ایران بیستمین خودروساز جهان شد

شنبه 13 اردیبهشت 99 ساعت 13:31
ایران بیستمین خودروساز جهان شد

سازمان بین المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری اعلام کرد تولید خودرو ایران در سال میلادی گذشته با کاهش ۲۵ درصدی به ۸۲۱ هزار دستگاه رسید و ایران بیستمین خودروساز جهان در این سال شد.

سازمان بین المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری با انتشار آمار تولید خودروی جهان در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد تولید خودرو ایران در این سال با کاهش ۲۵ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است.

بر اساس این گزارش تولید خودرو ایران در این سال به ۸۲۱ هزار و ۶۰ ستگاه رسیده است. در سال پیش از آن هم تولید خودرو ایران نزدیک به ۴۰ درصد افت کرده بود.

تولید خودرو سواری ایران در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۷۷۰ هزار دستگاه بوده است. ایران در این سال همچنین ۵۱ هزار و ۶۰ دستگاه خودرو تجاری تولید کرده است.

در بین کشورهای خودروساز جهان، ایران رتبه ۲۰ را در سال ۲۰۱۹ به خود اختصاص داده است. ایران در سال پیش از آن در رتبه ۱۸ جهان از این نظر قرار گرفته بود که بدین ترتیب از نظر تولید خودرو ۲ پله نزول داشته است. اسلونی و ایتالیا که در سال ۲۰۱۸ خودرو کمتری نسبت به ایران تولید کرده بودند در سال ۲۰۱۹ از ایران سبقت گرفته و در رده بالاتری قرار گرفته‌اند.

چین با تولید ۲۵ میلیون و ۷۲۰ هزار دستگاه بزرگترین خودروساز جهان در سال ۲۰۱۹ بوده است و آمریکا با ۱۰ میلیون و ۸۸۰ هزار دستگاه در رتبه دوم و ژاپن با ۹ میلیون و ۶۸۴ هزار دستگاه در رتبه سوم قرار گرفته‌اند. اکثر خودروسازان بزرگ دنیا در این سال با کاهش تولید رو به رو شده‌اند. تولید چین ۷.۵ درصد، آمریکا ۳.۷ درصد و ژاپن ۰.۵ درصد کاهش داشته است.

کل خودرو تولید شده در جهان طی سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۹۱ میلیون و ۷۸۶ هزار دستگاه اعلام شده است. تولید خودرو جهان در این سال با افت ۵.۲ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar