رونمایی از کراس اور جدید دانگ فنگ ix5 قبل از نمایشگاه پکن

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
رونمایی از کراس اور جدید دانگ فنگ ix5 قبل از نمایشگاه پکن

شرکت دانگ فنگ از کراس اور جدید خود به نام ix5 که قرار است در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی وارد بازار چین شود رونمایی کرد. قیمت پایه این خودرو از بالای ۱۰۰ هزار یوان شروع می‌شود.

دانگ فنگ ix5 قرار است اواخر ماه جاری میلادی در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شود. کمپانی می‌گوید امیدوار است این خودرو به عنوان پرچم دار جدید مجموعه مدل‌های فنگوانگ این شرکت، فروش خوبی را در بازار تجربه کند.

این کراس اور زیبا قرار است با یک موتور ۱.۵ لیتری توربو با ۱۵۰ اسب بخار نیرو و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور یا یک موتور ۱.۸ لیتری با ۱۳۹ اسب بخار نیرو و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور وارد بازار گردد. کمپانی همچنین یک گیربکس ۵ دنده دستی یا CVT را هم برای آن در نظر گرفته است.

کابین این خودرو طراحی زیبایی دارد و مواردی مانند یک صفحه نمایش لمسی، یک صفحه کیلومتر دیجیتال و یک فرمان زیبا با کف تخت بسیار به چشم می‌زنند.

دانگ فنگ ix5 به تجهیزات و امکانات فوق العاده زیادی هم مجهز است. این خودرو از یک سیستم عامل مبتنی بر بایدو آپولو بهره می‌برد، بایدو آپولو یک سیستم هوش مصنوعی می‌باشد که به طور اختصاصی برای خودروهای خودران طراحی و ساخته شده است.

در دانگ فنگ ix5 البته این سیستم قرار است بیشتر به عنوان یک سیستم گسترده اطلاعات سرگرمی، نویگیشن و امنیتی مورد استفاده قرار بگیرد. دانگ فنگ ادعا می‌کند به کمک این سیستم راننده قادر خواهد بود تا با دستورات صوتی درب‌ها، پنجره‌ها و سانروف خودرو را باز و بسته کند. ورود به خودرو با کمک تکنولوژی تشخیص چهره هم توسط این سیستم امکان پذیر شده است. این سیستم یک اپلیکیشن مخصوص موبایل هم دارد که به کمک آن می‌توان بسیاری از قابلیت‌های خودرو را از راه دور کنترل کرد. از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به سیستم هشدار خروج از خط و سیستم هشدار تصادف شاخ به شاخ اشاره کرد. امکاناتی که بدون شک برای یک خودرو ۱۰۰ هزار یوانی بسیار فوق العاده هستند.

طراحی این خودرو همچنین در مقایسه با طراحی‌های معمول جعبه‌ای و مینی ون شکل مدل‌های فنگوانگ تفاوت زیادی دارد. البته این موضوع در حال تبدیل شدن به یک‌ترند در میان خودروسازهای چینی است. تقریباً همه شرکت‌های خودروسازی چین از جمله بورگوارد، جیلی و چانگان این روزها در حال طراحی و ساخت خودروهای کراس اور و شاسی بلند کوپه مانند هستند. بسیاری از این خودرو قرار است به صورت همزمان در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸ رونمایی شوند. دوباره به نظر می‌رسد بر جذابیت‌های بازار خودروی چین افزوده خواهد شد.

نگاهی به طراحی دانگ فنگ ix5

طراحی چراغ‌های عقب این خودرو واقعاً زیبا و جذاب است. دو سراگزوز خودرو که طراحان به زیبایی آن‌ها را داخل سپر عقب جاسازی کرده‌اند، بر جذابیت‌های خودرو به میزان زیادی افزوده است. از دیگر موارد جالب توجه می‌توان به یک اسپویلر بزرگ بالای پنجره و یک آنتن کوسه‌ای روی سقف اشاره کرد.

در قسمت جلو، شاهد طراحی و استفاده از یک جلوپنجره تیره هستیم. موضوعی که برخلاف محبوبیت این روزهای جلوپنجره‌های براق، توسط طراحان دانگ فنگ در این مدل مورد استفاده قرار گرفته است. حتی لوگوی دانگ فنگ هم که در قسمت جلو نصب شده تِم تیره‌ای دارد.

دانگ فنگ فنگوانگ ix5 خودرویی بسیار زیبا از نظر طراحی بدنه و کابین با یک موتور نسبتاً قوی و تکنولوژی‌های جذاب است. با توجه به قیمت فوق العاده مناسب و رقابتی که کمپانی برای آن در نظر گرفته، از نظر ما این خودرو بسیار فروش خوبی را در بازار چین تجربه خواهد کرد. البته برای این کار خریداران چینی حداقل باید ۶ ماه دیگر صبر کنند.

نظر شما در مورد دانگ فنگ ix5 چیست، آیا دوست دارید همانند دیگر مدل‌های چینی که روز به روز بر تعدادشان در بازار ایران هم افزوده می‌شود، این خودرو هم روزی به بازار کشورمان بیاید؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar