مقایسه دنا پلاس با پژو ۲۰۷

بروزرسانی در: یکشنبه 6 خرداد 03 ساعت 11:09
مقایسه دنا پلاس با پژو 207

از میان ماشین‌های شرکت ایران‌خودرو، پژو ۲۰۷ به‌عنوان هاچبکی زیبا و مدرن در مقابل سدان دنا پلاس، رقبایی با شباهت‌های ظاهری بسیار کم هستند!

پژو ۲۰۷‌ ایرانی (۲۰۶ پلاس)، که پس از سال ۹۸ با نام ۲۰۷i به‌ صورت انحصاری در ایران تولید می‌شود، با امکانات رفاهی و ایمنی خوب و ظاهری جذاب، بسیار جوان‌پسند است. دنا‌ پلاس، تولید سال ۱۳۹۵ با ظاهری بزرگ‌تر و کابین خانوادگی، جایگاه ویژه‌ای در بازار خودرو‌ ایران دارد. اگر بین انتخاب این دو خودرو با قیمتی مشابه، تردید دارید؛ در این مقاله با مقایسه دنا‌ پلاس با ۲۰۷‌ به‌صورت جامع از نظر مشخصات فنی، ظاهری و امکانات رفاهی و ایمنی، به شما در انتخاب نهایی کمک می‌کنیم.

بررسی مشخصات فنی و عملکردی بین دنا‌ پلاس و پژو ۲۰۷

اولین و مهم‌ترین بخش هنگام انتخاب و مقایسه دو خودرو، توجه به مشخصات فنی و ویژگی‌های موتوری آن‌هاست.

مقایسه دنا‌ پلاس با ۲۰۷‌ از نظر مشخصات موتوری

هر دو خودرو موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه تنفس طبیعی دارند؛ اما حجم موتور TU5 پژو ۲۰۷‌ برابر با ۱۵۸۷ سی‌سی ولی حجم موتور EF7 دنا‌ پلاس ۱۶۴۵ سی‌سی است. پژو ۲۰۷‌ با تولید حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب بخار (در ۵۸۰۰ دور در دقیقه) عملکرد مناسبی دارد، اما دنا‌ پلاس با تولید ۱۱۳ اسب بخار (در ۶۰۰۰ دور در دقیقه)، قدرت بیشتری دارد.
حداکثر گشتاور پژو ۲۰۷‌ برابر با ۱۴۲ نیوتن‌متر (در ۴۰۰۰ دور در دقیقه) است؛ درحالی‌که دنا‌ پلاس با ۱۵۵ نیوتن‌متر (در ۴۵۰۰ دور در دقیقه) گشتاور بیشتری دارد. در نهایت هر دو خودرو مجهز به جعبه دنده ۵سرعته دستی هستند و کنترل مناسبی را برای رانندگی فراهم می‌کنند؛ البته ۲۰۷‌ با دنده اتوماتیک نیز در بازار موجود است.

عملکرد و مصرف سوخت؛ دنا‌ پلاس یا ۲۰۷؟

از نظر عملکرد، پژو ۲۰۷‌ در ۱۱.۶ ثانیه، از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد، اما دنا‌ پلاس شتاب کمتری دارد و در ۱۲ ثانیه ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را می‌پیماید؛ علاوه‌بر این، پژو ۲۰۷‌ با حداکثر سرعت ۱۹۸ کیلومتر در ساعت بر دنا‌ پلاس با حداکثر سرعت ۱۸۹ کیلومتر در ساعت برتری دارد. مصرف سوخت ترکیبی پژو ۲۰۷‌ با ۶.۶ لیتر در هر صد کیلومتر کمتر از دنا‌ پلاس با ۷.۴ لیتر در هر صد کیلومتر است. به‌طورکلی، پژو ۲۰۷‌ شتاب و مصرف سوخت بهتر، اما دنا‌ پلاس قدرت و گشتاور بیشتری دارد.

سرنشینان ردیف دوم پژو ۲۰۷‌ به‌دلیل عملکرد سیستم تعلیق، ضربه‌های جاده را بیشتر از سرنشینان دنا‌ پلاس احساس می‌کنند؛ علاوه‌بر این، هندلینگ و پایداری دنا‌ پلاس در پیچ‌های جاده بهتر از پژو ۲۰۷‌ است. انتخاب بین این دو خودرو بستگی به اولویت‌های فردی شما دارد؛ اگر شتاب و بهره‌وری سوخت برای‌تان مهم‌ است، پژو ۲۰۷‌ را انتخاب کنید؛ اما اگر به ماشینی با قدرت و گشتاور بیشتر نیاز دارید، دنا‌ پلاس انتخاب بهتری است.

مقایسه دنا‌ پلاس با ۲۰۷‌ از نظر طراحی بیرونی

مقایسه دنا پلاس با پژو 207

طراحی و ظاهر بیرونی این دو خودرو، تفاوت‌های مشخصی با هم دارند؛ پژو ۲۰۷‌ یک هاچبک کوچک و اسپرت، درحالی‌که دنا‌ پلاس، سدانی خانوادگی و بزرگ است. در نمای جلو، پژو ۲۰۷‌ با چراغ‌های کشیده و زاویه‌دار نسبت به دنا‌ پلاس با چراغ‌های مستطیلی با زاویه‌های تیزتر، چهره‌ای اسپرت‌تر دارد. جلوپنجره‌ای پژو ۲۰۷‌ کوچک‌‌تر و مدرن‌تر، درحالی‌که جلوپنجره‌ای شش‌ضلعی دنا‌ پلاس بزرگ‌تر است و جلوه‌ای قوی به آن می‌دهد.

سپر جلوی پژو ۲۰۷‌ طراحی ساده‌ و خطوط منحنی جذاب دارد، اما سپر جلوی دنا‌ پلاس با خطوط عمیق‌تر و دریچه‌های هوای بزرگ، تهاجمی‌تر است. از نمای عقب، پژو ۲۰۷‌ با چراغ‌های بیضی‎شکل کوچک و درب صندوق ساده از دنا‌ پلاس با چراغ‌های عقب بزرگ‌تر و طراحی صندوق با خطوط تیزتر، ظاهری مدرن‌تر و جوان‌پسندانه‌تر دارد. به‌طورکلی، طراحی بیرونی پژو ۲۰۷‌ با خطوط منحنی، ظاهری اسپرت‌تر و مدرن‌تر دارد؛ در مقابل، دنا‌ پلاس با خطوط تیزتر و جلوپنجره بزرگ‌تر، ظاهری قوی‌تر و تهاجمی‌تر دارد.

طراحی داخلی؛ دنا‌ پلاس یا ۲۰۷؟

در فضای داخل نیز شاهد تفاوت‌های قابل‌توجهی در طراحی این دو خودرو هستیم، داشبورد دنا‌ پلاس با تریم‌های طرح چوب، جلوه‌ای لوکس‌تر از داشبورد ۲۰۷‌ با طراحی ساده و خطوط منحنی دارد. کنسول میانی پژو ۲۰۷‌ نمایشگری کوچک‌تر در قسمت بالایی اما کنسول میانی دنا‌ پلاس یک نمایشگر بزرگ لمسی در مرکز دارد. فرمان هر دو خودرو، با داشتن دکمه‌های کنترلی، دسترسی به سیستم صوتی و سایر امکانات را آسان‌تر می‌کند. فضای پا در پژو ۲۰۷‌ کمی محدودتر، اما همچنان برای استفاده روزمره مناسب است.

مقایسه دنا پلاس با پژو 207

مقایسه دنا‌ پلاس با ۲۰۷‌ در سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده

هنگام مقایسه دنا‌ پلاس با ۲۰۷، باید به ترمزها و کیسه‌های هوا توجه کنیم! دنا‌ پلاس ۴ کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو و جانبی)، درحالی‌که پژو ۲۰۷‌ فقط ۲ کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو دارد؛ بنابراین، دنا‌ پلاس حفاظت بیشتری در مواقع تصادف‌ فراهم می‌کند. هر دو خودرو به ترمز ضد قفل (ABS) و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) مجهز هستند، که به راننده در کنترل خودرو و جلوگیری از قفل شدن چرخ‌ها در ترمزگیری شدید کمک می‌کند.

همچنین پژو ۲۰۷‌ علاوه‌بر ABS و EBD، به سیستم کمک ترمز اضطراری (EBA) نیز مجهز است، که در مواقع ترمزگیری ناگهانی به افزایش فشار ترمز کمک می‌کند؛ این ویژگی در دنا‌ پلاس وجود ندارد. دنا‌ پلاس ترمز جلو و عقب دیسکی خنک‌شونده اما پژو ۲۰۷‌ ترمز جلو دیسکی خنک‌شونده و ترمز عقب دیسکی توپر دارد. ترمزهای دیسکی خنک‌شونده دنا‌ پلاس در هر دو محور، عملکرد بهتری در ترمزگیری مداوم و شدید دارند.

در مجموع، اگر تعداد بیشتر کیسه‌های هوا و ترمزهای پیشرفته برای شما مهم‌تر است، دنا‌ پلاس را انتخاب کنید؛ اما اگر به‌ دنبال خودرویی با سیستم‌های کمک‌ترمز پیشرفته هستید، پژو ۲۰۷‌ انتخاب مناسبی است.

امکانات رفاهی، تکنولوژی و سرگرمی؛ دنا‌ پلاس یا ۲۰۷؟

در بخش امکانات رفاهی، هر دو خودرو مجهز به فرمان هیدرولیک، کروز‌ کنترل، سنسور دنده‌عقب، چراغ‌های دی‌لایت، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، سیستم ناوبری، دوربین عقب، سیستم تهویه اتوماتیک و آینه‌های بغل برقی هستند. درحالی‌که، پژو ۲۰۷‌ با داشتن ترمزهای کمکی بیشتر برتری دارد، دنا‌ پلاس با صندلی برقی راننده و سرنشینان جلو، راحتی بیشتری را فراهم می‌کند.

قیمت؛ پژو ۲۰۷‌ نسبت به دنا‌ پلاس اقتصادی‌تر است!

به‌طورکلی، قیمت ۲۰۷‌ کمی پایین‌تر از دنا‌ پلاس است؛ بنابراین این خودرو ارزش خرید بیشتری برای رانندگانی که به‌ دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌ها و مصرف سوخت کمتر هستند، دارد. ازسوی‌دیگر، اگر به‌ دلیل راحتی سرنشینان عقب، امکانات رفاهی بیشتر و ایمنی بالاتر حاضر به پرداخت هزینه‌ای بیشتر هستید، دنا‌ پلاس انتخاب بهتری است.

جدول مقایسه دنا‌ پلاس با ۲۰۷؛ بررسی تفاوت‌های کلیدی در یک نگاه

حال که با همه اطلاعات ضروری برای مقایسه دنا‌‌ پلاس با ۲۰۷‌ آشنا شده‌اید، در جدول زیر، نگاهی جامع به ویژگی‌های آن‌ها می‌اندازیم:

ویژگی

پژو ۲۰۷

دنا پلاس

موتور

موتور TU5، ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه

تنفس طبیعی

موتور EF74 سیلندر ۱۶ سوپاپه

تنفس طبیعی

حجم موتور

۱۵۸۷ سی‌سی

۱۶۴۵ سی‌سی

حداکثر قدرت

۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰

دور در دقیقه

۱۱۳ اسب بخار در ۶۰۰۰

دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

۱۴۲ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه

۱۵۵ نیوتن‌متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه

جعبه‌دنده

۵سرعته دستی

۵سرعته دستی

شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر

۱۱.۶ ثانیه

۱۲ ثانیه

حداکثر سرعت

۱۹۸ کیلومتر در ساعت

۱۸۹ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت ترکیبی

در هر ۱۰۰ کیلومتر

۶.۶ لیتر

۷.۴ لیتر

کیسه هوا

۲ کیسه هوا

(راننده و سرنشین جلو)

۴ کیسه هوا

(راننده، سرنشین جلو و جانبی)

سیستم‌های ترمز

ABS، EBD، EBA

ABS، EBD

حجم باک

۵۰ لیتر

۶۰ لیتر

مقایسه دنا‌ پلاس با ۲۰۷؛ کدام خودرو برنده است؟

در این مقاله، به مقایسه دنا‌ پلاس با ۲۰۷‌ به‌صورت جامع پرداختیم تا به شما در انتخاب بهترین خودرو کمک کنیم. پژو ۲۰۷‌ با موتور TU5، شتاب بهتر، مصرف سوخت پایین‌تر و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر، انتخاب مناسبی برای رانندگان جوان و اقتصادی است. از سوی دیگر، دنا‌ پلاس با قدرت بالاتر، گشتاور بیشتر، کیفیت سواری بهتر برای سرنشینان عقب و امکانات رفاهی و ایمنی خوب، گزینه مناسبی برای خانواده‌ها است. این نکته را در نظر داشته باشید که از بین دنا‌ پلاس و پژو ۲۰۷، باید بهترین ماشین را متناسب با نیاز و سلیقه خود انتخاب کنید.

عصرخودرو

دنا پلاس

نقد و بررسی دنا پلاس به همراه تجربه رانندگی

قیمت جدید دنا پلاس اعلام شد + دعوتنامه تیر ۹۷ / دی ۹۷

تست سیستم کنترل پایداری الکترونیکی دنا پلاس

حذف سانروف و رینگ آلومینیومی از دنا پلاس توسط ایران خودرو

لیست تجهیزات دنا پلاس و آپشن های حذف شده

مشخصات کامل دنا پلاس اتوماتیک منتشر شد

دنا پلاس ۴ ستاره کیفیت را به دست آورد

قیمت جدید دنا پلاس تیپ ۱ منتشر شد / مرداد ۹۹

شرایط فروش دنا پلاس / مرداد ۱۴۰۲

مجهز شدن دنا پلاس به سیستم تعویض دنده کابلی

گیربکس جدید دنا پلاس را بشناسید

تست دنا پلاس مجهز به سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESC

عرضه دنا پلاس با موتور جدید تا پایان ۱۴۰۱

اطلاعیه‌ ایران خودرو درباره فیلم تکراری حریق دنا

قیمت دنا پلاس در بورس کالا + شرایط فروش / دی ۱۴۰۱

کاهش قیمت‌ خودروها با عرضه ۱۰ هزار دنا پلاس

پاسخ ایران خودرو درباره موعد تحویل دنا پلاس

تفاوت مهم موتور EFP با EF7

تحویل زودتر از موعد دنا پلاس به خریداران / بهمن ۱۴۰۱

ایران خودرو به تحویل دنا پلاس بدون آپشن واکنش نشان داد

قیمت دنا پلاس

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar