو را برای خریداران فراهم کرده است.

در مقایسه با طراحی بدنه، کابین خودرو تغییرات بسیار وسیعی داشته و تغییرات آن صرفاً محدود به افزایش فضای کابین نیست. نیسان می‌گوید فضای زانوی صندلی عقب را ۵۸ میلی متر و فضای سر عقب را ۱۱ میلی متر افزایش داده و فضای بار اکنون با ۲۰ درصد افزایش حدوداً ۴۲۲ لیتر می‌باشد. نیسان جوک جدید از یک ترکیب طراحی کاملاً جدید داشبورد با صفحه نمایش مرکزی شناور و یک فرمان چند منظوره جدید استفاده می‌کند و تعداد دکمه‌های روی کنسول مرکزی آن کاهش یافته‌اند.

نسل جدید نیسان جوک مدل 2020 بالاخره رونمایی شد + تصاویر

نسخه جدید سیستم اطلاعات سرگرمی نیسان کانکت یک صفحه نمایش ۷ اینچ با پشتیبانی از اپل کارپلی، اندروید اتو و گوگل اسیستانت دارد. سیستم صوتی بوز با هشت بلندگوی این خودرو کیفیت صدای بسیار بهتری در مقایسه با نسل قبلی جوک ارائه می‌کند.

نیسان می‌گوید موقعیت راننده پشت فرمان بسیار بهتر شده و از مواد اولیه نرم برای طراحی داشبورد و پنل درها استفاده شده و کابین نیسان جوک مدل ۲۰۲۰ به طور کلی حس و حال لوکس‌تری دارد. این خودرو به صورت استاندارد به صندلی‌های اسپرت در جلو با آپشن روکش چرم و آلکانتارا مجهز است. از مهم‌ترین آپشن های سفارشی سازی کابین می‌توانیم به ترکیب رنگ و جنس مختلف روکش صندلی‌ها و همچنین رنگ سقف اشاره کنیم.

نیسان شاید جوک جدید را به عنوان یک کراس اور اسپرت معرفی کند، ولی موتور سه سیلندر ۱ لیتری توربو بنزینی آن خیلی پیشرانه قدرتمندی نیست. این موتور ۱۱۵ اسب بخار قدرت دارد و نیسان می‌گوید همین میزان برای پرفورمنس قوی‌تر و مصرف سوخت کم‌تر کافی است. پیشرانه مذکور به یک گیربکس شش دنده دستی یا هفت دنده اتومات دوکلاچه با شیفتر روی فرمان متصل شده و امکان انتخاب حالت رانندگی در آن وجود دارد.

نسل جدید نیسان جوک مدل 2020 بالاخره رونمایی شد + تصاویر

در مورد شاسی، نیسان می‌گوید به لطف پلت فرم قوی‌تر که از فولاد قوی در ساختش استفاده شده نیسان جوک مدل ۲۰۲۰ پایداری، پرفورمنس و هندلینگ بسیار بهتری خواهد داشت.

طبق گفته شرکت، نیسان جوک مدل ۲۰۲۰ از نظر تکنولوژی یکی از مجهزترین مدل‌های کمپانی می‌باشد. از مهم‌ترین امکانات و تکنولوژی‌های ارائه شده روی نیسان جوک مدل ۲۰۲۰ می‌توان به ترمز اضطراری هوشمند با قابلیت تشخیص عابر پیاده و دوچرخه سوار، سیستم تشخیص علایم جاده، سیستم هوشمند حفظ مسیر، سیستم هشدار تصادف از عقب و سیستم رادار نقطه کور اشاره کرد.

نیسان همچنان مدل جوک را در کارخانه خود در شهر ساندرلند انگلستان تولید خواهد کرد. برای بازارهای اروپایی تحویل نخستین نمونه‌های فروخته شده از اواخر نوامبر امسال شروع می‌شود.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar