۶۰ هزار خودرو به زودی توسط ایران خودرو راهی بازار خواهد شد

بروزرسانی در: یکشنبه 2 تیر 98 ساعت 10:12
60 هزار خودرو به زودی توسط ایران خودرو راهی بازار خواهد شد

قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در بازاریابی، فروش و امور مشتریان از برنامه تجاری‌سازی و عرضه نزدیک به ۶۰ هزار دستگاه خودرو ظرف کم‌تر از دوماه آینده خبر داد و گفت: با افزایش عرضه، قیمت در بازار به شرایط واقعی نزدیک خواهد شد.

مدیران ارشد ایران خودرو در حوزه بازاریابی و فروش ایران خودرو با مدیرکل دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صمت دیدار کردند.

در این دیدار مدیرکل دفتر بازرسی وزارت صمت گفت: به دنبال ایجاد رونق در تولید، ارتقای ساخت داخل و خودکفایی هستیم.

اکبر صادقی افزود: تلاش می‌کنیم تا با تصمیمات شایسته به رونق تولید کمک کنیم. خودروسازان نیز باید مشکلات خود را ارائه کنند تا همه مسئولان در جریان مشکلات و محدودیت‌های صنعت خودرو کشور قرار گیرند.

وی تصریح کرد: در بازدیدی که از پارکینگ‌های گروه ایران خودرو داشتیم، خودروهای گوناگونی به صورت تصادفی انتخاب و مورد بازرسی قرار گرفت و هیچگونه تخلفی مبنی بر احتکار خودرو از طرف خودروساز مشاهده نشد.

قائم مقام مدیرعامل در بازاریابی، فروش و امور مشتریان ایران خودرو هم در این جلسه با ذکر این که تمهیدات گوناگونی توسط ایران خودرو برای تنظیم و تعدیل بازار انجام شده است گفت: علی رغم تمام مشکلات، برای اجرای تعهدات معوق با کم‌ترین تأخیر، برنامه ریزی‌های گسترده‌ای انجام داده‌ایم و تمام تلاشمان را در جهت دست یابی به این هدف به کار می‌بندیم.

مصطفی خان کرمی افزود: در سال پیش پرداخت تسهیلات ۴ میلیاردی به شبکه قطعه سازان موجب رونق در خطوط تولید قطعه سازان و بهبود وضعیت تولید شد.

قائم مقام مدیرعامل در بازاریابی، فروش و امور مشتریان یادآوری کرد: با درنظر گرفتن ظرفیت تولید امسال، تمامی خودروهای معوق را تحویل مشتریان خواهیم داد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

خان کرمی همچنین کاهش تولید ناقص، تکمیل خودروهای ناقص کف پارکینگ و افزایش عرضه به بازار را سه رویکرد جدید ایران خودرو عنوان کرد و گفت: به جای تولید بیشتر خودروهای ناقص و خواب سرمایه در کف پارکینگ‌ها در عمل با تجاری سازی خودروهای ناقص، روزانه تحویل را به میانگین نزدیک به ۱۵۰۰ دستگاه رسانده‌ایم.

وی تصریح کرد: بازار با افزایش عرضه منجربه تحویل (نه تولید مکانیکی و ناقص بیشتر) به شرایط متعادل حرکت می‌کند.

وی ضمن تشریح برنامه تکمیل و عرضه خودروهای ناقص کف کارخانه گفت: فروش اعتباری هم از دیگر روش‌هایی است که اخیراً تنها برای تنظیم بازار و نه جذب نقدینگی به اجرا گذاشته‌ایم. فروش اعتباری اگرچه گردش مالی را کاهش می‌دهد، ولی در جهت تعادل بازار مؤثر خواهد بود.

همچنین بخش نامه‌های فروش نقدی تنظیم بازار هم با هدف کاهش واسطه گری و دست یابی آسان مصرف کننده واقعی به خودرو، نقش بسیار پررنگی در ایجاد تعادل بازار خودرو ایفا کرده است و سیاست‌های مؤثر وزارت صمت بوده که اجرای آن موجب ثبات بیشتر بازار و روند کاهشی قیمت‌ها علیرغم تغییرات نرخ ارز شده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "۶۰ هزار خودرو به زودی توسط ایران خودرو راهی بازار خواهد شد"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
زهرا
مهمان

یعنی منظورشون اینه که یک سال از تحویل خودرو امثال بنده میگذره هنوز امسالم صبر کنم تا تحویل خودرو؟ ؟؟